Jouni Rasmussen

Boeing 757-200 kiihtyy nopeus matalilla korkeuksissa korkeutta vähentäessä.

13 viestiä aiheessa

Missähän mulla mättää ku B757-200 vaan kiihtyy matalilla korkeuksissa vaikka on kaasukin nollilla?? Huomasin kun pudotin korkeutta jossain alle 10 000ft:ssä ja kulma oli jotain -1600 niin nopeus vain kiihtyy ja sit ku laitoin armille spolerit niin ei auta mitään. Tuntuu että sitten se hidastuu ku lyö spoilerit melkein täysi asentoon. Muilla konetyypeillä ei ole ollut vastaavaa ongelmaa. Olen myöskin tarkistanut että kaasuvivut on molemmat nollilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä se tuollaisia pystynopeuksia ihan mutkitta välttämättä siedä todellisessakaan elämässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sit ku laitoin armille spolerit niin ei auta mitään.

Spoilerien ARM asento tarkoittaa Armed eli ne nousee automaattisesti ylös kun koskettaa kiitotietä ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai se vauhti kiihtyy jos nokka osoittaa alaspäin  ::) Sitäpaitsi ilma on tiheämpää mitä alemmas mennään niin näkyyhän se ilmanopeudessa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm.. jaa.. milläs laskukulmilla sit yleensä lentokoneet laskeutuu ja voisiko joku kertoa hyvän laskutoimitus kaavan minulle miten lasketaan hyvä laskukulma tietyissä korkeuksissa ja nopeuksissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... no toi ohjelma kyl laskee about -1400 mulle laskukulmaksi. Esim. jos lennän about 245IASia niin en muista nyt paljonko se oli ground KTS, mut lentokorkeus on about 8000ft niin siin jos lennän vaakalentoa ensin 245IASIA niin lennänkö mä sit liian lujaa?? ja siitä ku nappasen johonkin 5000ft:hen korkeuden pudotuksen -1400 niin sama ongelma ilmenee siltikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... no toi ohjelma kyl laskee about -1400 mulle laskukulmaksi. Esim. jos lennän about 245IASia niin en muista nyt paljonko se oli ground KTS, mut lentokorkeus on about 8000ft niin siin jos lennän vaakalentoa ensin 245IASIA niin lennänkö mä sit liian lujaa?? ja siitä ku nappasen johonkin 5000ft:hen korkeuden pudotuksen -1400 niin sama ongelma ilmenee siltikin.

Itse en puhuisi laskeutumisekulmasta vaan pystynopeudesta..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en puhuisi laskeutumisekulmasta vaan pystynopeudesta..

Eiköhän tässä kuitenkin kaikki ymmärrä mistä on kyse....

Tuosta voi olla apua:

http://www.757.org.uk/sops/sop3.html

290kts  1800ft/min

250kts  1500ft/min

Vref+80 kts  1200ft/min

Ja sitten tarkista simun realism asetuksista että rasti on ruudussa show indicated airspeed.

Tämän lisäksi voi lentomalli olla pielessä.

Tai sitten koneesi on liian painava = liikaa polttoainetta laskeutumiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvoista. :) Pitää tsekata noi jutut läpi ja testailla tekeekö sit viel saman tempun, mut se vain ihmetytti ku muut koneet ei tee sitä.. siis suihkarit. Default koneista lähtien.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, millä lentomallilla 757:aa lentelet, mutta kannattaa huomioida se, että tosielämässä sitä (ja muita aerodynaamisesti onnistuneita jettejä) on hyvin hankala hidastaa samalla kun tiputat korkeutta. Esim. lähestymisessä Vref+40-Vref+60 on vaikeaa hidastaa lähestymisnopeuteen lennettäessä ns. low drag ILS:iä korkealla nopeudella ILMAN telineitä ja/tai speedbrakea. Speedbrake on 757:ssa "normaali ohjainpinta" jota saa ja pitää käyttää usein, että koneen nopeus saadaan pysymään aisoissa.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa jaa.. no toi voi olla sit niin että se B757 vastaa tosielämää ja ne muut joilla oon lentänyt niin ne varmaan on sit epärealistisempia kun niillä se nopeus pysyy aisoissa katselemalla ku autopilotti vähentää kaasua. :D 

Tulikin mieleen olisiko sit hyvä ostaa joku payware aircraft itelle jos haluaa hakea tosielämää vastaavaa konetta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä.

Lentelemällä useimmilla FS:n freeware-koneilla saat täysin väärän kuvan lento-ominaisuuksista. Eikä herneitä freewaren ystävät please, näin se vain on.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään