Guest anttolehto

Ongelma EFKT:llä!

9 viestiä aiheessa

Moi!

Miten ihmeessä pystyn antamaan IFR-clearancen ATC:lle, koska samalla joku ATC-akka alkaa antamaan infoa lentokentän tilanteesta!? (Se vihreä palkki siinä yläpuolella) Tuo päläpätys alkaa ihan itsestään: en mielestäni kyllä tehnyt mitään?

Siinäpä kysymys!  ???

-Antto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No moikka taas!

Niin, aikoja sitten sain Salon Janilta sen Ultimate-AI-paketin. Olen nyt vain huomannut, että yhtään MD-11:sta en ole nähnyt mihinkään päiväsaikaan!? Niiden filut on kyllä paikallaan... ???

Sitten vielä yksi: Miten on, kun minulla on asennettuna tuo Finn-Afcads, mutta EFHK:lla AI-koneet ja se punainen rullaus"viiva" on oikeaa viivaa kaukana vieressä= Nurmikolla?

-Antto  ??? :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten vielä yksi: Miten on, kun minulla on asennettuna tuo Finn-Afcads, mutta EFHK:lla AI-koneet ja se punainen rullaus"viiva" on oikeaa viivaa kaukana vieressä= Nurmikolla?

Tarkoitat varmaan sitä lennonjohtajan "rullausohjeviivaa". Kannattaa ladata tiedostokirjastosta erikseen EFHK:lle tarkoitettu AFCAD tiedosto, niin toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu. Kävin hakemassakin uuden. Poistan ilmeisesti FINN_AFCADS:in scenery kansiosta EFHK:n afcadin ja vaihdan sen paikkaa EFHK:n omaan scenery kansioon!?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paikan vaihtaminen ei riitä, lataa sceneryllesi tarkoitettu AFCAD ja laita se vaikkapa Flight SImulator 9/Addon Scenery/scenery/-kansioon

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selvennetäänpäs hiukan tätä AFCAD juttua taas....

Eli niitä pitäisi löytyä simusta kullekin kentälle vain yksi kpl. Finn_Afcads paketissa on kaikki Suomen kentät, mutta ne eivät ole kaikille kentille ihan oikein tehtyjä. Lisäosakenttien mukana tulevat AFCADit ovat sen sijaan yleensä toimivia ja tarkoitettu käytettäväksi niiden kenttien kanssa. Toisin sanoen on kaksi mahdollisuutta:

1. Asentaa FINN_AFCADS ja kun asentaa lisäosa-kenttiä niin siirtää niiden AFCAD tiedostot heti FINN_AFCADS\Scenery kansioon ja korvata siis siellä jo olevat versiot. Näin kaikki Suomen AFCAD tiedostot pysyvät yhdessä paikassa järjestyksessä.

2. Asentaa FINN_AFCADS ja poistaa sen Scenery kansiosta lisäosakenttien AFCAD tiedostot sitä mukaa kun asentaa niitä kenttiä. Olettaen siis että AFCAD tiedosto löytyy kunkin lisäosamaiseman Scenery tiedostosta.

Mitä tulee sitten Kittilään niin en huomannut sitä tehdessä että simussa pitää käyttää sitä AFIS taajuutta kun tekee IFR plaanin jolloin se "säätiedotus" sillä samalla taajuudella häiritsee. Voin korjata sen Kittilän AFCADin kun olen taas kotona... tällä hetkellä olen kesälomalla. Vähän ironista kyllä että maiseman paloauto pitäisi myös korjata.... mutta sitä terminaalia en taida alkaa poltaamaan...  :-[ vaikka sellainen maisema taitaisi olla ensimmäin laatuaan simussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään