Guest juhake

Pari 767 operointikysymystä

4 viestiä aiheessa

Tässä nyt parit kysymykset mitä olen mietiskellyt.

 

Laitetaanko DH boksiin ratkaisukorkeus kaikissa lähestymisissä, vai pelkästään CAT II/III -lähestymisissä? Korkeusmittarin "bugi" ruuvataan kanssa ratkaisukorkeuteen, mutta kartoissahan ne minimit on radio altitudeina, joten pitääkö siihen lukuun lisätä kentän korkeus merenpinnasta vai miten?

 

Operoinko oikein jos VOR -lähestymisessä käytän VS:sää ja HDG SEL moodeja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

DH jos erillinen säätö on yleensä radioalt. ja ainakin jeppeseneissä se on esim.DA(H) 230´baro(208´radio) eli ensimmäinen luku on barometriasetuksilla QNH ja suluissa oleva on radioaltitude.

Mitä tulee HDG SEL + VS niin mikä jottei varsinkin kun kaikki apuvälineet on sallittuja määrättyihin rajoihin asti ja varsinkin FS:llä on vain kaksi kättä ja iso kone.

 

jukka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

CATI-ilsissä ja epätarkkuuslähestymissä käytetään sitä korkeusmittarin bugia, ja silloin toki se on DA(Decission Altitude) joka on DH+field elev. mutta kartoissa monesti ihan suoraan lukee DA.

 

VOR-lähestymisen voi lentää VS:llä ja HDG SEL:llä MDA:han asti...kannattaa vaan muistaa laittaa MCP:lle uus korkeus kun pääsee siihen minimiin tai on kusessa jos tulee ylösveto.

 

EDIT: jos on kysyttävää nuista 767:n operointiin liittyvistä jutuista niin saa kyllä ircissä ja MSN:ssä tulla häiriköimään... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse käytän L-NAVia vor lähestymiseen ;D Paljon helpompaa vaa painaa fmcstä vor lähestyminen :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään