Guest peltipurkki

Parhain ja toimivin afcad EFHK:lle

20 viestiä aiheessa

Eli nyt kun hieman innostuin tuosta AI:sta ja asentelin nyt aluksi finnairin, aeron, finncommin/goldenairin. Sitten huomasin että koneet rullailevat sivussa rullausviivoista ja parkkiviivoista tms. jne... Eli ilmeisesti pitää asentaa uusi afcad, mutta mikä? filu-kirjastosta löytyi haulla 5 kpl, mitä kannattaisi käyttää? Ja sitten kun asennan sen, pitääkö minun poistaa vanha afcad? Fisdin EFHK käytössä ja Finnafcadit asennettu  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kahta AFCADia ei saa olla yhtä aikaa käytössä. Finn afcadin ja FISD:n EFHK:n pitäisi kyllä toimia saumattomasti yhteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaikuta terrainit tai classit asiaan...

T: Mika

PS: Pistä privalla maili -osoitteesi, niin lähetän toimivan filun.

Edit: Toimitettu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on toiminut ainoastaan FISD:n EFHK -paketin mukana tuleva AFCAD. Kaikissa muissa tapahtuu juuri tuo, että koneet rullailevat sivussa noista kys. viivoista. Tiedä sitten mikä siinä on vikana, vaikkakin afcad on tarkoitettu tuolle scenerylle.

Tietysti onhan tuo efhk:n mukana tuleva afcad ihan hyvä, pienillä muutoksilla tosin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän Afcad on paras ja toimivin nykyiselle EFHK:lle FS 2004:ssa? En ole varma, onko minulla paras versio.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt taisin huomata. Ongelmani ei olekaan peräisin afcadista. Laitoin tuon Jari Varjeen uusimman EFHK:n afcadin ja se minulla taisi olla jo ennestäänkin. Ai-liikenne toimii hienosti tuolla afcadilla ja ihan samoin kuin sillä, joka minulla olikin.

Ongelmani nimittäin on seuraava: Kun lähestyn EFHK:ta simun omalla Flight Plannerilla tehtyä reittiä ja haluan vaihtaa kiitoradan jolle aion laskeutua, tarjoaa simun oma lennonjohto ILS-lähestymisiä vain radoille 22L, 4R tai 15.

Miksi ei tarjota ILS-lähestymistä radoille 4L tai 22R?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Ainakin voisit AFCD ohjelmalla tarkastaa ettei kyseisten kiitoteiden kohdalla ole täppää "closed for takeoff or landing".

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Ainakin voisit AFCD ohjelmalla tarkastaa ettei kyseisten kiitoteiden kohdalla ole täppää "closed for takeoff or landing".

jukka

Mikä on tuo AFCD ohjelma , mistä sen löytää ja kuinka sitä käytetään?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://flyawaysimulation.com/afcad-2-21-for-fs2004-d1232.html

Tämä siis FS2004, enkä tiedä onko FSX:lle omansa?

Käytön oppii ohjelmaa tarkastelemalla... Ja manuaalikin tulee .htm formaatissa (löytyy kansiosta).

Valitettavasti pitäisi liittyä rahalla jäseneksi, jotta tuon saa ladattua. Pitää jättää väliin. Eikö joku muu voisi tarkistaa tuon EFHK:n Afcadin toiminnan?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on kaksi AFCAD tiedostoa EFHK:lle - ja tietysti .BAT ohjelma joka muuttaa niitä joten yksi on vaan kerralla aktiivinen. Ei ole kovin vaikea tehdä, mutta pitää muistaa tutkia säätiedotus ja vaihtaa oikea AFCAD paikalle ennen FS:n käynnistyminen!

-> Yksi on 04R lähtö (ja 15 int Z pienille koneille) ja 04L laskut. 22L/R ja 15 lähestymiset kokonaan poistettu.

-> Toinen on 22R lähtö* ja 15 / 22L laskut. Siinä 04L/R lähestymiset kokonaan poistettu.

(* Olisi kiva saada myös jotkut ATR:t jne lähtemään 22L:ltä mutta en vielä miettinyt miten se toimisi kunnolla)

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi ei tarjota ILS-lähestymistä radoille 4L tai 22R?

Nyt kun luin taas sen kysymyksen, ymmärsin mitä kysyt! Defu FS9 ei tiedä että Helsingissä on se 'uudempi' kiitotie! Siksi sille ei ole ILS lähestymiset jne... AFCAD tiedosto tehty AFCAD2 tai AFX ohjelmalla ei ole lähetymistietoja ollenkaan... ADE kyllä pystyy laitamaan niitä ja näin minä olen korjanut ongelmaa... Jos sinulla ei ole ADE tai ette haluaa laittaa niitä lähestymisiä itse, pitää lisätä ne uudet ILS:t Jim Vile:n 'active ILS' tiedostolla - löytyy myös FSNordicin kirjastosta!

http://files.fsnordic.net/?download=1765

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun FS 2004 kyllä tietää uuden kiitoradan. Kaikki ILS:t toimivat kuten pitääkin.

Ongelmana on vain se, minkä mainitsin eli että lennonjohto ei tarjoa kaikkia ILS-mahdollisuuksia. Se tarjoaa kylläkin näkölähestymisiä joka radalle.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettä se - kuulustaa niinkuin FS:n defu lähestymiset puuttuvat. Onko sinulla AFCAD joka oli tehty ADE ohjelmalla - jos on, ongelma johtuu siitä että ADE aina poistaa lähestymiset, ja pitää käyttää 'import default approaches' että toimii. Lisäksi täytyy laittaa ne 04L/22R lähestymiset sinne...?

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä saisi jonkun sortin porttikartan EFHK:lle, mistä näkisi eri lentoyhtiöiden käyttämät portit? Ne kai kuitenkin on melkolailla vakiot. Tai vielä parempaa, jos jollain on FISD:n EFHK:lle hyvää afcadia, voisin ottaa sellaisen vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään