Olli Talso

pisin lentosi?

42 viestiä aiheessa

SLLP-FOOL, 10h02min oli lentoaika, blokkiaika 10h23min. LDS767:lla VATSIMissä tuli lenneltyä moinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pisin oli kun lennettiin kaverin kanssa md-11 new yorkista hesaan..oli lennon alussa kinaa että kumpi hoitaa laskun..mutta kun perille päästiin kumpikaan ei olisi suostunut ottamaan alas ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa yksi etappi? No matkassa sen mitä tankkiin löpöä mahtuu, luokkaaa 1000 nm niillä koneilla mistä minä pidän. Mutta ajassa mitaten pitkät matkalennot eivät ole pisimpiä, koska nopeutan tapahtumattomat reittipisteiden väliset jaksot aina. Pisimmät yhtenäiset lentoajat ovat visuaalilennoilta Suomessa. Yleensä teen välilaskuja tiheään, mutta FinnTerrainia testaillessa tuli vedettyä Suomi päästä päähän yhdellä vedolla. Mitähän siitä sitten tulee, nelisen tuntia. Sen sijaan pisin aika mitä olen yhteen menoon lennellyt on FS9:n alkuajoilta, kun tuli pikku innostus. Jotain 20 tuntia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa yksi etappi? No matkassa sen mitä tankkiin löpöä mahtuu, luokkaaa 1000 nm niillä koneilla mistä minä pidän. Mutta ajassa mitaten pitkät matkalennot eivät ole pisimpiä, koska nopeutan tapahtumattomat reittipisteiden väliset jaksot aina. Pisimmät yhtenäiset lentoajat ovat visuaalilennoilta Suomessa. Yleensä teen välilaskuja tiheään, mutta FinnTerrainia testaillessa tuli vedettyä Suomi päästä päähän yhdellä vedolla. Mitähän siitä sitten tulee, nelisen tuntia. Sen sijaan pisin aika mitä olen yhteen menoon lennellyt on FS9:n alkuajoilta, kun tuli pikku innostus. Jotain 20 tuntia.

huh huh  ???  kylläpäs oli pitkä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomea tulee suhailtua ees taas useinkin, yleensä rahtikoneilla, mutta ajallisesti nämä lennot eivät ole kovin mittavia. Bob 2:lla lentelen pitkin Enklannin nummia, yleensä 2 tunnin lentoja. Pisin lento, jolla olen ollut puikoissa koko matkan, oli FS2000:lla Los Angelesista johonkin etelään, lentoaika 6-7 tuntia (siinä rupes vaimokin huolestumaan). Nykyisin ulkomaanlennot sujuvat 767:lla kolmessa tunnissa.

Ei ole nämä lentopelit mitään bubblebobbleja. Vievät aikaa ja hermot. Sitä ensimmäistä ei vain jostain syystä tahdo enää löytyä niin paljoa lentelyyn kuin haluaisi. Siksi nämä spitfiresuhailut ovat ruvenneet taas kiinnostamaan.

/Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus muutama vuosi sitten pyyhkäisin 747:lla maailman ympäri yhteenpötköön, lentäen ensin pohjoiseen, sitten viistoittain aina Etelänavalle asti ja siitä taas viistottain pohjoiseen navalle asti.

Unlimited fuel ole chekattuna, ja ihan HDG modella painelin menemään. Älkää ihmiset hyvät kysykö MIKSI sen tein, mutta pari kolme päivää kesti matka. Päivisin olin luonnollisesti töissä, enkä muutenkaan istunut koneen äärellä kuin ehkä muutaman tunnin.

Mutta siis - 3 päivää, viistoittain maailman ympäri Tampereelta Tampereelle  ???

Mitä muuten tulee lentämiseen, niin nykyisen LAGOn käynnistämiseen ja valmisteluun menee sen 40-50minuuttia, itse lento on sitten ehkä 30 minuuttia, eli 1 - 1,5 tuntia kerrallaan josta blockki-tiimaa puolesta tunnista kolmeen varttiin.

-tuomo

EDIT: Niin - San Francisco - Pariisi, B777 on sellainen pötkö jonka lensin koko ajan koneen ääressä istuen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri vähän aikaa sitten tuli lenneltyä Schipholilta St. Maarteenille. Kestosta en tarkkaan tiedä, koska en muistanut pistää simu kelloa raksuttamaan ja lennon jälkeen ei tullut katsottua kelloa.. Kuvatkin löytyy tuolta kuvakaappaus -osastolta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaah, oon vielä aika pikkulentojen pilotti, mutta tosiaankin pisin lentoni oli tuo Schipol - Heathrow koneena POSKYN 737-600 SAS:n väreissä, koska Lontoossa jouduin tekemään ylösvedon ja kiertelemään ainakin puolisen tuntia  >:(. Kyllä siinä kaksi tuntia täyttyi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

A340-300:lla Vantaalta Kuala Lumpuriin  ;D Lennon realistinen aika olisi ollut about 9h, mutta nopeutin sitä seitsemäänn tuntiin. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisi olla joskus FS2002:lla lennetty legi Hiki-Vantaalta JFK:lle. Autopilotti vain päälle ja pihaa kolaamaan liiasta lumesta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin vahingossa "muu, mikä?" mutta pisin näyttää olevan TG922 10:43:31 vatsimin mukaan, eli Thai airwaysin 744:llä Singapore - Frankfurt ja vajaa 11h :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran on tullut lennettyä Dubaista Sydneyhyn Emirateksella. Silloin kertyi lentoaikaa muistaakseni jotain 15h... Tosin en nyt ihan koko aikaa ollut koneen äärellä.:P Siitä tosin on jonkun aikaa. Nyt en ole yli kuukauteen lentänyt yhtään lentoa, koska olen päivitellyt koko AI-liikenteen uusiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisi olla Rovaniemeltä Hesaan kun testasin Drakenin nälkäisyyttä matkalennolla...alle tunti kuitenkin yhtäjaksoisesti ilmassa....takaisinpäin lensinkin isoa kovaa "selvästi erossa esteistä", ei siinä kauaa parta paukkunut kun Jyväskylään laskeuduin höyryillä. Ja arvatkaas kumpi oli hauskempaa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään