Esa Sairio

Autogenrakennusten lukumäärä?

11 viestiä aiheessa

Tuli mieleeni kun viimeistelen tällä kertaa Helsingin Photosceneryä, että voisiko FS 2004:ssä mitenkään nostaa sitä autogen- rakennusten enimmäismäärää, jonka simu piirtää tietylle alueelle?

 

Käsittääkseni autogenrakennuksia voi olla enintään 300 kpl neliökilometrillä. Tämä rajoitus aiheuttaa sen, että tiheillä alueilla Espoossa, Vantaalla ja Helsingissä eivät kaikki photosceneryihin mallinnetut talot tule simussa näkyviin. Nykyisillä tehokkailla tietokoneilla framerate ei juurikaan putoaisi vaikka taloja piirtyisikin esim. 500 kpl neliökilometrille 300 sijaan.

 

Idean tähän kysymykseen sain kun huomasin että uudessa FSX:ssä on tuo säätömahdollisuus olemassa.

 

 

yES

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Avsimissä jotkut sanovat, että autogenien tiheyttä voisi nostaa. Siten että laitetaan fs9.cfg:ssä autogenien tiheydelle arvo, joka on isompi kuin vakiona oleva maksimi 5. On ehdotettu arvoa 10-20. Jollain henkilöllä Avsimin mukaan homma onnistuu FS 2004:ssa, mutta minulla kokeilujen jälkeen ei. Autogenien tiheys ei kasva suuremmaksi, kuin mitä se on simun maksimisäädöllä (cfg:ssä 5).

 

Sen huomasin että fs9.cfg:hen pitää joka kerta laittaa tuo 5:ta suurempi arvo (kokeillessa) ennen simun käynnistystä, sillä aiemmin laitettu isompi arvo palautuu 5:een aina kun sammutaa simun. Tämä ei ole ongelma, tähän löytyy Avsimistä ratkaisu, mutta alkuperäinen ongelma on jäljellä:

 

Kuinkahan joku on onnistunut alussa esitetyllä tavoin tihentämään puita ja rakennuksia?

 

yES

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko nykyään olemassa temppua lisätä FS 2004:n autogenien lukumäärää/pinta-ala?

 

Johan tuo simukin on kohta 10-vuotias, joten ei liene mitään salaisuuksiakaan (Microsoftilla) olemassa, mikä estäisi virittämästä autogenien lukumäärää.

 

Älkää sanoko että siirry FSX:ään. Onhan minulla FSX:n olemassa, jossa saa tiheämmät metsät mutta puut ovat luonnottoman korkeita.

 

yES

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Älkää sanoko että siirry FSX:ään. Onhan minulla FSX:n olemassa, jossa saa tiheämmät metsät mutta puut ovat luonnottoman korkeita.

...

 

Kumma ettei kukaan ole tehnyt FSX:ään korvaavia puita. FS2004:een niitä oli useita (taisi olla joukossa jopa suomalaisten tekemiä).

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kumma ettei kukaan ole tehnyt FSX:ään korvaavia puita. FS2004:een niitä oli useita (taisi olla joukossa jopa suomalaisten tekemiä).

 

 

Eikö FinlandX:ssä tullut realistisemmmat puut mukana? Ja miten mie muistan että oli vielä erikseenkin FSX:lle suomalaisten tekemiä puita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko nykyään olemassa temppua lisätä FS 2004:n autogenien lukumäärää/pinta-ala?

 

Johan tuo simukin on kohta 10-vuotias, joten ei liene mitään salaisuuksiakaan (Microsoftilla) olemassa, mikä estäisi virittämästä autogenien lukumäärää.

 

Älkää sanoko että siirry FSX:ään. Onhan minulla FSX:n olemassa, jossa saa tiheämmät metsät mutta puut ovat luonnottoman korkeita.

 

yES

 

Kannattaa odotta vielä vähän aikaa, että venäläiset ostavat Fs 2004:sen oikeudet Microsoftilta itselleen. Silloin saamme pian varsinaisen "supersimun" jossa Fs 9 toimii sulavana pohjana ja prosessorien moniydintekniikka hoitaa loput generoiden synkronoidusti siihen päälle uutta dataa. Kaiken hyvän lisäksi tämä uutuus on 100% yhteensopiva vanhan Fs9:n kanssa.

Kannattaaa pitää yllä tuntumaa Fs-2004:seen sillä se tulee olemaan se simu josta "rapa roiskuu" tulevaisuudessa! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä olisi hieno juttu!

 

Tai voisiko joku suomalainen harrastaja tinkaista MS:lta tuon simun "koodit". Vaikkapa Jari?

 

yES ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa odotta vielä vähän aikaa, että venäläiset ostavat Fs 2004:sen oikeudet Microsoftilta itselleen. Silloin saamme pian varsinaisen "supersimun" jossa Fs 9 toimii sulavana pohjana ja prosessorien moniydintekniikka hoitaa loput generoiden synkronoidusti siihen päälle uutta dataa. Kaiken hyvän lisäksi tämä uutuus on 100% yhteensopiva vanhan Fs9:n kanssa.

Kannattaaa pitää yllä tuntumaa Fs-2004:seen sillä se tulee olemaan se simu josta "rapa roiskuu" tulevaisuudessa! ;D

 

Ihan mielenkiinnosta - onko kyseessä toiveajattelua vai perustuuko tarina johonkin faktaan  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiinnosta - onko kyseessä toiveajattelua vai perustuuko tarina johonkin faktaan  :o

 

Ei perustu faktaan paitsi siltäosin, että Venäjällä Fs2004 on kovassa kurssissa ja sieltä löytyy ymmärtääkseni sekä taitoa, että oikeanlaista asennetta kyseisen tempun tekemiseen. Toiveajattelua siis . . .

:)

Siitä taasen olen lähes varma, ettei Fs 9:stä ole otettu läheskään kaikkea irti mitä nykytekniikalla olisi mahdollista mutta se ilmeisesti vaatisi pääsyn tuohon Fs9:n ohjelmakoodiin ja sitäkautta sitten ominaisuuksien optimointiin ja edelläkuvattun tyyppiseen suorituskyvyn tehostamiseen. Itse en tosin moista kaipaa sillä Fs9 on mielestäni riittävän hyvä jo nykyisellään mutta jotain tuontyyppistä todennäköisesti silti tulee tapahtumaan? Muistelkaapa vain mitä kaikkea revittiin irti vanhasta Commodore 64:sesta ja Amigasta.

 

Mikä sitten olisi se syy, että jotain edelläkerrotun tapaista tapahtuisi? Onhan jo olemassa paremman näköisiä simulaattoreita!

Syy on se valtava harrastajien ja lisäosien määrä mikä ei ole mikään vähäpätöinen juttu, vaikka se täältä suomen näkökulmasta katsottuna saattaisikin sellaiselta vaikuttaa.

 

Olen edelleen suunnilleen samaa mieltä kuin tässä neljä vuotta sitten tekemässäni fiktionaalisessa haastattelussa. Modulaarinen simulaattorin runko ja nykyprosessorien moniydintekniikka olisi erittäin tehokas. Omat kokeiluni "moduulisimulla" vaikkakin alkeellisella olivat lupaavia.

:)

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,84765.msg1006369.html#msg1006369

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minun mielestäni siirtyminen FSX:stä FS2004:een vaikkakin uudelleen modattuna olisi pitkä askel taaksepäin. Parasta mikä simulle voisi tapahtua olisi se, että koko koodi kirjoitettaisiin uudelleen 64-bittisenä. Eri asia on sitten miten tämä vaikuttaisi lisäosien yhteensopivuuteen? Menisivätkö kaikki entiset hukkaan?

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllä mainittu pätee myös FSX:ään siltä osin ettei siitäkään saa kaikkea ulos eli koodille pitäisi tehdä jotakin. Tuo 4 Gigan rajoite on harmittava, jota kyllä voi kiertää DX10 Preview-toiminnolla. Se ei kuitenkaan toimi kaikilla kentillä eikä kaikilla koneilla ainakaan toistaiseksi. Siihen on kyllä tehty fixejä ja parempaakin on luvassa erään Steve P:n toimesta tässä lähitulevaisuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään