Sami Vesala

Eurooppaan hyvää sceneryä/meshiä?

9 viestiä aiheessa

Terve!

Tuossa eilen tuli lennettyä halki Euroopan, ja silmään iski todella karu defumaisema. Eli onko olemassa mitään freeware meshiä tjsp.. , joka kattaisi ainakin suurimman osan Euroopasta, mutta olisi yhteensopiva finnterrainin/finnclassin kanssa?

Kiitos!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a, enpä tiedä löytyykö koko Euroopan kattavaa ilmaista meshiä, vai meneekö sitten kauheaksi säädöksi kun lataa joka maahan omat, mutta eikös se joku maksullinen "Ultimate Terrain Europe" tjsp. ollut aika hyvä ja kattaa koko Euroopan. Mä en ole oikein perillä näistä sceneasioista, kertokoon joku paremmin tietävä lisää... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on asennettuna Euroopan osalta ainakin seuraavat, joihin olen hyvin tyytyväinen (olen kokeillut muitakin):

1. Yohann Baptisten Euroopan meshit. Ne saa Avsimistä. Nimet ovat eur_srtm01-13. Siis niitä on yhteensä 13 kpl. Kannattaa laittaa kaikki.

2. Norway quality mesh. En muista mistä saa, mutta hae Googlella tai jos joku muu vastaisi. Ihan hyvä ja kattaa osan Ruotsia  ja Lappiakin.

3. Norden landclass. Pitää asentaa Finnterrainin ja muiden alapuolelle FS:ssä.

4. Ja sitten tärkeä mielestäni on Tatu Kantomaan Etelä-Suomen mesh (lod8), joka kattaa kapean kaistaleen Suomen etelärannikkoa, mukaan lukien esim. Helsinki

5. Alpeilta löytyy erittäin hienoja meshejä (Ferranti & Sandman), jotka kattavat tuon alueen paremmin vielä kuin kohdassa 1 mainitut.

Tässä näin äkkiä koottu lista. Olen itsekin kiinnostunut näistä jos joku tietää lisää tai parempia.

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Avsimiin mars! Sieltä löytyy meshit. Eri maihin kannattaa etsiä myös LandClass maisemia, elävöittävät karua default maisemaa kummasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites tämä Ultimate Terrain Europe? Onko ostamisen arvoinen? Ja jos tämä on asennettuna, toimiiko Finnterrain/Finnclass+Photosceneryt?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites tämä Ultimate Terrain Europe? Onko ostamisen arvoinen? Ja jos tämä on asennettuna, toimiiko Finnterrain/Finnclass+Photosceneryt?

On todellakin ostamisen arvoinen!  :thmbup:  Finterrain, finnclass ja kaikki photosceneryt toimivat kunhan ovat UTE:n yläpuolella Scenery libraryssa. Mukana tuleva landclass on pätevä, mutta Suomessa olen todennut Finnclassin pitävän paremmin paikkaansa, etenkin pohjoisimmissa osissa.

Lisäksi uudet yövalot ovat loistavat.  ;)

Helsinki

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli hetken käytössä joku Euroopan kattava mesh-paketti, mutta pelaaminen muodostui mahdottomaksi framejen tippuessa kolmestakymmenestä kolmasosaan. Olen joutunut tyytymään ihan default-maastoihin. Pitänee miettiä uudestaan sitten, kun päivittelen konetta jossain hamassa tulevaisuudessa.

/Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään