Mika Ryynänen

EFHK Parkkeeraus putkelle?

10 viestiä aiheessa

Eli ongelma on seuraavanlainen. Kun on laskeutunut Vantaalle niin simun atc ohjaa aina parkkiin riviin missä on portit 121, 122 jne. riippumatta siitä onko putkilla tilaa. Koneena on Level-D 767. Olen lisännyt afcad/aircraft-tiedostoon käyttämäni lentoyhtiön parking codes tunnukset mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Mikähän tuossa mahtaa mättää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Porttien radius-asetus (siipien kärkiväli) saattaa olla liian pieni 767:lle. Sitä pääsee sorkkimaan AFCAD-nimisellä ohjelmalla. Asiaan perehtyneemmät neuvonevat lisää, mutta uskoisin että hakutoiminnolla löytää useampiakin vanhoja aiheita..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et oo tainnu kauheasti päivittää tuota afcadia, joka tulee paketin mukana :laugh:... Sehän on minusta ainakin lähinnä sitä varten, että portit ovat kohdallaan. Sitten vaan vaikka PAI:n afcadista (tehty EFHK 0.31:lle) kopioimaan niitä parkkimerkintöjä.

Tuli tällaista kerran sanottua. Elikkä EFHK 1.0:n "default"-afcad ei ole hommaan paras mahdollinen. Olen hieman tullut ajatuksiin että pitäisikö epävirallisesti laittaa joku "highly detailed"-afcad jakoon, mutta en oikein kehtaa :-[. Eli päivittele sitä afcadia jos viitsit.

Toinen, mistä juttu voi johtua, on se, että LDS:n ATC_PARKING_TYPES= -kohdassa ei ole GATE -merkintää. Tosin paywaretuotteelle ei kovin todennäköistä.

EDIT: Kyllä LDS pitäisi mahtua muillekin porteille, mm. porteille 30-33.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli tällaista kerran sanottua. Elikkä EFHK 1.0:n "default"-afcad ei ole hommaan paras mahdollinen. Olen hieman tullut ajatuksiin että pitäisikö epävirallisesti laittaa joku "highly detailed"-afcad jakoon, mutta en oikein kehtaa :-[. Eli päivittele sitä afcadia jos viitsit.

Olen ajatellut ihan samaa, mutta kun omanikaan ei ole tädellinen. Minulla on siitä versio jossa 04L ja 15 on suljettu nousuilta, 33 laskuilta (matkii oikeaa ratojen käyttöä), kaikki HK:lla käyvät yhtiöt on lisätty parking codeseilla oikeille putkille (shengen/muut) ja 60x paikat poistettu, niitä kun ei oikeasti käytetä kovinkaan usein. Omassani pahin ongelma on kun 04R:lle menevät koneet eivät suostu rullaamaan taxiway zulua pitkin vaan väkisin tunkevat asematason ja tekniikan kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ajatellut ihan samaa, mutta kun omanikaan ei ole tädellinen. Minulla on siitä versio jossa 04L ja 15 on suljettu nousuilta, 33 laskuilta (matkii oikeaa ratojen käyttöä)

:o En ole koskaan saanut tuota toimimaan. Minulla tuossa tilanteessa käytettiin nimittäin aina samoja ratoja (tein kokeita 2.-kiitotien kanssa), olivat tuulilukemat mitä hyvänsä.

Omassani pahin ongelma on kun 04R:lle menevät koneet eivät suostu rullaamaan taxiway zulua pitkin vaan väkisin tunkevat asematason ja tekniikan kautta.

You have a problem. I have a solution.

EFHKAF_parking1.jpg

Tee kuten kuvassa: poista keskimmäinen rullaustie käytöstä. Tämä sitäpaitsi tuskin on sen epärealistisempaa kun muutkaan ratkaisut, koneet kumminkin rullaavat oikeastikin lyhintä reittiä kiitotielle kuvassa näkyviltä porteilta. Kyllä nyt taxi zulua käytetään niin ettei paremmasta väliä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistäkää ihmeessä jakoon noita afcadeja mitä olette muokkailleet sillä minulle olisi ainakin käyttöä kunnolliselle EFHK:n afcadille, koska omat muokkaukset eivät ole oikein onnistuneet :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tee kuten kuvassa: poista keskimmäinen rullaustie käytöstä. Tämä sitäpaitsi tuskin on sen epärealistisempaa kun muutkaan ratkaisut, koneet kumminkin rullaavat oikeastikin lyhintä reittiä kiitotielle kuvassa näkyviltä porteilta. Kyllä nyt taxi zulua käytetään niin ettei paremmasta väliä.

You are my saver. I'll presented that!

Pistäkää ihmeessä jakoon noita afcadeja mitä olette muokkailleet sillä minulle olisi ainakin käyttöä kunnolliselle EFHK:n afcadille, koska omat muokkaukset eivät ole oikein onnistuneet :-\

Pitää katsella ja kysyä FISD:ltä tekijänoikeusjuttuja ensin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luvat haussa. Vaikka katsotaan nyt, mitä tästä tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset vinkeistä. Sainpahan jotain selvitettyäkin. 767:n radius on 31m(ilmeisesti vaadittavan parkkitilan säde) joten atc näköjään valkkaa portin joka on mahdollisimman lähellä tuota 31m. Ei siis tietenkään pienempi. Portit 30-33 on merkitty reilusti suuremmiksi, joten simu ei ohjaa niihin jos pienempiä on tyhjänä. Sillä taas ei ollut mitään merkitystä oliko porteissa näitä parking codes merkintöjä, ainakaan en saanut niitä toimimaan. Vaikka AI- koneita seuratessani nuo tuntuivat toimivan. Kyllähän tuon nyt pystyy säätämään niin että pääsee haluamilleen porteille, jos ei muuten niin senkun vaan runttaa siihen ruutuun, ihan kuin autolla.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään