Guest Fin0127

Laskeutuminen

4 viestiä aiheessa

Nyt se tuli oikein todellinen mokaus lähestyessäni EFHK:ta. Lasku meni täysin tonttiin. Tämä oli eka kerta simu historiassani, kun näin kävi. Olen lentänyt ekat lennot fs 95 versiolla, ja aina siitä eteenpäin. Tätä ei tietysti pitäisi tunnustaa, mutta niin komiasti mäni ketuille, jotta pakko se on myöntää, jotta ei se aina onnistu. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tonttiin meneminen silloin tällöin tekee ihan hyvää. Muistaa että ei tässä vielä mikään täydellinen pilotti ole. Suosittelen että vähintään kerran kuukaudessa kone tonttiin :thmbup:

 

IRL pilottien täytyy sitten unohtaa heti tuo edellinen lause. Oikeassa elämässä ei kannata.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tonttiin meneminen silloin tällöin tekee ihan hyvää. Muistaa että ei tässä vielä mikään täydellinen pilotti ole. Suosittelen että vähintään kerran kuukaudessa kone tonttiin :thmbup:

 

IRL pilottien täytyy sitten unohtaa heti tuo edellinen lause. Oikeassa elämässä ei kannata.

Ei se kovin kannattavaa ole :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt se tuli oikein todellinen mokaus lähestyessäni EFHK:ta. Lasku meni täysin tonttiin. Tämä oli eka kerta simu historiassani, kun näin kävi. Olen lentänyt ekat lennot fs 95 versiolla, ja aina siitä eteenpäin. Tätä ei tietysti pitäisi tunnustaa, mutta niin komiasti mäni ketuille, jotta pakko se on myöntää, jotta ei se aina onnistu. :-[

 

Noh, mutta voikos kaima kertoa lisää, että mitä siinä sitten tarkalleen ottaen oikein tapahtui?

 

Olen kerran tehnyt "raportin" yhden kaverin vaaratilanteesta... ;D :P Nimi sensuroitu. Joskus todellakin on ollut tylsää, kun on tälläinen pitänyt väsätä. ::)

 

 

Raportti Embraer 170 koneelle sattuneesta vaaratilanteesta

 

16 tammikuuta, 2006 Embraer 170 kone sai käskyn lennonjohdolta suorittaa VOR -lähestyminen kiitotielle 10 Joensuussa. Koneen kapteenina toimi J**** P*******, jolla oli takanaan merkittävä Airbus -kokemus. Loppulähestymisessä kapteeni P****** joutui tekemään rajuja korjausliikkeitä saadakseen koneen kiitoradalle. Kukaan ei loukkaantunut vaaratilanteessa.

 

Kapteeni kuvaili oikaisukaartojen jyrkkyyttä asteikolla 0-10 yli puolenvälin, sanoen että ne olivat asteikolla kuvaten 6-7 jyrkkiä. Sanallisesti oikaisukaartoja voidaan määritellä harvinaisen jyrkiksi, niitä ei pitäisi esiintyä normaalioperoinnissa näin matalilla korkeuksilla.

 

Kapteenin analyysi vaaratilanteesta oli autopilotin ja suunnistusnäytön (ND) väärinymmärrys/tulkinta. Järjestelmä poikkesi Airbussin vastaavasta ja aiheutti täten kapteenin virheen.

Kapteeni P******* lausunto, jonka hän antoi lautakunnalle Messenger -pikaviestintäohjelmalla:

 

Kun

huomasin että tuo empun nav on erilainen vorrissa ku airbussissa

Kun Airbussissa se menee siinä 90 asteen kulmassa kiitoradaan nähden ja vasta kun kone on kiitoradan kohdalla, niin sitten se kääntää itsensä kiitoradan suuntaiselle radiaalille ni empussa tekeekin niin että kun painan nav ni se kääntää koneen heti sit se lähtee loivemmassa kulmassa hakemaan kiitoradan radiaalia se ei kerenny sille kiitoradan radiaalille ja piti ottaa ohjat käsiin.

 

 

Vaaratilanteen syy: Kapteenin liian pieni perehtyminen Embraer koneen autopilottijärjestelmään ja sen toimintaan.

 

Vaaratilanteen ehkäisy: Syvennetty tyyppikoulutus autopilottijärjestelmän osalta.

 

::) Että sellasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään