Guest FIN1979

Poistin Flight Simulator X:n...

41 viestiä aiheessa

moi

Teinpä nyt sitten sellaisen toimenpiteen että poistin FSX:n kokonaan kovalevyltä tilaa viemästä. Vaikka FSX:n vedet yms. näyttävät hienoilta niin FS2004:n lisäosilla saa aikaiseksi jo melko paljon eikä ne syö freimejä yhtä reippaasti kuin FSX:n defaultti systeemit.

Pitkät latausajat ja fps syöppöys eivät ainakaan itseäni kauheasti ole vielä tuon uuden FSX:n pariin houkutelleet. Myöskään suuri osa käyttämistäni kaupallisista lisäosista (FSNavigator, Active Sky 6, DBS Walk & Follow, PMDG 747, Level-D 767 Flight1 ATR etc.) ei toimi FSX:llä.

FSX:llä lentelyn jälkeen oli mukava palata FS2004:n pariin ja huomata kuinka sujuvasti simu pelittää...  :thmbup: Ehkäpä sitten kun olen saanut näytönohjaimen päivitettyä kokeilen uudestaan Flight Simulator X:ä.

Onkos vielä joku muu ehtinyt tehdä samoin ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja varmaan uus prossu näyttiksen lisäksi... (64 b). ite vanhempien kanssa tuskailin että uus emolevy (including siis uus näyttis ja uus prossu) pitäis ennen FSX:ää hankkii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kompromisseja on pakko tehdä jos haluaa uudella simulla lentää. AI-lento- ja maaliikenne pois, vesidetaljit pois ja vielä kauas pois lentelemästä high-detail kenttien ja kaupunkien ympäriltä. Sitten keskitytään lentämisestä nauttimiseen, johon FSX lentosimulaattorina antaa mahtavat puitteet! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli FSX jo kädessä eilen Gigantissa, mutta sitten iski epäluulo ja laitoin paketin takaisin hyllyyn. Eipä taida olla mitään järkeä sijoittaa ~80 egeä ilmailuaiheisen diashown katselemiseen, varsinkin kun FS9 toimii hyvin ja näyttää edelleen hyvältä. Ehkä sitten joskus, kun olen päivittänyt tietokoneeni uudempaan malliin vaihdan FS9:n FSX:ään. Ja mikä vielä puoltaa FS9:ssä pysymistä on valtava lisäosien kirjo, etenkin payware puolella, joiden hinta saattaa hyvinkin laskea erikoistarjousten muodossa nyt kun FSX on in ja pop.

Kiitos Janille, vahvistit eilisen ostamattajättämispäätökseni oikeaksi!

-Ville-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katokaas poijjjaat vähän kolmen vuoden takaa kun fs2004 julkaistiin, tuntuuko virsi tutulta? ;)

Jotenkin kummallisesti se fs2004 siitä muuttui kauheasta diashow-skeidasta täksi simujen äidiksi mistä emme ikinä luovu!!!

Muistetaan että kun fs9 oli uusi, GeForce2 oli kova peli... kyllä tämä tästä ;D

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa kun Fs2004 tuli, ero ei ollut Fs2002 suhteen iso sujuvuuden suhteen. Ainakaan minulla. Koneena XP +2200 ja GeForce ti4200. Mutta Fs2000 jälkeen Fs2002 pyöri vanhalla koneellani paljon paremmin.

Itse siirryin tästä syystä suoraan Fs98 -> Fs2002. Eli ei sen aina ole pakko mennä näin.

Toki Fs-maailmassa on paljon, mutta hieman tuntuu että suhteessa se on silti aika raskas, eli sujuvuuden eteen voisi ehkä tehdä enemmän...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on sekä FS9, että FSX asennettuna. Omasta mielestäni lentämisen tunne on toteutettu FSX:ssä huomattavasti paremmin, kuin myös äänet. Voi olla, että maksullisilla lisäosilla FS9 olisi munkin vaihtoehto, mutta kun ei ole niin ei ole (enkä hanki). Myös vesistöt ja isommat tiet on tehty riittävän hyvin defaulttina äxässä, purjelennosta puhumattakaan. Melko diashowhan tuo on (patchia odotellessa). Aika moni näyttää olevan marssimassa verkkokauppaan hakemaan uutta rautaa a.s.a.p. saadakseen paremmat framet äxään, kävi kyllä itsellänikin mielessä, mutta tulin siihen tulokseen, että turhaa puuhaa nyt kun Vista-tuella olevia näytönohjaimia on markkinoilla vasta kourallinen ja nekin lähinnä ylemmässä hintaluokassa. Siispä odottelen siihen saakka kunnes Vista, DX10, Vista päivitykset vanhoihin peleihin, Vistan lastentaudit korjaavat päivitykset ja laajempi skaala Vista näyttiksiä on ulkona.

Framet FSX:ssä on suht meedium säädöillä ja tiedossa olevat tweakit tehtyinä EFHK:n maastossa jotain 15 FPS luokkaa ja koneen strategiset mitat: AMD Athlon 64 3500+ - GeForce 6800GS 256Mt Pci-E - Asus A8N-E Mobo - 2Gb RAM@400Mhz

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos vielä joku muu ehtinyt tehdä samoin ?

Ei tarvetta, ostan sen simun sitten kun on Directx10 sun muut Vistat ja uudet pelit ja vehkeet. :P

Hieno juttu sinulle.

Nyt olisi kiva kuulla sulta jo jotain faktaa kun olet joka threadissa toitottamassa kuinka hyvä se FSX on.

Kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt olisi kiva kuulla sulta jo jotain faktaa kun olet joka threadissa toitottamassa kuinka hyvä se FSX on.

Sinä olet joka threadissa toitottanut kuinka huono FSX on vaikkei sinulla edes ole sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinä olet joka threadissa toitottanut kuinka huono FSX on vaikkei sinulla edes ole sitä.

Mitä positiivista sanottavaakaan siitä näitten kommenttien perusteella on??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos.

Jaa siis niin hä tä? Mitä faktaa? Faktaa siitä kuinka hyvä se on? Ei minulla vielä itse peliä ole (ostelen varmaan viikon-parin sisällä), mutta demon perusteella todellakin suuri harppaus eteenpäin FS-maailmassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kieltämättä olen ottanut hieman skeptisen suhtautumisen FSX:ään ja sen uusiin ominaisuuksiin. Joskin olen yllättynyt kuinka paljon FSX on saanut moitteita simulaattoriyhteisössä ja varsinkin täällä FsNordicissa. Onhan tätä "En varmana siirry uuden simun käyttäjäksi!!11!!1" asennetta ilmennyt niin kauan kuin uusia simulaattoreita on julkaistu, mutta jotenkin tuntuu, että FSX on tehnyt tässä moitteiden määrässä uuden ennätyksen. Itselläni on auttamattomasti edessä uuden tietokoneen osto sitten kun Vista ja uudet Directx10 tsydeemit tulevat saataville.

En kiellä sitä, ettenkö minä siirtyisi FSX:ään lähitulevaisuudessa. Mutta FSX ei tuo minulle nykyisessä, hyvin nykivässä tilassaan mitään uutta ja mullistavaa. Minua ei liiemmin kiinnosta miltä se vesi siellä koneen alla näyttää. Mutta joillekin tämä on se tärkein asia siinä simussa, ja se, että saa mahdollisimman hienoja kuvakaappauksia. Meitä on moneksi. FSX tuo ymmärtääkseni myös hienoja mahdollisuuksia photosceneryjen tekemiseen, ja tämähän on hieno asia VFR meinigistä pitäville. :)

Simun jo ostaneilta toivoisin tietoa varsinkin säämoottorista ja lentomallinnuksesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun jo ostaneilta toivoisin tietoa varsinkin säämoottorista ja lentomallinnuksesta.

Maaefektin viilailua lukuunottamatta en ole huomannut mitään muutosta lentomallinnuksessa...tosin lennot on jäänyt vähiin, aika on mennyt eri asetusten testailuissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se ettei uusi simu pyöri koneessa EI tarkoita että se on paska. :P Jotenkin tuntuu että FSXää haukutaan sen takia että se vie tehoja eikä sitä voi voi tällä hetkellä täysillä graffoilla käyttää vaikka FS9 täysillä graffoilla pyörikin ;D

Itse sain FSX tänään postissa, ja se on huomattavasti parempi. Nyt on tullut kokeiltua shared cockpittiä, joka on aivan mahtava ominaisuus.

Lisäksi siinä ilmenee nousevia ilmavirtauksia joita ei FS9 löydykkään, mikä teki purjekoneiden lentämisen mahdottomaksi (pystyi vain liitämään alas).

Ainakin minä saan kuvista FSX kuvista parempia kuin FS9 (ja silti framet 10-30).

Pitkät latausajat ja fps syöppöys eivät ainakaan itseäni kauheasti ole vielä tuon uuden FSX:n pariin houkutelleet. Myöskään suuri osa käyttämistäni kaupallisista lisäosista (FSNavigator, Active Sky 6, DBS Walk & Follow, PMDG 747, Level-D 767 Flight1 ATR etc.) ei toimi FSX:llä.

Joo, mutta en usko että FS98 lisäosatkaan FS9 pyörii, etkä siitä vaikuta vineevän. Kyllä niihin pätsit tulee.

Jokatapauksessa kohta kukaan ei tee lisäosia FS9.

Hieno juttu sinulle.

Samaa mieltä. Voiko sitä paremmin sanoa?

Jotain säälejä yritetään saavuttaa tällä topicilla? Rispektiä?

Ei tämmösestä olisi topikkia tarvinnut tehä.

Opettele käyttämään niitä asetuksia, ei niitä tapissa tarvitse pitää.

Jos ei FSX vakuuta, älä lennä sillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan, jotain asiaakin olisi joskus kiva olla.. eikä tollasta p*skaa sarkasmia kuten tässäkin tuolla ylhäällä  ::)

Hieno juttu sinulle.

Juhalla sentään on sitä "jotain" asiaakin niissä kommenteissa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä se tuli, täällä porukka perustelee FSX:n huonoutta vain sillä ettei se toimi 20-30 FPS:n nopeudella asetukset täysillä. No shit! Sekin on mun mielestä yhtä päätöntä, että tällaista suorituskykyä tavoitellaan uutta rautaa ostamalla. Noh, mikäs siinä jos rahaa on liikaa tai porukat suostuu ostoksille...

Kokeilkaa nyt oikeasti ihan vain lentämistä tuolla simulla Virtual Cockpitista käsin. Unohtakaa se, että ootte simussa. Ihan helvetin paljon parempi fiilis kuin mitä FS2004 ikinä antoi, ja varsinkin tosiaan tuo purjelento on ihan omissa sfääreissään tässä versiossa.

Ne parhaimmat muutokset ovat tosiaan tapahtuneet ohjaamossa, nimenomaan siinä että virtual cockpit on päivän sana ja että verkossa voi toimia kaksin konetta ohjaten. Älkääkä nyt dissatko näitä muutoksia sillä, että "onhan lisäosakoneissa ollut aika kunnon VC" ja että "njääh, lennän vatsimissa", koska aivan varmasti suurin osa FS:n ostajista ei ikinä ole kokeillutkaan lisäosakoneita tai vatsimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasin just että ku ottaa autogenin kokonaan pois, ni pystyy laittaa kunnon kraffat, eikä pyöriminenkää paljoo kärsi. Tietenkään en luopunu lentokenttien näyttävyydestä vaan pidin sen custom buildings tjsp. mediumilla. Eli jotain on pielessä tossa autogenissä, kun pari puuta vie yli 10 framea. Onko kukaan löytänyt siihen mitään hyvää korjausehdotusta. Nyt pystyi laittamaan jopa maaliikenteen 20%.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johan tämä paisui  ;D En ole mitään rispektiä tai säälipisteitä keräämässä kysyin vain että kuinka moni muu FSX:n omistaja on poistanut ko. simun koneeltaan odottamaan parempia aikoja. Itse mitä luultavimmin installoin FSX:n taas takaisin koneelle jahka olen tehnyt rautapäivityksen. Siihen asti FS2004 nykyisini lisäosineen pelittää aivan loistavasti.

Olisi kiva tietää minkälaisilla übermegamyllyillä ACES:n pojat on tätä simua tehneet... niillä minimivaatimuksilla jos FSX:ä yrittäisi lennellä niin itku tulisi  ::)

Ei minusta FS2004:n julkaisussa freimeistä valitettu yhtä paljon kun nyt tämän uuden version julkaisussa. Toisaalta FSX:llä lentelemme varmasti vielä seuraavat neljä vuotta joten siinä ajassa tietokoneen tehot ehtivät muuttua todella paljon. Palataan threadiin vuonna 2009  ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toistanpa vähän samaa, mitä kirjoitin tuolla toisessa ketjussa.

Kyllä tuon FsX:n saa ihan lennettäväksi, kun vähän vaivautuu sorvaamaan asetuksia, vaikkei ihan uusinta rautaa olekaan.

En oikein tajua kaikkea tätä valitusta mitä saa lukea.  Paras kyllä oli se, kun yhdessä ulkolaisessa foorumissa oltiin sitä mieltä, että Mikkisofta olisi tahallaan optimoimatta pelituotteitaan.  :o

Itsellä on reilun vuoden ikäinen kone (Athlon 64 3800+, 2GB, Radeon X850XT Platinum) ja olen lennellyt jopa Nykissä noin 20 fps:llä.

Toiset asetukset vain vaikuttaa freimeihin enemmän kuin toiset ja niistä on tingittävä. Esimerkiksi vedet olen pitänyt "2.x low":ssa, koska

totesin pilvet heijastavan veden liian vaativaksi koneelleni. Juuri Nykissä päivitysnopeus tuplaantui, kun tein tuon säädön.

Olen tinkinyt vähän muustakin, esim. mesh 76m, textuuritarkkuus 2m, jne, mutta ihan hienolta tuo simu näyttää silti ja pyörii sujuvasti.

Täytyisi muistaa se, että melkein kaikkien asetusten kanssa on sama tilanne, että kun FsX:ssä asetus on low:ssa, se on sama kuin

olisi kaakossa FS9:ssä. Siitä voi sitten päätellä, mikä on suhde jos FsX:ssä asetus on kaakossa. Vaikkapa autogen ihan varmasti hidastaa

FsX:ssä enemmän kuin FS9: juuri tuosta mainitusta syystä.

En tietä lentokoneiden lentomalleista, mutta koptereille tuossa FsX:ssä on kyllä tehty jotain. Kokeilkaapas vaikka Belliä.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Teinpä nyt sitten sellaisen toimenpiteen että poistin FSX:n kokonaan kovalevyltä tilaa viemästä. Vaikka FSX:n vedet yms. näyttävät hienoilta niin FS2004:n lisäosilla saa aikaiseksi jo melko paljon eikä ne syö freimejä yhtä reippaasti kuin FSX:n defaultti systeemit.

Melko tarkkaan kolmen vuoden takaa: http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,17908.0.html

Nyt meni hermot FS2004:sen kanssa totaalisesti  Angry ATC muuttuu mörinäksi vähän väliä ja ohjelma ei suostu käynnistymään jos muutan fs9.cfg -tiedostoa. Olen myös installoinut maksullisia lisäosia mutta 80% niistä ei ole vielä päivityksiä FS2004:een tai eivät toimi kunnolla.  Tongue Esimerkkinä PSS:n A320, B744, B777, Eurowings Pro ym ym

Heh? ;D

Ehkä FS2004 toimii taas jotenkuten juuri ennen kuin FS2006 julkaistaan -- silloin tosin taas joutuu päivittämään konetta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täydellistä. Tähän tuskin tarvitsee sanoa muuta?  :)

Ihan samat fiilikset oli FS2004:sta alkuun, kuten tuo topiikki todistaa. Jo nyt alkaa netti olla pullollaan tweakkeja joilla FSX saadaan varsin mallikelpoiseksi. Aivan kuten FS2004:n kanssakin, kuten default.xml -poisto, kevyemmät pilvitekstuurit ja köykäisemmät AI-modelit. Ja arvatkaas mitä - ne tweakit on muuten käytössä edelleen!

Minä ainakin tykkään FS X:stä heti, vaikka en saa koko turilasta edes aktivoitua prkl... mutta se onkin toinen juttu se.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy sanoa, että repesin totaalisesti ;D Tätä koko FSX keskustelua lueskellessa rupeaa väkisinkin välillä naurattamaan. Itse aion edelleen tehdä kuten monet muutkin (FSX:n ostamista vastaan taistellen ;D) eli odotan Vistan ja Directx10 näytönohjaimet jolloin FSX pääsee vasta kunnolla oikeuksiinsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEH HEH...

Ainahan tämä menee juuri näin. Ketuttaa kun ei ole rahaa "mega" koneeseen joka uutta simua pyörittäisi. Itse olen tyytyväinen FS9:siin. FS2000 oli erittäin kova tehosyöppö aikoinaan ja se kyllä harmitti. Uskon että kaikki FSX:n ostaneet, ja siihen pettyneet ovat valituksensa ansainneet... Jani antoi periksi perusteellisen testaamisensa jälkeen, josta hatun nosto  :thmbup:

Ehkäpä sitten joskus...

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään