Pekka Holopainen

"Hyvin naamioituja" venäläiskoneita

11 viestiä aiheessa

Imaisin Jani Salonkin AI-oppaassa mainitusta linkistä:

 

http://homepage.ntlworld.com/sergs.skj/SKJ%20ActiveAITraffic/index.htm

 

SKJ:n (ei mitään nimiä mainittu) valmistamat venäläiset AI-liikennepaketit ja asensin ne. Liikenne näkyy ja toimii ok, mutta huomasin Pietarin kentällä (ULLI) pientä häikkää.

 

Toisella plattalla kasvaa puita, joiden lomassa koneet ovat hyvin naamioituina. Toisella taas koneet seisovat asutuksen seassa. Paketin mukana tuli joitakin tekstuureja ja afcad-tiedostot. Nämä ovat mahdollisia syitä näihin ongelmiin oletusmaiseman kanssa, jossa koneet (se vähä mitä niitä siinä on - lähinnä vain MS:n oletustrafiikkia) eivät ole kasvillisuuden seassa.

 

Joku joka on ehkä törmännyt tähän samaan ongelmaan, voisi ystävällisesti kertoa siihen ratkaisun.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Afcad filut voi olla sen häiriön syy. Otithan kopiot aikaisemmista afcad tiedostoista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Afcad filut voi olla sen häiriön syy. Otithan kopiot aikaisemmista afcad tiedostoista?

 

Ei siellä ollut mitään aikaisempia afcadeja - pelkkä MS:n 2004 oletuskenttä vain. Poistin tuon paketin mukana tulleen afcadin (nimesin toiselle nimelle) ja kenttä muuttui takaisin oletusmuotoon. Samalla kuitenkin näytti suurin osa ai-liikenteestä katoavan kentältä. Sen paketin mukana tuli joitakin yleisiä maisematekstuureja, jotka piti kopioida simun pää-scene-kansioon. Olisikohan noilla voinut olla jotain vaikutusta? Vaikuttaa ihan siltä kuin tämä paketin mukana tullut afcad olisi laajentanut kentää vieressä olevaan metsään ja asutusalueelle niin, että puut ja muut jäivät uusille plattoille. Tämä on kyllä pelkkä arvaus, sillä en vielä tunne tätä ai-hommakaan oikein hyvin. Ehkä tämä paketti vaatii alleen jonkun erikseen tehdyn Pietarin kenttämaiseman, mutta en edes tiedä onko sellaista olemassakaan.

 

Pekka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Default kentillä fs2004:ssa ei ole tarpeeksi parkkitilaa runsaalle ai-trafiikille eli kaikki koneet eivät mahdu näkymään. Sen paketin mukana tuleva afcad on todellakin surkea, sen voit poistaa kokonaan. Afcadien tarkoitus on juuri muokata kiitoratoja, rullausteitä, plattaa ja lisätä portteja jotta ai koneet näkyisivät.

 

Scenery kansioon laittamasi filut ovat varmaankin ne lentosuunnitelmat koko paketin koneille, joten älä poista niitä.

 

Jos haluat Pulkovon kentälle sceneryn niin linkistä löytyy. http://avsim.ru/files.phtml?action=download&id=4843

 

Talvitekstuurit

http://avsim.ru/files.phtml?action=download&id=5200

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Scenery kansioon laittamasi filut ovat varmaankin ne lentosuunnitelmat koko paketin koneille, joten älä poista niitä.

 

Jos haluat Pulkovon kentälle sceneryn niin linkistä löytyy. http://avsim.ru/files.phtml?action=download&id=4843

 

Talvitekstuurit

http://avsim.ru/files.phtml?action=download&id=5200

 

Erotan toki lentosuunnitelmat ja ai-koneet ja tiedän mihin ne tulee sijoittaa. En poista niitä. Se miten maisemia (kenttiä) muokataan tai niillä olevia puita ynnämuita poistetaan/lisätään on minulle epäselvää. Tein vaan paketin mukana tulleiden ohjeiden mukaan ja eipä taaskaan toiminut 100-prosenttisesti - aah niin tavallista. Jos tämä ai-paketti vaatii jotain ulkopuolista lisää, niin aika huonosti se oli siinä mainittu (en huomannut mitään mainintaa).

 

Kiitos linkeistä. Ei tuo venäjänkieli ole vielä aivan hanskassa. Onneksi nuo näyttivät olevan automaatisia latauslinkkejä.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Jos haluat Pulkovon kentälle sceneryn niin linkistä löytyy. http://avsim.ru/files.phtml?action=download&id=4843

 

 

Do dii, nyt alkaa selvitä nenäkin. Kaikki koneet siististi omilla paikoillaan eikä "naamiopuita" missään. Vähän tuo kenttä on kuin puskutraktorilla kiireessä keskelle (laita)kaupunkia pukattu (puut kaadettu ja talot purettu), mutta näyttää muuten kyllä toimivalta. Tätä kenttää se ai-liikenne siis näytti edellyttävän.

 

Minä en osaa kenttiä, maisemia enkä tekstuureja rakennella, mutta osaisin kyllä kirjoitella ohjeet, joista aloittelijatkin saisivat selville miten osaset pitää asennella, jotta kaikki toimisi kuten pitää. Ehkä ne ohjeet siellä jossain olivatkin - venäjäksi?

 

Vielä kerran kiitos sinulle!

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

joo itsekin heitin ne ohjeet mäkeen kun oli vaan semmoisia ???? merkkejä kun ei ollut kyrillisiä kirjaimia asennettu ja muutenkaan niistä ei olisi mitään tajunnut.

 

Tuo ai pakettihan antaa vain nuo koneet lentämään, eli ne kentät joilla haluat kaikkien koneiden näkyvän on sinun itse "parannettava". Eli hankit aina sceneryn tai sitten pelkän afcad tiedoston mitkä useassa tapauksessa ovat parempia kuin tuo paketissa mukana tullut, eikä niitä ole sijoitettu puiden päälle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mihinkähän kansioon nuo talvitekstuurit pitää asentaa? Paketin mukana tullut readme.txt sisälsi pelkkiä harakanvarpaita (samoin varsinaisen paketinkin readme, mutta sen kansiorakenteesta arvaa kyllä miten ne pitää asentaa) - kyriilistä tekstiä, jota koneeni ei osaa?

 

Ne voit asentaa vasta talvella, jolloin pitää ottaa kesän tekstuurit talteen. talvitekstuurit kopioidaan sinne pulkovon texture kansioon kesä tekstuurien päälle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo ai pakettihan antaa vain nuo koneet lentämään, eli ne kentät joilla haluat kaikkien koneiden näkyvän on sinun itse "parannettava". Eli hankit aina sceneryn tai sitten pelkän afcad tiedoston mitkä useassa tapauksessa ovat parempia kuin tuo paketissa mukana tullut, eikä niitä ole sijoitettu puiden päälle.

 

Niin olen itsekin käsittänyt. Tuosta ai-paketista vain ei saanut niin mitään vihjeitä siitä mitä kenttiä ja mistä voisi/pitäisi ladata. Et sattuisi tietämään muita linkkejä mistä saisi Venäjän suurimpia kenttiä (freeware) kuten esimerkiksi Moskovan kenttiä. Tuo Pulkovon kenttä onkin lopulta ihan kiva. Sieltä löytyvät jopa kenttäajoneuvot ja vastaavat (kun kääntää koneesta ADF-taajuuden johonkin välille 400-405). Eikun se taisikin olla tämän ai-paketin ominaisuus, koska toimii vain sen sisältämien koneiden kanssa.

 

Avsim.ru:ssa ja vastaavista niitä kenttiä varmaankin löytyisi, mutta kun ei tuo naapurin kieli taivu päässäni ei sitten alkuunkaan. Näistä läntisistä saiteista olen niitä etsinytkin, mutta enpä ole juuri löytänyt.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinhän se on, että venäjän ja läntisen maailman välillä on "kuilu", jonka takia venäläiset maisemoitsijat harvoin vaivautuvat uploadaamaan tekeleitään avsimiin tai vastaaviin, sama pätee repaintteihin.

 

Linkkejä:

 

1. http://walhalla.mine.nu/fs2004/russia.php

 

2. http://kamatoz.com/ivao-ru/en/scenery.php

 

3. http://www.protu-154.com/forum/viewtopic.php?t=891

 

4. Moskovan Sheremetyevon kenttä tarkoitettu fs2002:lle nutta toimii hyvin myös fs2004:ssa

 

http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=uuee+have+a+nice+flight&CatID=fs2002scen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään