Guest FIN1979

Liikaa alphaa ? Ongelmaa FSPainterin AI-Koneissa...

8 viestiä aiheessa

moi

 

Olen tässä asennellut lisää repaintteja FSPainterin Airbus A330 ja A340 sarjalaisille. Ongelmaa on esiintynyt Salvador Perezin maalauksissa.

 

Tässä tapauksessa LAN Airlines sekä Aerolineas Argentinasin Airbus A340:ssä näyttäisi olevan liikaa alphaa/heijastusta.

[ attachment removed ]

 

Kun taas saman maalarin Airbus A330 Northwest Airlines maalauksessa samaa ongelmaa ei ole.

[ attachment removed ]

 

Myös Salvadorin Lufthansan bussissa on outo ongelma  :P

[ attachment removed ]

 

Onko nuo ongelmat korjattavissa kotikonesten tyyliin DXTBMP/Paint Shop Pro X vaiko pitäisikö mailiata tekijälle ja ihmetellä ? Vaiko etsiä vaihtoehtoiset maalaukset ?

 

Itse en ole näitä koneita/tekstuureita mitenkään editoinut vaan ainoastaan asentanut ne FS:n...

 

Mitenkäs AI/Tekstuuri/Maalari gurut antaisivat neuvoa ?

 

Jani

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Avaa tekstuurit DXTBmp:llä ja poista alpha-kanava käytöstä. Tämän jälkeen vain tallennat tekstuurit esim. DXT3-muotoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Avaa tekstuurit DXTBmp:llä ja poista alpha-kanava käytöstä. Tämän jälkeen vain tallennat tekstuurit esim. DXT3-muotoon.

 

Kiitän vinkistä. Täytyy testailla.

 

Onkos sillä niin väliä että onko tekstuuri tallennettu DXT3 vaiko 32Bit muotoon ?

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitän vinkistä. Täytyy testailla.

 

Onkos sillä niin väliä että onko tekstuuri tallennettu DXT3 vaiko 32Bit muotoon ?

 

Jani

32-bittiset kuvat ovat raskaampia, varsinkin huonomman suorituskyvyn omaavilla koneilla. Muistaakseni DXT3-texturien tarkkuus vaihtelee tarkasteluetäisyyden mukaan, 32-bittisillä tarkkuus on suurin koko ajan. Näkyy selvästi mm. PAI:n eri koneissa, tosin sinulla ei tainnut niitä paljoa olla enää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni DXT3-texturien tarkkuus vaihtelee tarkasteluetäisyyden mukaan

 

Ei välttämättä, riippuu siitä onko bittikarttoihin tallennettu MipMap-tasot mukaan vai ei.  DXT3 on pakattu tallennusmuoto (vrt. JPG). Tallennettaessa DXT3:ksi pienten yksityiskohtien tarkkuus tekstuurissa saattaa hieman kärsiä, ja pientä halo-ilmiötä voi myös ilmaantua. AI-koneissa tuskin merkittävä puute, varsinkin kun pakkauksella säästää muistia ihan kivasti.

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

32-bittiset kuvat ovat raskaampia, varsinkin huonomman suorituskyvyn omaavilla koneilla. Muistaakseni DXT3-texturien tarkkuus vaihtelee tarkasteluetäisyyden mukaan, 32-bittisillä tarkkuus on suurin koko ajan. Näkyy selvästi mm. PAI:n eri koneissa, tosin sinulla ei tainnut niitä paljoa olla enää.

 

Eipä juuri ole Project AI:lta jäljellä muuta kuin räpistimiä ja pienempiä föönejä. Olen niitä Project AI:n koneita poistellut tasaiseen tahtiin kun olen saanut vastaavat korvattua FSPainter/AI Aardvark malleilla. Viimeksi korvasin A330-200:t, A330-300:t, A340-200:t ja A340-300:t FSPainterin malleihin.

 

Muutenkaan ei tule niin tuota AI-liikennettä tiirailtua lähempää, ainoastaan silloin kun kone on parkissa ja AI-koneita on ihan vieressä. Muutenhan AI-koneet ovat aika kaukana, ellei aja sitten ihan persiissä kiinni  ;D

 

Tuo alphan poisto näytti auttavan noille kuvissa mainituille koneille. Salvadorilla on näköjään ollut ongelmia muissakin repainteissaan, koska avsimissa on alpha fixit muutamille koneille. Täytyy sanoa että kyllä on tarkat ja siistit maalaukset Salvador Perez tehnyt. Korvasinkin kaikki saatavilla olevat maalaukset Salvadorin maalauksilla. Olisipa muutkin maalaukset näin detaljoituja kuin SP:n...

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tuo alphan poisto näytti auttavan noille kuvissa mainituille koneille. Salvadorilla on näköjään ollut ongelmia muissakin repainteissaan, koska avsimissa on alpha fixit muutamille koneille. Täytyy sanoa että kyllä on tarkat ja siistit maalaukset Salvador Perez tehnyt. Korvasinkin kaikki saatavilla olevat maalaukset Salvadorin maalauksilla. Olisipa muutkin maalaukset näin detaljoituja kuin SP:n...

 

Jani

 

Noissa Salvadorin (ja monen muunkin) uusimmissa isojen bussien maalauksissa on käytetty Mark Armisteadin parantelemaa paintkittia, jossa on layerit detaljeille jne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AI-koneesta kun on kyse ja tekstuurin pitäisi olla kevyt. Jos et tarvitse myöskään alpha-kanavaa, niin voit tallentaa muotoon DXT1 (no alpha)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään