Guest peltipurkki

Mikä hyväksi ensinmäiseksi payware-koneeksi?

8 viestiä aiheessa

Mikä olisi sellainen ei liian vaikea ja ei tyyliin 747 (tai vastaavaa) payware-kone... Itse ajattelisin ehkäpä atraimen hankintaa? mieluusti jokin jossa olisi FMC, jonka käyttöä voisi opetella..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ATR ehdottomasti. Flight1:n tekemä on hyvin mallinnettu ja toimiva. En suosittelisi ihan aloittelijalle (?) nopeaa suihkukonetta, koska silloin voi lentäjällä jäädä nopeissa tilanteissa huomioimatta jotkin asiat. Oppiminen voi silloin jäädä vajaaksi. Hitaudensa ansiosta Atikka on sopiva hieman aloittelevammalle, mutta laajasti mallinnettuine systeimineen on myös haastava kokeneenmillekin.

Suosittelen: http://atr.flight1.net/  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ATR ehdottomasti. Flight1:n tekemä on hyvin mallinnettu ja toimiva. En suosittelisi ihan aloittelijalle (?) nopeaa suihkukonetta, koska silloin voi lentäjällä jäädä nopeissa tilanteissa huomioimatta jotkin asiat. Oppiminen voi silloin jäädä vajaaksi. Hitaudensa ansiosta Atikka on sopiva hieman aloittelevammalle, mutta laajasti mallinnettuine systeimineen on myös haastava kokeneenmillekin.

Suosittelen: http://atr.flight1.net/  ;)

Itse kyllä ekaksi paywareksi ostin level-d:n. Pitänee vielä monta asiaa opetella. Kuten FMC:n käyttö.  :-[

-Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Ei sillä ole mitään väliä, onko kone nopea, vai ei. Jos manuaalit luetaan kunnolla, voit lentää, vaikka concordea ekana payware koneena. Tai vaikka ei lueta manuaaleja ollenkaan, vaan mennään ihan pers tuntumalla, niin jos/kun joku menee mönkään, niin tutkitaan asiaa ja jos ei sitenkään löydä ratkaisua, tutkitaan manuaali ja sitten kysytään neuvoa.

Kaikki aina höösää, että aloittakaa kesnalla ja sitten siirtykää isompiin...., on varmasti hyvä neuvo, jota _kannattaa_ käyttää, mutta itse kun aloitin simuilun, otin isoimman koneen mitä valikosta löysin. Se 777 (fs2000), sillä reenasin ja reenasin, kunnes se rupesi onnistumaan. Minä en osaa lentää tänäkäänpäivänä kesnalla kunnolla, mutta ei haittaa minua. :P

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän riippuu aika paljon siitä mitä haluaa hakea. Jos haluaa oppia lentämistä aivan oikeasti, ehkä pilkkeenä silmäkulmassa jopa lentäjän ammatti, suosittelen alkuun Real-Airin ilmaista Cessna C172:sta. Se on äärimmäisen loistava kone harjoitteluun ja ainakin henkilökohtaisesti saan huomattavasti paremmat kicksit lentää Cessnaa haastavissa oloissa manuaalilla, kuin isompaa konetta FMC:llä. Ja kuten aiemmin sanottua oppimiskäyrä on huomattavasti parempi ja loogisempi jos lähtee pienestä liikkeelle.

Jos sitten lentämisen osaaminen on jo hallussa. VOR-VOR navigointi, NDB-lähetymiset instrumenttipuolelta ja visuaaliset lähestymiset ovat jo opittu on järkevää siirtyä opiskelemaan liikelentokoneissa käytettyjä tekniikoita kuten FMC:tä nyt mainitakseni. Silloin lentämisestä tulee aika tylsää koska vaan naputtelet numeroita matolaatikkoon ja kone hoitaa loput. Mutta hankkisin kuitenkin F1 ATR:n, hyvän maineensa ansiosta. Pikkuisemmalla koneella on mukavaa letää vaikka Maltalta Barcelonaan, tai jotain muita alle 1,5 tunnin ETE reittejä. Silloin on mukavaa kun on ohjelmaa enemmän, mutta pääsee myös cruisen tuntumaan.

Voihan toki 767:llakin lennellä 1,5 tunnin pätkiä ja sopii muutenkin ihan hyvin, mutta koneen nopeus ja suuruus on rajoittava tekijä ajatellen oppimiskäyrää.

Mutta sitten on se toinen puoli, jos haluaa vaan naatiskella ja lennellä, ei-niin-oppimistarkoituksessa, se on aika sama minkä koneen hankkii. Se mikä tuntuu mukavalta.

F1 ATR ja Level-D 767, on siinä mielessä paras pari valita, että dokumentaatiota, keskustelua ja yleistä kiinnostusta koneita kohtaan on niin paljon ettei pitäisi mennä sormi suuhun ongelmatilanteessa, kunhan vaivautuu etsimään vastauksia, tältäkin foorumilta.

Tässä minun mielipiteni.

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoilla linjoilla Tuomon kanssa että Real Airin 172 on hieno peli. Sitten kun halajaa isompaa niin Dreamfleetin Baron alle ja samat vor, ils ndb lähestymiset niin tulee haastetta lisää. Sillä on mukava heittää sellaisia 1-1,5h keikkoja esim. ruotsiin ja norjaan. Sitten kun on kyllästynyt ohjaamaan niin joku LDS tms. alle. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään