Guest accari

ESMS kaataa simun (ongelma ratkennut)

4 viestiä aiheessa

Hei,

Ilmeni tällainen harmillinen ongelma, että ESMS:ää (Malmö/Sturup) kentäksi valitessa tai läheltä lentäessä simu kaatuu joka kerta. Jos esim. "create flight" -valikosta on valinnut ko. kentän, kaatuminen tapahtuu noin tarkalleen siinä kun latauksesta on kulunut 56% ja näytössä "loading terrain.." -teksti.

Mikäköhän ihme mahtaa olla. Kuvittelin että se liittyisi jotenkin Swedflightin freeware-sceneryyn, joka koneellani oli. Menin sitten hölmönä ostamaan siitä maksullisen version (elämäni ensimmäisen sellaisen vieläpä), mutta ongelma ei poistunut, joten nyt on tavallaan tuplaharmi. Lisäosasceneryitä on tullut latailtua koneelle aika pirusti, enkä ollut pitkään aikaan käynyt virtuaali-Malmössä, joten näin amatöörille tosi vaikea paikantaa missä mahdollisessa lisämaisemassa vika olisi, jos olisi.

Mutta ajattelin kysyä, olisiko kellään muulla tullut samaa ongelmaa vastaan, jonka olisi saanut ratkaistua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa siltä että terrain engine kaataa simun, todennäköisesti siksi että jossain terrain filussa on virhe tai texture kansiosta puuttuu tekstuureita. Todennäköisesti payware maisema toimii, ainakin Swedflightin maisemat ovat minulla aina toimineet ilman ongelmia. Minkä freeware version asensit ja kun nyt varmaankin olet sen poistanut niin olethan varmasti poistanut kaikki sen osat? Ehkä johonkin on jäänyt joku bgl-tiedosto joka nyt kaataa simun.

Viestistäsi saa sen käsityksen että asensit Swedflightin freeware maiseman ESMS:lle, mutta minusta sellaista ei ole...

EDIT

Niin ja oletko asentanut landclassin Ruotsin alueelle, Swedclass kai se on nimeltään, ilmainen lisäosa siis. Onhan se varmasti oikein asennettu jos se koneellasi on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viestistäsi saa sen käsityksen että asensit Swedflightin freeware maiseman ESMS:lle, mutta minusta sellaista ei ole...

Tatu: Ari tarkoittaa varmasti sen joka on täällä FSN LIbraryssä - eli Johnny Andersson FS2002 "Scenery of Malmö Sturup airport"... Mulla on ollu käytössä jo pari vuotta FS9ssa ja toimiin ihan hyvin (vaikka IRL Malmö onkin muuttunut)...

Ari: Ymmärän ko oikeesti: Sulla oli freeware ESMS ja se kaato simun. Sitten ostit payware version ja vielä ESMS kaataa? Kysymykset on näin: Kaataa ko se jos ytität yöllä? Entäs jos aloitat vaikka EKCHssä ja lennät Malmön yli? Viimeks, kaatako kun kaikki ESMS scenet ovat pois ja default kenttä on käytössä? Ainakin minulle kuulustaa että ESMS ei ole tässä ongelma mutta siinä on joku muu scene sen lähistössä joka kaata simun...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tatu ja Geoff, suuri kiitos vastauksista, olin pari viikkoa muualla, ja nyt vasta pääsen vastaamaan edelleen.

Kokeilin ensin vanhalta pohjalta tuota Geoffin kysymää yöaikaan toimimista. Itselleni yllätyksenä, yöaikaan ESMS toimi normaalisti.

Minulla ei ollut aiemmin SwedClassia ollenkaan, mutta ihme ja kumma; latasin sen nyt kokeeksi koneelle, ja joko se tai sitten se kun samalla siirsin paria (lähinnä ekch) sceneryä vähän eri kohtaan scenery libraryssa, sai simun olemaan kiltisti kaatumatta! (ainakin toistaiseksi :)

Joten pidetään nyt toivoa yllä että pelittää jatkossakin. Ja kiitos vielä kerran.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään