Guest laurindo

Isd Project Fiumicino ongelma

5 viestiä aiheessa

On jo vähän aikaa mietityttänyt eräs asia tuohon Isd projectin loistavaan Fiumicino maisemaan liittyen. Nimittäin ylimääräiset kiitotiet. Aina kun olen kyseisellä kentällä ja lähdössä lentoon niin atc antaa jonkin kiitotien numeron jota ei kuitenkaan ole olemassa. Tämä sama toistuu kun kuuntelen atisia, eli siis sieltä tulee mieletön litania eri kiitoteitä joista kuitenkin vain muutamat ovat oikeita lentoasemalla olevia teitä. Tähän samaan ilmiöön törmään myös kun katson FS:n kartasta ils- taajuuksia. Sielläkin on varmaan 10 ylimääräistä kiitotietä. Olen tätä asiaa yrittänyt selvitellä ja omasta mielestäni tämä liittyy jotenkin maiseman afcad tiedostoon. Onko tähän minkäännäköistä parannuskeinoa koska luulen etten ole ainoa joka kärsii ylimääräisitä kiitoteistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulenpa, että AFCADiin on lisätty näkymättömiä kiitoteitä sen takia, jotta AI-liikenteen rinnakkaisnousut ja -laskut onnistuisivat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei, tuo on ihan hyvä selitys mielestäni. Ihmettelin vaan kun en ole missään muualla nähnyt mitään kysymyksiä tuohon liittyen. Niin että kyllähän jonkun muun on pakko olla ihmetellyt ja kysynyt tuota joskus, mutta ei ole näköjään tullut vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastaavaan asiaan oon ite törmännyt esim KMLB ja KDFW defu kentillä. Molemissa kentissä pitäisi olla käytössä FS omat sydeemit, eikä mitään muita Afcad tiedostoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Katselin LIRF:n AFCAD:ia siellä näkyy olevan iso joukko ruoho-kiitoteitä jotka aiheuttavat kyseisen ilmiön. Vois kai ne poistaa, tosin ne kaikki on ruksattu ei laskuja tai nousuja.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään