Guest flysammi

Ongelma Feeltheren PIC 737:n autopilotin kanssa (Ongelma ratkennut)

4 viestiä aiheessa

Tervehdys,

Eli otsikossa mainitun koneen autopilotissa on yhtäkkiä alkanut esiintyä kummallista häikkää. Kun asetan MCP:hen esimerkiksi korkeuden 15000 jalkaa ja vert. nopeudeksi +2000 jalkaa ja kytken autopilotin päälle esimerkiksi 9000 jalassa, niin kone alkaa syöksymään alas eikä mitään ole tehtävissä ennen kuin kone osuu maahan. Ongelmaa ei ole ennen esiintynyt, ja ennen ongelmaa olen lentänyt koneella kymmeniä lentoja. Käytössä minulla on siis FS2004. Toivon, että löytäisin ratkaisun ongelmaani täältä.  :) 

Tässä vielä pari kuvaa havainnollistamaan ongelman luonnetta:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei ole tuota konetta vielä kun latauslinkki ei halua toimia.... 3 kertaa kokeiltu ja enempää ei saa ennen kuin laittaa postia asiakastukeen.

Mutta mutta.... jos silmäni eivät valehtele niin sinulla ei ole autopilot päällä vaan CWS. "CWS Mode allows the pilot to set the yoke at some roll/pitch setting and the autopilot will maintain that setting."  Sitä en nyt osaa sanoa vaihtuuko tuo moodi jostain syystä itsekseen, mutta totta manuaalissa jotain sanotaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän Sami että inhoat mutta --> http://www.iemit.com/forum/forum.asp?FORUM_ID=15 Jollain taisi olla samanmoinen brobleema ja se johtui FSUIPC asetuksista, jos en väärin muista.

Itse koputan puuta ja sanon, ettei moista ongelmaa ole ollut.

edit: Onko tälläinen vaiva Sami sinullakin ? http://www.iemit.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5571

Ja lisää edittiä: Sounds like that's just the plane accelerating. It will have to reduce pitch to accelerate.

If you think it's doing that too much, or more than you'd like, then keep the AT on, set VNAV or speed to 250, and maintain manual control of the yoke until the plane reaches 250. Then make sure the FD bars are lined up and engage the AP, and you should get a pretty smooth transition from manual to auto...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomioin vasta äsken, että tuo ongelma alkoi heti FS:n uudelleen asentamisen jälkeen. Aloin miettimään tuota FSUIPCIA ja asensin uusimman version, ja kas kummaa, sen jälkeen autopilot alkoikin toimimaan kuin rasvattu. Jälleen pääsee köröttelemään putella hieman paremmin. Kiitos paljon Ilkka ja Tatu neuvoistanne!  :) 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään