Guest alggu

Atr operointi kysymyksiä (taas)

7 viestiä aiheessa

Moikka!

Kyseessä tällä kertaa ILS lasku, eli miten säätelen autopilottia tai milloin pidän sitä päällä, ja ILS perusasiat on kyllä kunnossa. ;D

Sanokaa vaan jos en selittänyt tarpeeksi selvästi. :)

Ja kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen.

Alvar

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ILS-perusasiat on hallussa niin eikö sen pitäisi silloin onnistua?

Elikkä ILS:n taajuus vain navigointiradioon, joka siis sijaitsee siinä autopilotin molemmin puolin, siitä alta säädät kurssin namikasta jossa on keltainen raita (ja lukee crs1) (eli jos menet vaikka kiitoradalle 22L, niin säädät siitä vivusta n. 220).

Kun nämä on tehty, painat autopilotilta APP napin pohjaan ja seurailet liukupolun lähestymistä sieltä ruudulta :) Jos tämä ei ollut ongelmana niin itse ymmärsin ainakin väärin.

Autopilottia taidetaan pitää niinkauan päällä kunnes saavutetaan minimit, sitten se otetaan pois ja vedetään loppu käsin. Itse teen myös niin että lennän käsin konetta lateraalisesti niin että pääsen ILS-suuntasäteeseen kiinni ja sitten vasta laitan APP:n päälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tiedän ILS:n periaatteen, mutta en tullut ajatelleeksi sitä, että ATR:ssa pitää itse asettaa se taajuus NAV radioon, koska esim. Airbussit (a318->) tuunaa taajuuden itse ;D

Mutta kuitenkin Kiitos selvennyksestä Mikko. 8) Nää ILS:ssät taitaa siis olla hieman konekohtasia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tiedän ILS:n periaatteen, mutta en tullut ajatelleeksi sitä, että ATR:ssa pitää itse asettaa se taajuus NAV radioon, koska esim. Airbussit (a318->) tuunaa taajuuden itse ;D

Mutta kuitenkin Kiitos selvennyksestä Mikko. 8) Nää ILS:ssät taitaa siis olla hieman konekohtasia.

Sellasia ne nintendot on  ;D Itse pidän enemmän siitä että saa edes itse vääntää radioita, kun sitten menee hankalaksi uudemmissa koneissa jos esim. sörssii FMC:n tai vastaavan systeemin kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta, lisää kysymystä pukkaa: ;D

Eli, mihin korketeen asetan autopilotin straight-in lähestymisessä (tai sellaisessa, missä ei pysähdytä millekkään tietylle korkeudelle ajamaan liukupolku kiinni)

Ja sitten tietysti, onko ATR:ssä cat3/cat2 laskua? Kun kokeilin Los Angelesin 24R cat3 laskua, niin autopilotin siihen"näyttöön" tuli CAT1 teksti, no, tietysti piti kokeilla että flarettaako se silti. ;D

Näihin kun saisi vstauksen, niin :thmbup:

Alvar

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta, lisää kysymystä pukkaa: ;D

Eli, mihin korketeen asetan autopilotin straight-in lähestymisessä (tai sellaisessa, missä ei pysähdytä millekkään tietylle korkeudelle ajamaan liukupolku kiinni)

Ja sitten tietysti, onko ATR:ssä cat3/cat2 laskua? Kun kokeilin Los Angelesin 24R cat3 laskua, niin autopilotin siihen"näyttöön" tuli CAT1 teksti, no, tietysti piti kokeilla että flarettaako se silti. ;D

Näihin kun saisi vstauksen, niin :thmbup:

Alvar

Taidetaan laittaa ylösvetokorkeuteen. Tai se laitetaan aina kun otetaan liukupolusta kiinni.

Ei ole autolandia missään nimessä tollasissa vehkeissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tarkoitan sitä korkeutta mikä laitetaan ennen kuin ollaan saatu liukupolku kiinni, koska ko. lähestymisessähän ei tiedä, mistä korkeudesta liukupolku alkaa.

Esim. jos autopilotin korkeuteen ruuvaa 8000 jalkaa, ja liukupolku alkaa 1700:ssa jalassa( ;D), niin sittenhän liukupolku missataan täydellisesti.

Että laitetaanko se jonkin reittipisteen korkeudeksi, esim. outer markerin korkeudeksi?

Edit__Asia selvinnyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään