Esa Sairio

Viron, Latvian ja Liettuan meshit?

7 viestiä aiheessa

Kuten hyvin tiedetään, ns. Baltic-mesh ei sovi yhteen Tatun Etelä-Suomen meshin kanssa vaan sotkee eteläisen Suomen todella pahasti. Eli Baltic- meshiä ei pidä käyttää.

FSComissa näyttäisi olevan saatavissa erilliset meshit Virolle, Latvialle ja Liettualle (Josiah Haut), mutta ne on tehty FS 2002:lle.

Ovat juuri imuroitumassa mutta tietääkö joku, toimivatko nuo FS 2004:ssä? Ja jos kokeilen voiko siitä olla jotain haittaa simulle?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten hyvin tiedetään, ns. Baltic-mesh ei sovi yhteen Tatun Etelä-Suomen meshin kanssa vaan sotkee eteläisen Suomen todella pahasti. Eli Baltic- meshiä ei pidä käyttää.

FSComissa näyttäisi olevan saatavissa erilliset meshit Virolle, Latvialle ja Liettualle (Josiah Haut), mutta ne on tehty FS 2002:lle.

Ovat juuri imuroitumassa mutta tietääkö joku, toimivatko nuo FS 2004:ssä? Ja jos kokeilen voiko siitä olla jotain haittaa simulle?

yES

Olen aikoinaan kokeillut. Ei niistä haitaakaan ollut - toimivat ihan hyvin FS2004:ssä - mutta eihän noilla Baltian korkeuseroilla suurta eroa synny. Isompi LOD vain synnyttää enemmän polygoneja, joiden teksturointi sitten näkyy jossain määrin "rikkonaisempana" maanpintana.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen aikoinaan kokeillut. Ei niistä haitaakaan ollut - toimivat ihan hyvin FS2004:ssä - mutta eihän noilla Baltian korkeuseroilla suurta eroa synny. Isompi LOD vain synnyttää enemmän polygoneja, joiden teksturointi sitten näkyy jossain määrin "rikkonaisempana" maanpintana.

--- Jorma

Kai noita voi käyttää niin, että simun Terrain Max Vertex Level = 19 eli vakioarvossaan, jotta joet ja jyrkänteet eivät kaivaudu epäluonnollisen näköisiksi?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai noita voi käyttää niin, että simun Terrain Max Vertex Level = 19 eli vakioarvossaan, jotta joet ja jyrkänteet eivät kaivaudu epäluonnollisen näköisiksi?

yES

En ainakaan muista kiinnittäneeni siihen huomiota? Käytännössä pidän arvon aina 19:ssa, koska sitä suurempaa vaativat meshit eivät oikein ole mielestäni sen väärtejä. Sitähän pitäisi sitten muuttaa taas pienempään jossain muualla - liikaa vaivaa minun mielestäni... Mietin tätäkin uudelleen syksymmällä, kun tulee aikaa harrastaa simulaattoria uudella koneella, johon tulen hankkimaan mm. kaupalliset Alaskan lisäosat mesheineen muineen. Ne vaativat tuon MVL:n kanssa leikkimistä.

Hautin meshit eivät enää ole asennettuina, sillä tein itse kokeeksi omat (ja poistin sitten nekin lukuun ottamatta Otepään seutua, kun piti oikein vimmalla kokeilla, että eikö tähän todella tämän isompaa kumparetta saa - ei saanut...)

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin ja poistin saman tien. Ei laaksoa, ei kukkulaa.

Aika paljon enemmän mäkiä näkyy Baltian maissa kun minulla on käytössä Yohann Baptisten koko Euroopan kattava mesh-sarja. Se ylettyy LOD 9:nä ainakin Puolan alueelle ja ylikin ja lisäksi siinä on LOD 7 buffer-mesh joka kattaa koko Baltian ja hieman Venäjääkin (bufferin oikea yläkulma on Pietari, vasen alakulma Portugalin lounaisosasta Atlanttille), mutta ei onnneksi ylety Suomeen eikä sotke Suomea.

Voin suositella näitä Baptisten meshejä, joita on Euroopan osalta 13 kpl (LOD 9) ja tuo laajan alueen buffer (LOD 7).

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulee väkisinkin mieleen keskustelut Tanskan meshistä....  ;D Se heidän korkein vuori taitaa olla simussa helpompi tehdä gmaxilla....  :P

Baptisten meshit ovat ihan hyviä en nyt vain muista kuinka hän on dataa korjannut. Siitä tässä on kyse, Baltian mesh sotkee Suomen etelä-osan koska sitä aluetta ei ole korjattu, kun tarkka data loppuu on maa litteä kuin lätty. Muuten Baltian meshissä on ihan sama lähdedata kuin siinä minunkin tekemässäni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep. Baptisten meshit ovat hyviä (ainakin ne ovat, joita olen kokeillut). Suositus siis myös minulta.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään