Guest Veteraanipilotti

Kuvan tarkkuus FS 9 cokpit modessa

19 viestiä aiheessa

Kun Fullscreen on päällä niin pienet yksityiskohdat ruudulla sumentuvat niin paljon ettei esim radiotaajuuksia saa luettua kunnolla.

Siirtyessä siitä pois ikkunalliseen katselutilaan tuo ongelma poistuu ja kaikki numerot tulee selvemmiksi.

Mikä tuohon avuksi jos ei haluaisi ajaa simulaattoria ikkuna-moodissa vaan tuossa Fullscreen:ssä ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nosta resoluutiota simun display-asetuksista. Kokeile mikä on sopiva asetus, joka näyttää hyvältä, mutta ei syö frameja liikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tutkin aikani tuolla Nvidian omia asetuksia ja nyt se toimii mainiosti.

Minulla oli melkein kaikki asetukset "ohjelmisto sovellus" asennossa joten ne ei olleet päällä. Laitoin kaikki päälle.

Opin tuossa samalla katsomaan noita frames per second arvoja.

Tuo on mielenkiintoista, miten näitä saa viilattua hyvään iskuun.

Pitää jatkaa opiskelua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun Fullscreen on päällä niin pienet yksityiskohdat ruudulla sumentuvat niin paljon ettei esim radiotaajuuksia saa luettua kunnolla.

Siirtyessä siitä pois ikkunalliseen katselutilaan tuo ongelma poistuu ja kaikki numerot tulee selvemmiksi.

Mikä tuohon avuksi jos ei haluaisi ajaa simulaattoria ikkuna-moodissa vaan tuossa Fullscreen:ssä ?

Jos käytössä on ns. TFT-näyttö ("litu") riippumatta näytönohjaimesta tai ikkuna/ikkunaton tilasta, parhaimman kuvan saa "näytön omalla" resoluutiolla (sillä, jossa kuvapisteet muodostuvat näytön alkuperäisistä kuvapisteistä). Se löytyy ainakin näytön papereista. Muilla resoluutioilla kuva on aina hieman suttuinen, koska kuvapisteet muodostetaan useammasta "alkeiskuvapisteestä". Jos "oma biologinen näyttö" (sisältä ulospäin) on jo kovin huono, parhaiten selvän pienistä yksityiskohdista saa tietenkin pienellä resoluutiolla (mutta silloin ei pitäisi lentokoneen - ainakaan oikean - rattiin enää astua lainkaan ;-).

Kokeileminen on aina myös hyvä keino.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos käytössä on ns. TFT-näyttö ("litu") riippumatta näytönohjaimesta tai ikkuna/ikkunaton tilasta, parhaimman kuvan saa "näytön omalla" resoluutiolla (sillä, jossa kuvapisteet muodostuvat näytön alkuperäisistä kuvapisteistä). Se löytyy ainakin näytön papereista. Muilla resoluutioilla kuva on aina hieman suttuinen, koska kuvapisteet muodostetaan useammasta "alkeiskuvapisteestä". Jos "oma biologinen näyttö" (sisältä ulospäin) on jo kovin huono, parhaiten selvän pienistä yksityiskohdista saa tietenkin pienellä resoluutiolla (mutta silloin ei pitäisi lentokoneen - ainakaan oikean - rattiin enää astua lainkaan ;-).

Kokeileminen on aina myös hyvä keino.

Pekka

Eli tarkoittaako tämä toisinsanoen sitä, että kun esim. minun näyttöni on resoluutioltaan 1280x1024,

niin jos laitan tuon resoksi simuun, tippuuko fps, vai pysyykö samana. En kokeilemaan enää vittsisi mennä kun on jo iltä myöhä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli tarkoittaako tämä toisinsanoen sitä, että kun esim. minun näyttöni on resoluutioltaan 1280x1024,

niin jos laitan tuon resoksi simuun, tippuuko fps, vai pysyykö samana. En kokeilemaan enää vittsisi mennä kun on jo iltä myöhä ;)

Isompi resoluutio -> enemmän piirrettävää -> enemmän tehoja tarvitaan -> FPS tippuu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Isompi resoluutio -> enemmän piirrettävää -> enemmän tehoja tarvitaan -> FPS tippuu

Tai jos kone on tehokas/FPS lukittuna johonkin tiettyyn:

Isompi resoluutio -> enemmän piirrettävää -> enemmän tehoja tarvitaan -> FPS ei muutu  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai jos kone on tehokas/FPS lukittuna johonkin tiettyyn:

Isompi resoluutio -> enemmän piirrettävää -> enemmän tehoja tarvitaan -> FPS ei muutu  :P

No tottakai muuttuu. Tietysti jos kone on niin tehokas ettei vaikutusta käytännössä huomaa, mutta jos on samat asetukset AA ja Anisotrooppista suodatusta myöten niin kun nostat resoa niin toki hidastuu.

Jos sinulla käy kuitenkin noin niin tarkoittaa mielestäni sitä että sinun FPS:n lukitus on liian matala etkä ota täyttä tehoa tällöin koneestasi irti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yllättävää kyllä, isompi resoluutio ei välttämättä pudota niin paljon FPS kun voisi alkuun kuvitella. Kokeilkaa ihmeessä, minä ainakin yllätyin kuinka hyvin simu pyörii hiukan paremmallakin resolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sinulla käy kuitenkin noin niin tarkoittaa mielestäni sitä että sinun FPS:n lukitus on liian matala etkä ota täyttä tehoa tällöin koneestasi irti.

Kannattaako tuota FPS-lukitusta muuten käytännössä edes käyttää? Ainakin MegaSceneryn ohjeissa suosittelevat pitämään tuon "unlimited" vaihtoehdossa, koska maisema pyörii siten parhaiten. Väittävät tuon suosituksen perustuvan testaamiseen. Siitä lähtien olen pitänyt päällä sen "unlimited", vaikken edes lentäisi MegaSceneryn alueella, enkä ole huomannut ainakaan mitään hidastumista simussa tuon takia.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaako tuota FPS-lukitusta muuten käytännössä edes käyttää? Ainakin MegaSceneryn ohjeissa suosittelevat pitämään tuon "unlimited" vaihtoehdossa, koska maisema pyörii siten parhaiten. Väittävät tuon suosituksen perustuvan testaamiseen. Siitä lähtien olen pitänyt päällä sen "unlimited", vaikken edes lentäisi MegaSceneryn alueella, enkä ole huomannut ainakaan mitään hidastumista simussa tuon takia.

- Ville -

Minusta simu pyörii ainakin itelläni paljon paremmin kun on unlimitedilla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän se saattaa paremmin/nopeammin toimia unlimitedilla, mutta silloin simu karsii itse tarpeen mukaan näyttöasetuksia ja yksityiskohtia jne. pienemmiksi automaattisesti. Eli käytännössä se tarkoittaa sitä, että unlimited FPS-asetuksella ei saada ainakaan paremman näköistä grafiikkaa aikaiseksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs se oli? Oliko se että 24 FPSsää ihminen pystyy havainnoimaan? Eli itse käytän FPS lukitusta 20 tienoilla, kun kerta silmä ei enempää tarvi. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs se oli? Oliko se että 24 FPSsää ihminen pystyy havainnoimaan? Eli itse käytän FPS lukitusta 20 tienoilla, kun kerta silmä ei enempää tarvi. ;)

Juu paitsi niillä simun ilmoittamilla FPS:llä ei ole mitään tekemistä silmän FPS:n kanssa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu paitsi niillä simun ilmoittamilla FPS:llä ei ole mitään tekemistä silmän FPS:n kanssa ;)

Jassoo... :P Selitätkö lisää? Mulla ei kauheasti maisemia ole, tietenkin FISDin pakolliset, eihän sitä voi lentää jos pätkii. Että sulavuuden "kustannuksella" on nykyään grafiikka-asetukset tosi alhaalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jassoo... :P Selitätkö lisää? Mulla ei kauheasti maisemia ole, tietenkin FISDin pakolliset, eihän sitä voi lentää jos pätkii. Että sulavuuden "kustannuksella" on nykyään grafiikka-asetukset tosi alhaalla.

Sitä vaan, että se simun ilmoittama FPS-lukema on jotain ihan muuta todellisen FPS:n kanssa. Lähinnä joku ohjearvo tjsp... Ja siinä ei myöskään näy kaikenmaailman "stutterit" jne, joista ihmiset valittaa. Toisilla voi olla FPS:t 40:ssä ja silti valittavat, että kun pätkii...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitappa laittaa FPS unlimitedille ja se Hardware-valikosta pistää se joku tyyliin "Improve lighting"-namiska. Nuo ainakin minun matolootallani nostivat frameja aikas paljon

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otin kantaa vain kuvan terävyyteen. Se paranee (ainakin periaatteessa) näytön ominaisresoluutiolla. Sen sijaan fps mahdollisesti huononee, koska - kuten tuossa jo sanottiin - ohjaimelle tulee enemmän töitä. Riippuu tietenkin myös ohjaimen ja koneen tehokkuudesta.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään