Guest juhake

Millainen simuilija olet?

18 viestiä aiheessa

Kaikkihan me täällä simuilijoita ollaan, mutta millaisia? :P Oletko shottihullu joka pausettaa simua ottaakseen miljuunasta eri kulmasta "ROTATE!!11" kuvan vai oletko laskeskeleva, realisminhaluinen pilotti, vai jotain siltä väliltä? Entä paljonko simuilet? Joka päivä vaiko pari kertaa kuukaudessa ajan salliessa?

Itse yritän toimia joka asiassa mahdollisimman realistisesti; lennonsuunnitteluun uhrataan tunti jos toinenkin, laskeskellaan polttoaineita ja tehoja jne. Sitten (ainakin yritän :P) operoin konetta (LDS) realistisesti ja lento yritetään suorittaa niin hyvin kun osaan. Muutenkin yritetään osata kaikkea mahdollisimman paljon ja ymmärtää sitä konetta. Mutta sitten kyllä nämä suunnittelut ja muut vie aikaa aika paljon ja siten en "kunnon" lentoja kauhean usein pääse tekemään. Loma on sitten eri juttu. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulun luokkaan "pyrkii realismiin". Kartat, Checklistit ja laskelmat löytyy yleensä oikeasta kädestä, kahvikuppi taas vasemmasta, noh ;). Lentäminen mahdollisimman realistisesti on tavoitteena ja nykyään lennän yleensä vain koneella josta löytyy FMC ja muuta järjestelmää (F1 ATR ja LDS). Pidempiä lentoja suunnitellessa saattaa mennä toista tuntia, kotimaan tiskejä yleensä parisen kymmentä minuuttia. Ja kaikki lennothan lennetään VATSIM:ssa. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Pyrin realismiin" luokkaa itsekkin. Olen aika paljon lennellyt FMC kanssa ja muutenki parantaa realismiin paneutumalla kunnolla manuskoihin siitä se lähtee (LDS manuska lukuvaiheessa :P ).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselleni meinaa aina käydä niin että, asentelen vain lisää ai liikenettä ja muita hienouksia/säätämistä ja lentäminen jää vähän sen varjoon  :P. Sitten kun vaivaudun lentämään onhan se realistisempaa kun sceneryitä ja ai:ta löytyy. Pyrin kuitenkin lentämään niin realistisesti kuin simulla pystyy, välillä kun laiskottaa menee kuitenkin leikkimiseksi, kuten hävittäjällä kaahailuksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Pyrin realismiin" luokkaan kuuluva täälläkin. Checklistat ym. on aina mukana ja valmistelut lähes aina huolellisesti tehtyjä.

Pari vuotta sitten harrastin pelkkää tälläistä "leikkimistä" aika pitkälti, mutta sitten kuin naapurini, IRL lentäjä, rupesi vähän opettamaan minulle radiolaitteiden avulla suunnistusta, ja kun vielä isänikin rupesi suorittamaan PPL (IRL) niin tuli minun simuilustakin tasokkaampaa. Pian sen jälkeen kokeilin IFR lentämistä ja jäin heti koukkuun sen opiskeluun! Nykytilanteessa koen osaavani IFR simuilunkin jo ihan hyvin, ja senpä takia tuossa vierellä onkin 3kpl kansioita menetelmä karttoja.

-Anssi

E: Ja niin joo, päivässä simun äärellä tulee nykyään vietettyä n. 2-9h, keskimäärin arkipäivinä ehkä n. 2h, viikonloppuna&lomapäivinä n. 5h..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Realismin ja eye-candyn välinen harmonia on minulla! Yritän satsata kumpaankin hyvin.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen jotain realistisen ja arcade simuilijan väliltä.

Kaikki proseduurit pyrin tekemään. Lennän nykyään VATSIM:ssa, mutta eräät asiat kuten FMC:n käyttö on jäänyt vähemmälle, koska freewarena ei saa koneita paljoa, jossa semmonen olisi. ehkä olen melkein realisuuteen pyrkivä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen alokas ja siksi tulen ainiaaksi jäämäänkin, sillä olen jo vanha ukkorähjä, kohta 69 vuotias.

Se lieniee jo kaikille teille rakkaat kanssasimuilijat esittämistäni kysymyksistäkin ilmikäynyt.

Tykkään kovasti sellaisista kentistä, joiden sceneryt ova mallinnettu aidoiksi.

Kyhnytän ehkä eniten tuota kotisuomen ilmatilaa, mutta toisena lienee jo sitten tämä "sweden".

Kaipaisinkin tuonne scenerylistalle tämän kotikenttäni Kungsängen:in mallinnusta, kun tuo käytöstä poistettu Bråvallan (F 13) kenttä on niin kamala framesyöppö, että sen käyttö edellyttäisi varmaankin ilmavoimien miljoonia maksavan Viggen/JAS simulatorin.

Tuiskuun kaipaisin maassa ohjattavuutta. Siitä lienee unohtunut jarrut vallan pois? (F11 F12).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Fiiliksen mukaan mennään. Välillä otetaan default kessna alle ja taivaalle antamalla piut paut proseduureille jolloin paino maisemien ihailuissa (varsinkin silloin kun ollaan asennettu uusia maisemia). Välillä taas yritetään mennä mahdollisimman realistisesti eli lentosuunnitelmien teko, kartat ja tsekkilistat tulostettuna etc... Paljolti riippuu paljonko on aikaa uhrattavissa simuiluun, tämän vuoden puolella ei ole FS tainnut käynnistyä kuin pari kertaa :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin hyvin kun pystyy..Tupolevillä kun ei muutakaan voi  ;D LDS:ääkin tulee veivailtua..

Välillä taas ei jaksa simuilla kunnolla niin tulee kaahailtua Christen Eaglellä....nyt tosin en ole 4 kuukauteen simuun koskenut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Välillä otetaan default kessna alle ja taivaalle antamalla piut paut proseduureille jolloin paino maisemien ihailuissa . Välillä taas yritetään mennä mahdollisimman realistisesti eli lentosuunnitelmien teko, kartat ja tsekkilistat tulostettuna etc...

Kyllä nuo molemmat vaihtoehdot on ihan yhtä realistisia ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Usein koitan jonkinmoista realismia ylläpitää, eli noudattaa ilmatilasääntöjä ja tulla ja poistua VFR-pisteiden kautta, mitä sitä nyt VFR-lentelyssä on. Konettakin koitan muistaa kohdella kunnolla, eli käynnistän ja sammutan oikein, en vähennä kaasua äkillisesti yms. Mutta joskus sitten tekee mieli vaan räimiä tai testata jotain, enkä silloin välttämättä vaivaudu edes kiitoradalle asti nousukiitoa varten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletan lentäväni melko realistisesti, vaikka myönnän etten ihan Kettisen tasolle mene ;D

Nyt on tullut paussi lentämiseen ja olen keskittynyt ATC juttuihin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloin kun C172 on alla niin tehdään kaikki laskelmat ja kartat/Bottlangit on käytössä, samoin tarkastuslistoja käytetään. Eli pyritään IRL tilanteeseen. Muilla koneilla (Maule, C182, Cherokee, B1900D, EMB170, A320) sitten hieman löysemmät kriteerit. Toki pyritään ajamaan menetelmät suunnilleen oikein.  ;)

J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään