Guest pilotti90

Ongelma PSS:n bussissa.

19 viestiä aiheessa

Moi

Tämä ongelma on nyt ilmennyt tässä viimelentojen aikana eli koitin EFHK-EDDF ja jossain PEVENIN kohdalla kone alkaa vetämään todella jyrkästi oikeaan ja kone alkaa pudottamaan korkeutta.Olen FMC:n syöttänyt kaikki painot ja reitin sekä poistanut Route Discounnityn,lentomalli on IFDG:n oma.

Mikä avuksi :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tekee joskus ihan samaa, eli lähtee kääntämään konetta jyrkästi aivan kuin reittipiste olisi hukassa. Korkeus on kylläkin pysynyt oikein. En ole tarkemmin tutkinut mitä johtuu, koska sitä tapahtuu niin harvoin. Kun lentää sitten ilman FMC:tä esim seuraavan reittipisteen yli ja laittaa koneen seuraamaan taas reittiä niin on ongelma poistunut! Useimmin tapahtuu sellaista, että FMC alkaa näyttämään lennon loppuvaiheessa väärin matkaa kohteeseen? Kun mailit pitäisi pudota, niin alkavatkin nousemaan MCDU:n näytöllä ja samoin arvioitu polttoaineen määrä alkaa laskemaan.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tekee joskus ihan samaa, eli lähtee kääntämään konetta jyrkästi aivan kuin reittipiste olisi hukassa. Korkeus on kylläkin pysynyt oikein. En ole tarkemmin tutkinut mitä johtuu, koska sitä tapahtuu niin harvoin. Kun lentää sitten ilman FMC:tä esim seuraavan reittipisteen yli ja laittaa koneen seuraamaan taas reittiä niin on ongelma poistunut! Useimmin tapahtuu sellaista, että FMC alkaa näyttämään lennon loppuvaiheessa väärin matkaa kohteeseen? Kun mailit pitäisi pudota, niin alkavatkin nousemaan MCDU:n näytöllä ja samoin arvioitu polttoaineen määrä alkaa laskemaan.

Sitä on tosi vaikee lentää,kun ei edes hdg toimi lähtee sillonkin kääntämään konetta ja matkaa reittipisteelle 100 Nm.Tuossa muuten tapahtuu niin,että näyttöön tulee reitille keltaista katkoviivaa ja sinne F-Plan ilmestyy Flight Discounnity mutta sitä ei saa poistettua :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä heading toimii. Painat hiiren oikealla napilla autopilotista HDG nuppia, jossa on sillä hetkellä - - tuollainen merkki "katkoviiva siis" tämä vapauttaa HDG säädön käsipelille, jolloin voit käännellä nupista haluamasi HDG -suunnan. Kun sitten palaat reitille niin painat samaa nuppia vasemmalla hiiren napilla jolloin FMC ottaa ohjat.

Paina / push = hiiren vasen nappi.

Vedä / pull = hiiren oikea nappi.

PS: toivottavasti ymmärsit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Tämä ongelma on nyt ilmennyt tässä viimelentojen aikana eli koitin EFHK-EDDF ja jossain PEVENIN kohdalla kone alkaa vetämään todella jyrkästi oikeaan ja kone alkaa pudottamaan korkeutta.

Mikäli käytössä on rekisteröity FSUIPC, niin tarkista "Technical" -välilehden alta, että kohdassa "Discon Elev Trim Axis for AP" EI ole ruksia. Kokeile myös FSUIPC:n eri versioita, vaikkei olisikaaan rekisteröity.

Tarkista myös koneen panel.cfg:stä kohdan [Window08] alta kohdasta "size_mm" arvot ovat 2,2 eikä 1,1. Eli kohdan pitäisi näyttää tältä: size_mm=2,2 (sama kuin PSS:n sivuilta löytyvä korjaus).

lentomalli on IFDG:n oma.

Suosittelen ehdottomasti vaihtamaan Pedro Olivieran lentomalliin (löytyy Avsimista). Tuo IFDG:n malli voi olla jopa syyllinen tuohon ongelmaan. Tuossa vielä linkki lentomalleihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Sen verran taas,että tuo ongelma ei ole kadonnut vaikka olen kaikki toimenpiteet tehny,tiedä sitten jos tuossa FMC:n ohjelmoinnissa on mennyt jotain väärin??Olen siihen syöttänyt tiedot juuri kuin tuossa Jesse Heiskasen oppaassa kerrotaan+painot ym. mutta silti vika toistuu.Olen myös yrittänyt vaihtaa FSUIPC:tä 3.4 versioon muttei ole auttanut.Onko ideoita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anti-ice pois päältä tai päälle, kuulema auttaa

Nyt tuokin kokeiltu ei mitään tulosta edeleen sama jatkuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja aina vaan samalla reitillä?

Missä se PEVEN on, suurin piirtein?

Ei kyllä näköjään EFHK-EFRO reitilläkin jossain OUK ennen PEVEN on muistaakseni vielä Suomen ilmatilassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaaha... MCDU lisää niitä "pseudo pointseja" sinne väliin. Ethän ole yrittänyt niitä mitenkään muokata, poistaa tms.?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaaha... MCDU lisää niitä "pseudo pointseja" sinne väliin. Ethän ole yrittänyt niitä mitenkään muokata, poistaa tms.?

En kyllä olen tehnyt nyt tuon EFHK-EFRO reitin näin:Alotan sieltä F-Plan kohdasta

1.Valitsen EFHK ja Departure kohdasta kiitotien ja SID:n painan insert.

2.Valitsen ANT ja kirjoitan siihen ylimmäiseen kohtaan,että UY75/KEKOX ja laitan sen siihen.

Muuta en sitten tee reitin osalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, on tämä varmaan ihan selvää, mutta laitan nyt kuitenkin kuvia.

1. Eli aloitetaan INIT sivulta, mistä mennään ja mihin, varakenttä, lennon numero, cost index, lat - lon vaikka PSS bussissa tällä ei ole mitään merkitystä.

[ attachment removed ]

2. Reitti, kuten sanoit. EFHK, tässä tapauksessa 22R -> ANT -> UY75/KEKOX ja EFRO 03:lle.

* Valitaan se 22R ja SID, sitten näpytellään ANT kohtaan se UY75/KEKOX jolloin kaikki pisteet tuolle välillä ilmestyvät -> Insert.

* Koska valitsin EFROlta STAR *jotain* niin minulla tulee F-PLAN DISCONTINUITY joka pitää poistaa CLR nappulalla.

[ attachment removed ]

3. Kun reitti on selvä mennään INIT kohdan toiselle sivulla ja laitetaan ZFW ja BLOCK painot kohdalleen:

[ attachment removed ]

4. Kun tämä on tehty ilmestyvät ne pseudo pointsit listaan, niille ei pidä tehdä mitään.

Tässä näkyy Top Of Descent ja Limit, eli 10000 jalassa nopeus 250.

[ attachment removed ]

5. Ja lopuksi vielä Take off missä on V-nopeudet laitettu. Samalla näkyy autopilotin asetukset.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, on tämä varmaan ihan selvää, mutta laitan nyt kuitenkin kuvia.

1. Eli aloitetaan INIT sivulta, mistä mennään ja mihin, varakenttä, lennon numero, cost index, lat - lon vaikka PSS bussissa tällä ei ole mitään merkitystä.

[ attachment removed / expired ]

2. Reitti, kuten sanoit. EFHK, tässä tapauksessa 22R -> ANT -> UY75/KEKOX ja EFRO 03:lle.

* Valitaan se 22R ja SID, sitten näpytellään ANT kohtaan se UY75/KEKOX jolloin kaikki pisteet tuolle välillä ilmestyvät -> Insert.

* Koska valitsin EFROlta STAR *jotain* niin minulla tulee F-PLAN DISCONTINUITY joka pitää poistaa CLR nappulalla.

3. Kun reitti on selvä mennään INIT kohdan toiselle sivulla ja laitetaan ZFW ja BLOCK painot kohdalleen:

4. Kun tämä on tehty ilmestyvät ne pseudo pointsit listaan, niille ei pidä tehdä mitään.

Tässä näkyy Top Of Descent ja Limit, eli 10000 jalassa nopeus 250.

5. Ja lopuksi vielä Take off missä on V-nopeudet laitettu. Samalla näkyy autopilotin asetukset.

Noniin nyt kaikki on tehty mitä olen vain keksinyt,eikä vieläkään toimi.Minä taidan nyt luovuttaa :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menee sanoisinko... mielenkiintoiseksi!

Nyt on Vappu, joten teen jotain muuta kun lentoja tai testejä. Lupaan koittaa samaa reittiä heti kun kerkeen. Noin lukemalla ei tule mieleen juuri muita vaihtoehtoja, kuin PSS:n ja IFDG: erot ja se milloin navdata on kullakin päivitetty?

Vappua: T: Mika

PS: Palailen asiaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei toimi! UY75/KEKOX:ia syötettäessä tulee NOT IN DATABASE. En ole navdataakaan kyllä päivitellyt aikoihin, joten johtunee tästä? Tosin en ole koskaan kuullutkaan KEKOX reittipisteestä?

Edit: Missäköhän KEKOX sijaitsee...? ja mitä sillä ylipäätänsä tekeekään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei toimi! UY75/KEKOX:ia syötettäessä tulee NOT IN DATABASE. En ole navdataakaan kyllä päivitellyt aikoihin, joten johtunee tästä? Tosin en ole koskaan kuullutkaan KEKOX reittipisteestä?

Edit: Missäköhän KEKOX sijaitsee...? ja mitä sillä ylipäätänsä tekeekään?

Muistaakseni jotain 30-50 nm.EFRO:lta viimeinen piste tuolla reitillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

On mennyt joko vappusimat päähän tai tämä totta nimittäin lento EFHK-EFRO onnistui yli kriittisen kohdan ilman minkäänlaisia ongelmia!Tässä sorvailen ILS:iin 21:lle.Olin unohtanut päivittää PSS-A320.gau 2004 version.Kiitokset kaikille avusta ja happy landings!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

On mennyt joko vappusimat päähän tai tämä totta nimittäin lento EFHK-EFRO onnistui yli kriittisen kohdan ilman minkäänlaisia ongelmia!

Epäilen kohtaa 1. ;D

Hyviä vappuja vaan kaikille! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään