Guest FIN1979

VTBD > VTBS

29 viestiä aiheessa

moi

Nyt kun tuo Bangkokin uusi lentokenttä on avattu liikenteelle niin mikä olisi järkevin tapa siirtää FS:n AI-liikenne Suvarnabhumille ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Suvarnabhumi_Airport mukaan Suvarnabhumille liikennöi kymmeniä lentoyhtiöitä ja jokaisen Flightplaanit VTBD:lle pitäisi vaihtaa VTBS:lle.  :P Kannattaisikohan tuot tehdä lentoyhtiö kerrallaan käsipelillä vaiko mitenkä muuten ?

Onneksi näitä lentokenttävaihdoksia ei ole tullut pahemmin FS:n AI-liikenne aikana...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Notepadilla plaanit auki -> CTRL + H ja "etsittävä" -kenttään VTBD ja "korvaava" -kenttään VTBS ja "korvaa kaikki".

Onnistuu myös varmaankin jollain AI-ohjelmalla, kuten AI traffic mover tai vastaava.

Tuosta itse maisema, mikäli ei ole asennettuna: http://www.thai-va.com/private/download/vtbs2006.zip scenery.cfg vaatii asentamisen jälkeen flatten-rivin:

[Area.043]

Title=VTBS

Local=Addon Scenery\VTBS

Remote=

Active=TRUE

Required=FALSE

Layer=42

Flatten.0=5.0,N13 39.15,E100 45.32,N13 39.55,E100 43.65,N13 42.90,E100 44.76,N13 42.54,E100 46.30

Tuosta huolimatta minulla ei näy rullauteitä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

juu, näin olen jo tehnytkin muutaman, mutta niitä lentoyhtiöitä on niin pirusti  :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Notepadilla plaanit auki -> CTRL + H ja "etsittävä" -kenttään VTBD ja "korvaava" -kenttään VTBS ja "korvaa kaikki".

Eikös tuon lisäksi tarvita myös VTBS:n koordinaatit Airports-tiedostoon? Mitkä ne ovat?

Ainakaan minulta ei yhdestäkään Airports-tiedostosta löydy lainkaan VTBS-kenttää.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt sain muutettua lentoyhtiöt ja rahtiyhtiöt VTBD:ltä VTBS:lle. Mukavan tyhjältä näyttää Don Muang ja täydeltä Suvarnabhumi.

Suvarnabhumi (lisäosamaisema) maiseman ongelmana tosin on se että jotkut rullaustie ja kiitorata tekstuurit välkkyvät ja lentokoneet on noin metrin verran maan sisässä  :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt sain muutettua lentoyhtiöt ja rahtiyhtiöt VTBD:ltä VTBS:lle. Mukavan tyhjältä näyttää Don Muang ja täydeltä Suvarnabhumi.

Suvarnabhumi (lisäosamaisema) maiseman ongelmana tosin on se että jotkut rullaustie ja kiitorata tekstuurit välkkyvät ja lentokoneet on noin metrin verran maan sisässä  :P

Jani

Moro Jani

Oletko varma, että teillä ei ole asennettuna mitään muuta lisäosaa Bangkokiin.

Esim. Bangkok 2003 lisämaisemaa?

Tomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro Jani

Oletko varma, että teillä ei ole asennettuna mitään muuta lisäosaa Bangkokiin.

Esim. Bangkok 2003 lisämaisemaa?

Tomi

Minulla on asennettuna Bangkok 2003 ja kaikki kilkkeet, mutta ei tämän uuden VTBS:n asentaminen tuonut silti mukanaan mitään täällä mainituista ilmiöistä. Hyvin toimii - myös uudelleen tälle kentälle ohjattu AI-liikenne.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suvarnabhumin koordinaatit airports.txt:hen:

VTBS,N13* 41.46',E100* 44.86',59

Kiitos! Tuo enää puuttuikaan. Saisihan nuo koordinaatit esimerkiksi Google Earthista, mutta voiko siihen lykätä mitkä tahansa lukemat, jotka suunnilleen ovat kentän päällä. Kun katselin GE:llä tarkemmin sen vanhemman kentän VTBD koordinaatteja, niin eivät ne ainakaan millekään kiitoradalle osuneet. Jos jotain pitäisi kaivamalla kaivaa, niin se terminaalille tuleva moottoritie/ilmarata/vaimikälienee katkeaa kuin kanan lento heti lentokenttäalueen ulkopuolella.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän siinäkin on, että osalla VTBS:n kenttä toimii moitteetta ja osalla ei näy rullausteitä ollenkaan. Kaiken pitäisi kyllä olla kunnossa flatteneita myöten ja mitään muuta lisäosaa ko. alueelle ei ole asennettuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnistuu myös varmaankin jollain AI-ohjelmalla, kuten AI traffic mover tai vastaava.

Tuosta itse maisema, mikäli ei ole asennettuna: http://www.thai-va.com/private/download/vtbs2006.zip scenery.cfg vaatii asentamisen jälkeen flatten-rivin:

[Area.043]

Title=VTBS

Local=Addon Scenery\VTBS

Remote=

Active=TRUE

Required=FALSE

Layer=42

Flatten.0=5.0,N13 39.15,E100 45.32,N13 39.55,E100 43.65,N13 42.90,E100 44.76,N13 42.54,E100 46.30

Tuosta huolimatta minulla ei näy rullauteitä...

Siis miten ruuhkat saa siirrettyä VTBD:ltä VTBS:ään?? En nyt oikein älynnyt  :-[  Muuten toimii oikein hyvin :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis miten ruuhkat saa siirrettyä VTBD:ltä VTBS:ään?? En nyt oikein älynnyt  :-[  Muuten toimii oikein hyvin :thmbup:

Pitää manuaalisesti editoida jokaisen lentoyhtiön Traffic.bgl tiedosto joka VTBS:lle lentää. Tekstitiedostossa pitää vaihtaa jokaisen legin wanha VTBD kohdelentokenttä VTBS:n.

Sitten saa siirrettyä Don Muangin liikenteen Suvarnabhumille. Työlästä hommaa jonka itse sain tehtyä alkuviikosta.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää manuaalisesti editoida jokaisen lentoyhtiön Traffic.bgl tiedosto joka VTBS:lle lentää. Tekstitiedostossa pitää vaihtaa jokaisen legin wanha VTBD kohdelentokenttä VTBS:n.

Sitten saa siirrettyä Don Muangin liikenteen Suvarnabhumille. Työlästä hommaa jonka itse sain tehtyä alkuviikosta.

Jani

Täytyy muistaa myös lisätä VTBS:n koordinaatit jokaiseen airports.txt:hen. Aiemmin mainitsemallani AI Traffic Moverilla saa kuulemma kätevästi vaihdettua kentän toiseen. En vain ole perehtynyt, että miten tämä tapahtuu. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jani

Mua kyllä nolottaa kysyä, mutta mistähän nuo flightplannit löytyvät?? Itse käytän Ultimate Trafficia mutta sillä ei kai ole väliä ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä yksi käytännön ohje tähän menettelyyn. Itselläni esimerkiksi PAI:n plaanit ovat yli 6-megaisia möhkäleitä ja kun yritin etsi ja korvaa-toimintoa notepadillä, hyytyi tuo ohjelmanrakkine siihen paikkaan ja piti koko homma lopulta tappaa tehtävienhallinnasta. Vaihdoin työkaluksi WordPadin ja sama homma kävi sillä aivan kädenkäänteessä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä yksi käytännön ohje tähän menettelyyn. Itselläni esimerkiksi PAI:n plaanit ovat yli 6-megaisia möhkäleitä ja kun yritin etsi ja korvaa-toimintoa notepadillä, hyytyi tuo ohjelmanrakkine siihen paikkaan ja piti koko homma lopulta tappaa tehtävienhallinnasta. Vaihdoin työkaluksi WordPadin ja sama homma kävi sillä aivan kädenkäänteessä.

Pekka

Muistaakseni notapad on 16-bittinen ja max rivimäärä on 65 536

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka

Jos ei halua niitä lentoyhtiöitä kokonaisena yhtenä möhkäleenä niin compilaa jokaisen lentoyhtiön omaksi bgl:i. Näin eri lentoyhtiöiden muokkaus on helpompaa kun tehdä se erikseen yhdestä isosta tekstitiedostosta.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenhän VTBS:än saisi PSS:n GPS:iin?? Kokeilin lentää Suvarnabhumilta (A340), mutta vihreää viivaa ei ilmestynytkään niinkuin ennen  ???  Muuten kenttä toimii oikein loistavasti, kiitos vaan  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama täällä  :-\ >:(... Ja taas tuota AI Traffic Moveria en oikein saanut toimimaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse käytän Ultimate Trafficia, ja Flightplan-tiedosto löytyi tuolta -> Flight Simulator 9/Flight One Software/Flightplans.txt

Flightplanissa CTRL + H ja etsittäväksi VTBD ja korvattavaksi VTBS  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin käytän tuota Ultimate Trafficia ja joitakin lisättyjä yhtiöitä. Sain juuri äsken tuon AI Traffic Moverin toimimaan ja sillä sain aika hyvin muokattua, niin että nyt on liikennettä Suvarnabhumillakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sellaista vielä että saakohan PMDG:n koneiden FMC:ihin mistään mitään ILMAISIA päivityksiä, jotta voisi lentää tuonne Suvarnabhumillekin. Otti nimittäin hitosti päähän kun olin eilen illalla suunnitellut lennon PMDG:n jumbolla Bangkokkiiin ja sitten FMC sanoo että "not in database" (tai jotain sellaista)...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään