Pertti Kevätkylä

Saitek X52 saa aikaan sinisen ikkunan

2 viestiä aiheessa

Terve kaikki.

1. Saitek X52 on viime päivinä alkanut tarjoamaan  "sinistä ikkunaa", kun olen pelaamisen aikana vaihtanut No Profile vaihtoehdon Saitekilta imuroimaani FS 2004-X52 profiiliin.Havaittu ongelma Windows sammutetaan tietokoneelle aiheutuvien vahinkojen välttämiseksi. syy: Tiedosto SaiH0255.sys. PAGE_FAULT_IN NAV PAGED_AREA.Kun kone on käynyt "sininen ikkuna" prosessin läpi, se boottaa ja sitten tulee ilmoitus: keyboard error or no keyboard present. Kyllä keyboard on läsnä.

Ainoa tapa palata normaaliin päiväjärjestykseen, on: Virtajohto irti ja takaisin koneeseen. Kone käynnistyy OK. Sitten tulee ilmoitus Tietokone on on toipunut vakavasta virheestä...jne. Ilmoitin asiasta Billylle. Johtuuko moinen FS 2004-X52 profiilista, vai Saitek X52 updatesta? vai?

2. Kun vaihtaa profiilia, onko uusi AINA haettava, esim. profilerin pikakuvakkeen alta poistumalla lennolta? Eikö ole helpompaa tapaa, esim. lennon aikana koneen vaihdon yhteydessä?

3. Olen pannut merkille, Saitekin uudelleen asennuksien yhteydessä seuraavaa: työpöydän ilmoitusrivillä oleva pikakuvake on taustaväriltään vihreä, seuraavan pelin jälkeen sen taustaväri ei ole enää vihreä!

Mistä moinen muutos?

4. Koskien aiemmin mainitsemastani FS9 Errorista, not enogh memory available.... Minulla on koneessa 3 kpl 512Mt Kingston Hyper X muistia. Onko tässä RAM:mia tarpeeksi pyörittämään peliä?

5. Koskien saamaani vastausta Bell Boeing Ospreyn Roottorien tilttausta. Koska Saitek X52 on minulle uusi tuttavuus, kysyisin,missä on spoilerin vipu, löytyykö se No Profile profiilista? Ole mielestäni käynyt kaikki painikevariaatiot läpi, roottorit ei tilttaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Saitek X52 on viime päivinä alkanut tarjoamaan  "sinistä ikkunaa", kun olen pelaamisen aikana vaihtanut No Profile vaihtoehdon Saitekilta imuroimaani FS 2004-X52 profiiliin.Havaittu ongelma Windows sammutetaan tietokoneelle aiheutuvien vahinkojen välttämiseksi. syy: Tiedosto SaiH0255.sys. PAGE_FAULT_IN NAV PAGED_AREA.Kun kone on käynyt "sininen ikkuna" prosessin läpi, se boottaa ja sitten tulee ilmoitus: keyboard error or no keyboard present. Kyllä keyboard on läsnä.

Ainoa tapa palata normaaliin päiväjärjestykseen, on: Virtajohto irti ja takaisin koneeseen. Kone käynnistyy OK. Sitten tulee ilmoitus Tietokone on on toipunut vakavasta virheestä...jne. Ilmoitin asiasta Billylle. Johtuuko moinen FS 2004-X52 profiilista, vai Saitek X52 updatesta? vai?

2. Kun vaihtaa profiilia, onko uusi AINA haettava, esim. profilerin pikakuvakkeen alta poistumalla lennolta? Eikö ole helpompaa tapaa, esim. lennon aikana koneen vaihdon yhteydessä?

Tuohon bluescreeniin en yritäkään ottaa tarkemmin kantaa, mutta profiilinhan pystyy X52:ssa vaihtamaan kaasukahvassa olevan näytön kautta. Lisäksi tuossa on kolme eri tilaa, joten

kaikki komennot voi vaihtaa kolmeen kertaan ilman erillistä profiiliakin. Tilanvaihto tapahtuu tikussa olevalla nappulalla, jolloin viereisen ledin väri vaihtuu osoittamaan valittua tilaa.

Ihan pakko nyt sanoa, että sen manuaalinkin voisi tietysti lukea...

3. Olen pannut merkille, Saitekin uudelleen asennuksien yhteydessä seuraavaa: työpöydän ilmoitusrivillä oleva pikakuvake on taustaväriltään vihreä, seuraavan pelin jälkeen sen taustaväri ei ole enää vihreä!

Mistä moinen muutos?

Ainakin saman firman Cyborg Evo tikussa tuo vihreä väri osoittaa sen, että joku profiili on päällä. Jos tikkua käyttää ilman profiilia, toiminnot tulevat simuun tehtyjen asetusten mukaan.

4. Koskien aiemmin mainitsemastani FS9 Errorista, not enogh memory available.... Minulla on koneessa 3 kpl 512Mt Kingston Hyper X muistia. Onko tässä RAM:mia tarpeeksi pyörittämään peliä?

1.5 GB ittää ilman muuta. Oletko viime aikoina lisännyt muistia tai onko kone uusi? Meinaan vain, että onko varma, että kaikki muisti toimii ja on käytössä?

5. Koskien saamaani vastausta Bell Boeing Ospreyn Roottorien tilttausta. Koska Saitek X52 on minulle uusi tuttavuus, kysyisin,missä on spoilerin vipu, löytyykö se No Profile profiilista? Ole mielestäni käynyt kaikki painikevariaatiot läpi, roottorit ei tilttaa

Kannattaa asentaa se X52:n mukana tuleva profiilieditori. Se on aika helppokäyttöinen työkalu, jolla voi muokata ja katsoa profiileja.

Lisäksi X52 näyttää kaasukahvan näytössä jokaisen nappulan toiminnon, kun painaa yhtä kaaskukahvan nappulaa (jota en nyt muista) ja sitten haluttua nappulaa.

NoProfile tarkoittaa nimenomaan sitä, että asetukset ovat simun näppäinasetusten mukaisia. Jos käytät sitä, sinun pitää simussa laittaa spoilerit toimimaan jollain tikun napilla.

Simun kautta X52:n asetukset eivät kylläkään voi olla yhtä monipuoliset kuin profiileilla.

Onko muuten kyse Alphasimin Ospreystä? Siinä roottorit ei tilttaa spoilerisäädöstä vaan flappien säädöistä. Eli flapit ylös = moottorit ylöspäin ja päinvastoin.

Kannattaa säätää niitä "flappeja" pykälittäin ja aika varovasti, muuten tuolla vehkeellä tulee tonttiin aika sutjakasti.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään