Guest Juhowee

Kavereiden suhtautuminen?

33 viestiä aiheessa

Tällaisesta aiheesta ei tietääkseni ole ollut juttua. Eli miten kaverisi/ystävästi suhtautuvat/ajattelevat lentosimulaattoriharrastuksestasi. Ainakin minulla osa ei kunnioita. Ehkä välillä jotkut esittävät (kiinnostuksestaan?) kysymyksiä.

Kertokaa omista kokemuksistanne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simulaattoreita en harrasta, mutta spottausta tietenkin :)

Eli kaikki kaverit ihmettelee miten jotakin kiinnostaa kökkiä kentän laidalla useitakin tunteja ja katsoa lentokoneita ja mikä pahintä välillä sateessa tai jopa välillä lumisateessa ;D

Friikkinä pidetään tämän harrastuksen suhteen :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eivät tietenkään tajua mitä jännää/järkeä on istua koneen ääressä ja simuilla monta tuntia.. esim jotain monen tunnin lentoja.. eivätkä sitä että miksi kentällä pitää vahtia turhia lentokoneita..  ;D Mut ne pelaa taas jotain cs:ää ja wow:ia niin mä pistän sitte samalla takas että miten ne jaksaa hakata 247 jotain cs:ää tai wowia..  8) :laugh:

Ehkä välillä jotkut esittävät kysymyksiä.

sama täällä  :D tyyliin "miks sä lennät kokoajan!?" tai "miks kuvaat koneita! Mitä ihmeellistä niissä on?!" tai sitten "voiks siinä simussa lentää taloja päin ja räjäytellä koneita?!!?entä voiks lentää toisia koneita päin?!"  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sama täällä  :D tyyliin "miks sä lennät kokoajan!?" tai "miks kuvaat koneita! Mitä ihmeellistä niissä on?!" tai sitten "voiks siinä simussa lentää taloja päin ja räjäytellä koneita?!!?entä voiks lentää toisia koneita päin?!"  ;D

Joo, minulla vähän ehkä kysylevät koneista, esim. "Miten aina voi osua keskelle kiitorataa2. Itselläkin moni pelaa CS:ää ja WOW:ia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En harrasta, se on vain yksi niistä jutuista mitä tietokoneella tulee puuhailtua. Mutta mitä asiasta on puhetta ollut niin lähinnä ovat kyselleet vinkkejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En pelaa simuilla pahemmin, mutta mitä spottaamiseen tulee niin kyllä on tullut kaverin kanssa käytyä pari kertaa kentällä. kamu tosin turhautui kameraansa ja katselee järkkäreitä  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus aikoinaan sain kuraa niskaani aika paljon tämän ilmailuharrastuksen takia. Nykyään ihmiset kyllä suhtautuvat ihan neutraalisti. Joskus kyllä kuulee melko tyhmiä ja ajattelemattomia kysymyksiä... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en ole kehdannut kertoa

Miten niin? Mieluummin minä kerron pelaavani simua, kuin esimerkiksi "katsovani joka ilta Smackdownia ja RAWia :P". Minulle yksi kaveri sanoi, että "eiks sulla oo mitään muita pelei ku se sun lentsikkapeli?" ja "voiko siinä ampua toisia lentsikoita tai jotain ihmisii?".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tällähetkellä vaan spottailen, simut kiinnostais kyllä... Mut täytyy kyl sanoa, et jää ekoilla treffeillä (ja ehkä toisillakin) mainitsematta spottailu. En häpeilläkseni, mutta en vaan jaksa enää vastata samoihin kysymyksiin.

Sama on ammattini kanssa, en heti mainitse, että olen emo. Kyllästynyt kysymyksiin: no mihis päin lennät, mikä on pisin lentos, kuinka monta lentoa oot elämäs aikana tehnyt, mihis lennät seuraavaks, jne... Spottailusta kertominen yleensä kyl vetää jätkän aika hiljaseks. :D

Mut kaverit on jo tottunut spottailuuni, nörttitouhuna pitävät ja muka ovat huolestuneita kehityksestäni. Viimeks kun pyysin kaveria mukaan lemminkäiselle, kaveri kesti 30min ja sit kysy, et lähdetäänkö jo. Eli koira tässäkin paljon parempi seurana. Meitin belgi ei valita ollenkaan, kun saa ihan vapaasti metsässä rymytä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samanlaisia kokemuksia täällä, tai ei ne oikeastaan siitä välitä, joskus tulee näitä kysymyksiä mistä edellisissäkin kommenteissa on kerrottu. Sitten kun joku kysyy jonkun kysymyksen tyyliin "Mikä on Finnairin uusin konetyppi?" tuntuu minusta tyhmältä selittää "Se on Airbus A340-300", kun kukaan ei kuitenkaan tajua minkälainen kone se oikeasti on? Ja joskus kun on tullut osteltua lisä-osia simulaattoriin ja kertoo kuinka paljon niistä tuli maksettua kaverit sanoo heti "Mitäs järkee siinä on? Eiks ois mieluummin kannattanu ostaa pleikkari peli tai kuula-ase?"

Eipä minulle ainakaan ole ollut mitään "haittaa" tästä ilmailu ja simulaattori harrastuksesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä minulle ainakaan ole ollut mitään "haittaa" tästä ilmailu ja simulaattori harrastuksesta.

Minulle simuharrastus on vain antanut kaikkea. :) Tai siis onhan se vienyt rahat ja vapaa-aikaa. ;D Mahtava harrastus tämä on (Kuten koko ilmailu kokonaisuutena.) :)

Hieno olla osana myös tätä mahtavaa nettiyhteisöä, jossa hommat pelaa ja kaikki auttaa kaikkia. Mielummin luen 767:n vuodatusilmajärjestelmästä kuin kännään/pelaan kymmenen tuntia kauntterii. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parhaat kaverit kyllä ovat ymmärtäneet harrastuksen hyvin ja lähteneetkin kentälle mukaan. Ainahan niitäkin luokkakavereita on jotka eivät ymmärrä miten joku jaksaa katsella lentokoneita ja mitä hienoa niissä on, joskus jos oikeen on tullut mitta täyteen niin on voinut sitten vaan sanoa, että mitä sitten. Muuten ei mitään ongelmaa ole tästä mahtavasta harrastuksesta.

Simulaattori lennoista en niin kovasti mitään ole puhunutkaan kuin parhaille kavereille ja he ovat  ymmärtäneet ja halunneet myös itse koittaa lentää, vaikka siitä ei ole oikein mitään tullutkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno olla osana myös tätä mahtavaa nettiyhteisöä, jossa hommat pelaa ja kaikki auttaa kaikkia. Mielummin luen 767:n vuodatusilmajärjestelmästä kuin kännään/pelaan kymmenen tuntia kauntterii. :P

Sama täällä, mieluummin lennän Helsingistä Tokioon (simussa tai no voisin kyllä lähteä oikeastikin, jos olisi rahaa kuin roskaa ;)) tai oon kattelemassa kentällä koneita kuin pelaan kauntterii saman ajan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Naureskelevat!  :laugh: Ja sanovat FS:ää "peliksi"  Minustahan FS ei ole peli vaan simulaattori, tai simulaattoripeli  ;) ;D Ja enkä osaa selittää useinkaan mikä ilmailussa kiehtoo... Naapurin tyttö sanoo minua lentokonefriikiksi yn. Eikä hän ole ainut  ::) Myös jotkut ovat tosiaan mielenkiinnolla kyselleet  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä siitä mitään suurta numeroa ole tehnyt, tosin ei sitä ole mitenkään peitelytkään. Aikaa vievää puuhaahan tämä on, se on ihan totta.

Sen kyllä huomaa, että on ilmailuun liittyvistä asioista ihan eri tasolla kuin tavalliset ihmiset. Kaverini oli jo pitkään luullut moottoreita tuulettimiksi ja uskoi varsinaisen moottorin olevan, se koneen ihan takapäässä oleva reikä :P.

Kukaan ei ole ilmailu harrastustani koskaan tuominnut ja useat jopa kiinnostuneita. FSNordic on kyllä loistava kokoontumispaikka meille simu- ja ilmailuharrastajille ja apua löytyy aina kun kysyy ;).

EDIT: niin ja WOW SUCKS!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: niin ja WOW SUCKS!

Tässä olen täysin samaa mieltä, en vain viittiny sanoo jos täällä on sen pelaajia, ettei kukaan vedä hilsettä nenään!  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moni minun kavereistani on ilmailijoita, mutta on minua hulluksi eräs tyyppi kutsunut :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monetkaan ei ymmärrä :P

Muuten teille, jotka sanovat että WoW on ihan huono.. Olen kokeillut ja voin sanoa että äärimmäisen hyvä, kiinnostava, laaja ja koukuttava peli. En silti pelaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moni minun kavereistani on ilmailijoita, mutta on minua hulluksi eräs tyyppi kutsunut :P

No hullujahan me ollaankin, joissain määrin!  :)

Eipä ne ole meikäläisen kaveritkaan mitään sanoneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin omalta osaltani on tullut tukea perheeltä, isäni kanssa voi huoleta rupatella koneista sun muusta huoleta  ;D Osa kavereista nyt jotakin kyselee mutta ei varsinaista suunsoittoa ole kuulunut. Ainahan sitä tosin ihmettelijöitä löytynee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten teille, jotka sanovat että WoW on ihan huono.. Olen kokeillut ja voin sanoa että äärimmäisen hyvä, kiinnostava, laaja ja koukuttava peli. En silti pelaa.

Pelillisesti ja grafiikaltaan varmaan onkin, mutta itseäni ei ole koskaan oikeen nuo roolipelit innostaneet. Lähinnä sen takia kun kaverit siitä puhuvat kokoajan ja höpöttävät kaikista taikaiskuista ym... ja kaverillani on mennyt siihen satoja euroja rahaa, tosin saahaan simuharastukseenkin sitä palamaan, muttei minun kohdallani näin ole ainakaan käynyt. Niin ja koukuttava se todellakin on. Luokallani 1 tyyppi pelas sitä ja sit se sai tartutettua WoW kuumeen viiteen tyyppiin sen jälkeen.

Mielestäni WoW on hyvä vain Lufthansa Cargon MD-11 kyljessä :P

http://www2.airliners.net/open.file?id=1043660&size=L&width=1200&height=895&sok=&photo_nr=17&prev_id=1044977&next_id=1042400

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin vanhempana (54v) harrastajana kavereiden suhtautuminen on varmaankin vähän erilaista. Kun mainitsen tai muuten tulee puhetta harrastuksestani, he yleensä kyselevät vähän tarkemmin. Yritän selittää, että tämänkin harrastuksen suhteen on itsestä kiinni miten syvälle haluaa mennä ja miten tarkasti haluaa asioita oppia. Minulla on toki muitakin harrastuksia jotka eivät sivua lentämistä tai simuilua. Harrastamme mm. vaimon kanssa kilpatanssia ja sitäkin jotkut pitävät hulluna harrastuksena. Joidenkin ikäisteni miesten mielestä se on "akkojen" hommaa. Pääasiahan on, että itse pitää harrastuksestaan. Itseään vartenhan ja omaksi ilokseenha sitä harrastaa. Olen ylpeä jokaisesta harrastuksestani, ehkä näin hieman iäkkääpänä sekin on helpompaa kun ei tarvitse enää "pisteitä" kaverien silmissä. Vaimokin on hyväksynyt simu harrastukseni, vaikkei sitä aina ehkä ymmärräkkään. Joku minunkin kavereistani pelaa muita tietokonepelejä. Jääkiekko- tai jalkapallopelin pelaamiine  PC:llä on tavallaan simulaatiota myös. Spottailua uskoisin alkavani jossain vaiheessa harrastamaan, kun taas palasin järjestelmäkameraan. Valokuvaus on yksi harrastuksista. Ps. lentäminen on kiehtonut pikkupojasta lähtien. Silloin siimaojatuilla itse tehdyillä koneilla. Nyt keväällä kävin ostamassa RC-helikopterin, ( on muuten pahuksen vaikea lennellä mutta niin mielenkiintoinen) ehkä joku pitää hulluna sitäkin tämän ikäiselle jne. Eli olkaa ylpeitä omasta harrastuksestanne. Tämä ei ollenkaan ole sieltä huonoimmasta päästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parhaat kaverit suhtautu simuharrastukseeni ihan hyvin ja aina sillointällöin tulee lenneltyä simulla kun tulevat kylään. :) Toinen asia onkin sitten pikkuveli, jota alkaa vähän tympiä, jos lennän jo toista tuntia, ja kysyy(vain matkalentovaiheessa, ei nousussa ja laskussa :P ), että miten tuo on hauskaa lentää matkalentovaiheessa matkustajakonetta (no vähän tylsäähän se onkin)? Isä ja äiti suhtautu ihan positiivisesti simuharrastukseen ja kuuntelee kyllä jos kerron jotain siitä.

Jotakin siinä simuilussa kyllä on, mitä ei voi sanoin kuvailla (pikkuveljen tarpeisiin).

Edit: Siis pikkuveljeä alkaa tympiä koska ei saa itse käyttää tietokonetta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nom onkin mielinkiintoista lukea muitten juttuja kavareiden suhtautumisesta tähän hommaan. Omilla kavereilla on ollut pienestä pitäen tiedossa, että olen hulluna lenskareihin, kun isäni on helikopterimekaanikko, niin olen ollut kymmeniä kertoja MI-8:n kyydyssä ja mm. Hughesin ja hänellä on ollut myös PPL, niin olin sitäkin kehuskellu kavereille pienenä et tuu sit ulos kattomaan et me lennetään teiän talon yli. Huvittavaa on esim. jääkiekkojoukkueen kanssa oltiin keväällä saksassa niin HK:lla kaverit kyseli ihan joka koneen nimee ja kun vastasin jokaisee nii meni äijät muuten hiljaseks. Simuilusta en kyllä ole paljoa kavereille kertonu, mutta kaikki kyllä tietää, että mä haluun isona lentäjäks. Sitä ne varmaan eniten ihmettelee, kun vietän ensi kesän purjelennon parissa.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aina yhtä hauska aihe  ;D Nojoo, nykyään kukaan tuttava ei pidä niinkään outona tai kommentoi aihetta sen kummemmin... paras kaveri nyt joskus aina vähän ihme sävyyn sanoo näistä ilmailuhommista, ei pelkästään simuilusta.. Sitä kun ei nyt viimeaikoina edes ole tullut ihmeemmin tehtyä. Joskus baarikierroksilla sanoo aina jotain tyyliin, että nyt ei sanaakaan naisten kuullen niistä koneista jne.  ;D Tämä kaveri itse harrastaa maastopyöräilyä, helposti pystyy kyllä antamaan takaisin (leikillään siis). Naispuolisista puheenollen, kaveri joutunut kyllä pettymään ja saanut nokkiinsa kun mennään harrastuksiin, jotenki niitä tyttöjä enemmän kiinnostanut ilmailu aihe kuin pyöräily  :P Kerran meni hiukan hiljaseksi kun eräs tyttö sanoi suoraan että onhan ne koneet paljon mielenkiintosempia laitteita kuin pyörät  ;D Tällöin tuli hiukan vielä väiteltyä, joskaan ihan tosissaan ei silti oltu.. Eli ei kukaan kovin kielteisesti asiaa ota.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään