Guest arthak

LAGO MD80

11 viestiä aiheessa

Minulla on kyseinen kone. Sain asennettua sen ja saan rullattua sen kiitoradan päähän, mutta kun

pistän tehoja myllyihin ja löysään jarrut kone lähtee kiihdyttämään vauhtia pitkin kiitorataa ilman että

saan sitä kohoamaan taivaalle. Siivekkeet toimivat perässä ja vauhti kiihtyy lentonopeuteen mutta

kone ei nouse. Vanhempi aloitteleva ilmailija on ihmeissään, muut koneet nousevat ihan normaalisti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin kannattaisi ensimmäinen lento tehdä vaikka ihan tyhyjällä koneella (siis tyhjänä matkustajista eikä mitää hirveitä määriä petroolia ;))

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin kannattaisi ensimmäinen lento tehdä vaikka ihan tyhyjällä koneella (siis tyhjänä matkustajista eikä mitää hirveitä määriä petroolia ;))

 

öö... miksi? Sillähän nyt ei ole yhtään mitään väliä montako ukkoa siellä kyydissä istuu jos tekee homman muuten ohjeen mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosiaan tuo Hullu koira pitää trimmata oikein, ja katsoa, että laippa-asetukset ovat oikein. Itse asetan koneen yleensä aina painosta riippumatta 15 asteen laippa-asetuksiin, ja trimmi 6-9 paikkeille, niin noilla kyllä lähtee ilmaan. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

öö... miksi? Sillähän nyt ei ole yhtään mitään väliä montako ukkoa siellä kyydissä istuu jos tekee homman muuten ohjeen mukaan.

 

Noniin, mutta sen avulla voisi hiukan omia tuskiaan helpottaa kun edes pari sata kiloa olisi poijjes. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tässä syy miksi ei kohoa siivilleen:

emer light not armed

pitot/stall heat off

L inlet fuel press LO

R inlet fuel press LO

yam damp off

L outbd anti-skid

L inbd anti-skit

R outbd anti-skid

R inbd anti-skid

tuo englanti ei ole vahvinta alaani eli mitä tuo suomeksi meinaa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kai tuossa ole syytä miksi ei kohoa siivilleen mutta kaikki listaamasi oranssit varoitusvalot eivät saisi palaa.

 

Ensin lastaat koneen sillä load editorilla: Huomaa T.O C.G luku 13.

[ attachment removed ]

 

Koneessa laitat sitten sen 13 kohtaan CG, Flaps kohtaan 15 ja sitten trimmaat koneen, eli se valkoinen "lätkä" pitäisi olla samalla kohtaa kuin se vihreä.

[ attachment removed ]

 

Mitä tulee vielä noihin valoihin ja muihin asetuksiin niin yritä nyt kuitenkin käynnistää kone Checklistin avulla, ja etsi ne tarvittava kohdat paneelista.

 

Samoin tässä viikko sitten oli puhetta tuon koneen käynnistämisestä, kuvien kera. Niistä kuvista voi olla apua niin että näet missä asennossa mikäkin nappula on kun kone käynnistetään.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin kannattaisi ensimmäinen lento tehdä vaikka ihan tyhyjällä koneella (siis tyhjänä matkustajista eikä mitää hirveitä määriä petroolia ;))

 

Tämmöisten täysin turhien neuvojen antamisen voisit lopettaa, ei ole ensimmäinen kerta ...  Koska jos et oikeasti asiaan vastausta tiedä, niin ei kannata arvailla tai heittää mitään mutua kuitenkaan. Jää vaan kysyjälle aivan vääriä kuvia asiasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään