Guest kuula

Perfect Sky 1.0 ohjelman saantiin liityvä ongelma (Ratkaistu)

10 viestiä aiheessa

Tervehdys kaikille!

Elikkä ongelma on saada otsakkeessa mainittua ilmaista Perfect Sky 1.0 ohjelmaa imuroitua mistään, ilman ohjelman kylkiäisenä tulevaa haittaohjelmaa nimeltään IamBigBrother. Sama ongelma on vastaavanlaisessa ohjelmassa Perfect Water

1.0, eli matoa pukkaa. Omat suojausohjelmani kyllä "plokkaavat" kyseisen pirulaisen mutta, olen sitten edelleen ilman

"Perfect taivasta ja vettä". Kyseiset ohjelmat olen imuroinut AVsim ja Flightsim.com sivustoilta mutta, valitettavasti molemmilla sivuilla kyseisten ohjelmien tiedot ovat saastuneet.

Kysyisin voiko mainitsemiani ohjelmia saada jostain muualta? (ilman saasteita)

Jos jollain on kokemusta näiden ohjelmien käytöstä tiedustelen, menetänkö mitään vaikka en ko. ohjelmia saisikaan?

Edelleen, olisiko mahdollisesti joitakin muita vastaavanlaisia  ilmaisohjelmia saatavilla ja mistä?

Etukäteen Kiittäen. Sulkeudun Suosioonne. Ikuisesti Teidän etc. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En todellakaan usko, että avsimin tiedostot saastuneita olisivat. Saattaa olla, että tietoturvaohjelmistosi tunnistaa jonkun koodin pätkän ja se täsmää juuri tuollaisen haittaohjelman kanssa, meinaan mullakin virusturva tunnisti yhteen aikaan airliners.netistä tulevan cookien virukseksi aina kun siellä kävin. Tai sitten ongelma voi olla ihan siellä sinun omalla koneella eli virustarkistus on hyvä aina välillä ajaa läpi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En todellakaan usko, että avsimin tiedostot saastuneita olisivat. Saattaa olla, että tietoturvaohjelmistosi tunnistaa jonkun koodin pätkän ja se täsmää juuri tuollaisen haittaohjelman kanssa, meinaan mullakin virusturva tunnisti yhteen aikaan airliners.netistä tulevan cookien virukseksi aina kun siellä kävin. Tai sitten ongelma voi olla ihan siellä sinun omalla koneella eli virustarkistus on hyvä aina välillä ajaa läpi...

Hmmm.. ajattelin kyllä saavani hieman toisenlaisia vastauksia kysymyksiini, ehkä kysymykseni olivat liian epäselviä? En siis välttämättä halunnut tietoja uskonasioista tai uskomuksista. Sivuutetaan uskomukset ihan reippaasti ja kivutta. Asia on nyt niin kuin sanoin. Ko. ohjelmissa on mainitsemani haittaohjelma mukana. Jos tieto ei tunnu menevän läpi tälläkään maininalla, suosittelen ko. ohjelmien imurointia mainitsemiltani sivuilta ja kokeilemaan itse. Mitä taas tulee virus/haittaohjelmien käyttöön, niin ajan niitä joka päivä ne ovat myös ihan rahalla ostettuja, toki on mahdollista että jokin virus tai muu ötömölli

ohittaa suojaukseni. F-Secure, eTrust AV, Spybot S&D AdAware PestPatrol ja monet muut eivät kuitenkaan ole löytäneet mitään. Että se siitä minun koneeni ongelmasta.

No niin, voitaisiinko nyt mennä varsinaiseen asiaan eli esittämiini kysymyksiin, please. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen molemmat joskus ladannut ja latasin nyt uudestaan ja en todellakaan löydä niistä mitään haittaohjelmia, enkä matoja tai muita vastaavia, vaikka olen eri ohjelmilla skannannut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen molemmat joskus ladannut ja latasin nyt uudestaan ja en todellakaan löydä niistä mitään haittaohjelmia, enkä matoja tai muita vastaavia, vaikka olen eri ohjelmilla skannannut.

Virus/haittaohjelmissasi tai niiden asetuksissa taitaa olla parantamisen varaa. :)

Ps. pelkkä skannaus ei välttämättä tuota tulosta, ohjelmissahan on itsestään latautuva exe tiedosto

klikkaa sitä ihan kuin asentaisit ohjelman ohjeen mukaan, katsotaan sitten mihin suuntaan suukki vääntyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heinosen Kalle sanoi ettei löydä Perfect Sky 1.0 ohjelmistosta mitään haittaohjelmaa, saattaa olla mahdollista että AV sim:in ohjelmia on ratsattu sitten viime käyntini ja ongelmia korjattu. Viimeksi yritin ajaa ko. ohjelmaa pari päivää sitten, eli haenpa sen vielä kerran ja tarkistan asian. Tosin olen aika epäilevä "Tuomas" asian suhteen, jos haittaohjelma havaitsee ötömöllin ja pystyy jopa nimeämään sen

on vaikea uskoa "tulkinta" virheeseen. Jos näin olisi, niin sittenhän voisi jättää huomiotta kaikki ilmoitukset keyloggereista sun muista, ne on vaan tulkintavirheitä. Viime aikoina on saanut lukea paljon näistä tulkintavirheistä, pankkitilit on tyhjentyneet ihan vaan itsestään, ei tosin tilin omistajan toimesta.

Ei sakkaussummerikaan ihan huvikseen huuda.

Toivon kuitenkin ettei Heinosen Kallen kanssa käymäni veljellinen sanailu johdata lukijoita pois varsinaisesta asiasta, eli odotan edelleen vastauksia kysymyksiini.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mistä tuli, mutta tuo IamBigBrother vaikuttaa ainakin aika vaaralliselta, että siitä kannattaisi hankkiutua eroon, jos et sitä vielä ole tehnyt...

Risk: High

Spyware.IamBigBrother is a spyware program that can logs all keystroke, lists the names of all running programs, takes periodic screenshots, saves Web sites if it contains predefined key words, and logs URLs of all visited Web sites

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mistä tuli, mutta tuo IamBigBrother vaikuttaa ainakin aika vaaralliselta, että siitä kannattaisi hankkiutua eroon, jos et sitä vielä ole tehnyt...

Kävin Kallen tavoin imuroimassa uudelleen, taas kerran, tämän kyseisen Perfect Sky 1.0 ohjelman AVsim:in sivulta ja lopputulos oli kuten odotinkin, eTrust PestPatrol Anti-Spyware noukki "IamBigBrotherìn" karanteeniin n. 1sekunnin viiveellä siitä kun klikkasin ohjelman Install Programin käyntiin. Näiden lukuisten harjoitusten myötä on syytä olettaa että kyseinen haittaohjelma on piilotettu tiedoston Installohjelmaan.

Tämä ei ole kuitenkaan erityisen tavatonta aiemmin mainituilta sivustoilta tiedostoja imuroitaessa, mm. lukuisissa ilmaisissa "original"kone tiedostoissa on esiintynyt erilaisia vakoilijoita sun muuta, jotka olettaakseni, kunnossa olevat torjuntaohjelmani ovat  "päästäneet pahasta".

Kallelle sanoisin että yllä oleva lauseesi pitäisi sanoa peilin edessä, nimenomaan kun sanoit ladanneesi ko. ohjelman tänä iltana, eikä koneesi mitenkään herjannut. Joten kipinkapin peilin eteen hokemaan lausettasi kuin mantraa. Ja sen jälkeen puhdistustalkoisiin. :thmbup:

Kun nyt on suoritettu näitä kirjallisia harjoituksia, niin voitaisiinko mitenkään siirtyä varsinaiseen asiaan.

Jos näitä tekstejä on lukenut jonkin sortin guru tai tavallinen tietävä tallaaja, toivoisin että hän antaisi vastauksia alkuperäisiin kysymyksiini, mikäli mahdollista. Ennen kuin hyppään jojoon tai vedän ranteeni auki.

Suurta kiitollisuutta osanottoanne kohtaan tuntien. Nim.merk. Tietoa janoava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun nyt on suoritettu näitä kirjallisia harjoituksia, niin voitaisiinko mitenkään siirtyä varsinaiseen asiaan.

Jos näitä tekstejä on lukenut jonkin sortin guru tai tavallinen tietävä tallaaja, toivoisin että hän antaisi vastauksia alkuperäisiin kysymyksiini, mikäli mahdollista. Ennen kuin hyppään jojoon tai vedän ranteeni auki.

Suurta kiitollisuutta osanottoanne kohtaan tuntien. Nim.merk. Tietoa janoava.

Jos oma koneesi on kunnossa, niin sitten Kalle on oikeassa. Eli tuo eTrust PestPatrol Anti-Spyware tunnistaa jonkin koodinpätkän virheellisesti. Vastaavaa on ennenkin tapahtunut, ja nuo on korjattu päivityksillä, kun joku on saattanut asian koodin vääntäjien tietoon.

Eli imuroin FlightSim.comista Perfect Sky:n ja asensin, eipä tullut koneelle pöpöjä. Ja jottei kirjallisia harjoituksia tai peilin edessä lausuntaa enempää tarvittais, lisätään nyt että saan jopa palkkaa näistä asioista ;)

Eli vastauksena alkuperäiseen kysymykseen, sulje eTrust PestPatrol Anti-Spyware asennuksen ajaksi ja sinulla on pöpöistä puhdas Perfect Sky asennettuna. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein niin kuin Kari Virtanen neuvoi, ja homma tuntuu toimivan. Elikkä latauksen estoon oli syyllinen

yliaktiivinen eTrustin Pest Patrol. Itse tehtyyn installeriin saattaa sisältyä koodin pätkiä jotka virusohjelma tms. saattaa tulkita väärin, niin kuin Heinosen Kalle heti alussa sanoi, ja oli oikeassa,

Niin että, tule Kalle pois sieltä peilin edestä, saat kahvit ja pullat kun kohdataan.  :)

Kiitokset myös Kari Virtaselle jämerästä neuvosta.

Jos päässäni velloisi muutakin kuin sitä yhtä sorttia, olisi pitänyt ihmetellä ettei lukuisista haittaohjelman torjujista muut rääkäisseet kuin tuo yllämainittu.

Hienoa huomata että apua saa jos älyää pyytää.

Suuret kiitokset vielä kerran Karille ja Kallelle. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään