Guest Richthoven

Eka kertaa FS 2004 / Saitek X 52 asialla

3 viestiä aiheessa

Terve kaikki. Olen uusi jäsen, sekä ensimmäisen  Saitek X-52 omistaja. Minulla ei ole aiempaa kokemusta Saitek X-52 / simulentämisestä.

Pelinä minulla on FS 2004 ja olen valinnut siihen HARD realismin.

Kysyisin seuraavaa:

1.Onko joku helppo tapa tehdä profiili? Voiko sellaisen  tehdä erikseen, esim. helikopterille, Harrierille ym.  Montako profiilia voi tehdä? Mistä ne otetaan käyttöön? Multi function displaysta?

2.Haluaisin tehdä esim.rotary1 säätimelle koneen trimmaus asetuksen. Miten tämä käsky tehdään ja lisätään profiiliin? kirjoitetaanko riville esim. TRIM?

Onko olemassa joku käsky listaus, josta voi valita valmiit asetukset kullekin säätimelle?

3.Lentomurheita:

Kun alan lentämään helikopterilla, se alkaa melkein heti käyttäytyä holtittomasti ja säntäilee sinne sun tänne ja kenttäkin alkaa pyöriä, siitä seuraa CRASCH, myös Harrier säntäilee, minne sattuu. Johtuuko tämä Saitek X-52 säädöistä, esim ohjaus-sauvan ääriasentojen maksimi asennoista?

4.Koskien Saitek X-52 päivitystä:

Olen imuroinut molemmat, mutta en ole vielä asentanut sst 151205 32.exeä, sekä X52-non WHQL'd driveria.

Mitä etuja näillä saadaan pakkauksen alkuperäiseen softaan verrattuna? Kannattaako minun ajaa nämä päivitykset? Tarvitsenko niitä?

Ajetaanko ne vanhan softan päälle ja missä järjestyksessä?

5.mitä tarkoittaa nonWHQL'd?

Terveisin Manfred

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa foorumille. Saitekkia en omista, joten toivottavasti joku sen käyttäjistä osaa auttaa?

Windows Hardware Quality Labs (WHQL) supports the Microsoft® Windows® Logo Program for hardware with the Hardware Compatibility Test (HCT) kits, test information, and data for hardware testing and driver signing.

WHQL: Mikrosoftin laaduntarkkailu laboratorio, jossa testataan mm. ajureiden toimivuutta, ja annetaan sertifikaatti ajurille, tai sitten ei. Ei ole niin väliä väliä onko ajuri Microsoftin tarkastama ja hyväksymä, tärkeämpää on että ajuri on tarkoitettu kyseiseen laitteeseen ja käyttöjärjestelmään.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myöhään tulee vastaus, mutta kuitenkin. Profiileita en itse käytä Saitek:n X52:ssa, koska configuroin aina pelin kautta. Jos joku on siis profiileita käyttänyt tuossa tikussa, niin saa hän kertoa enemmän. Ainoastaan sen tiedän että ainakin 3 profiilia on mahdollista olla, koska siihenhän on se pikavalinta kytkin (MODE) itse joystickissa. En sitten tiedä onko mahd. saada enempää.

Oikeastaan en osaa vastata muihin kysymyksiin kuin 3:seen. Helikopterilla lentämisen ongelmat johtuvat yleisimmin pilotista. Tuo on suht. vaativa oppia lentämään. Jos sinulla ei ole polkimia simulaattoriin, niin sinulla on oltava tuo joystickin kiertokahva määriteltynä peräsimisen ohjaamiseen. Peräsintä ei hekoissa tietenkään ole, mutta tuo komento ajaa anti-torque pedaalien asian. Ilman anti-torque pedaalien ohjausta sinulla ei ole toivoakaan ohjata helikopteria.

Helikopterien kanssa kannattaa olla rauhallinen. Voin luvata, että kopteri karkaa käsistä jos pistät alle sekunnin tehot 0:sta 100%. Hitaat ohjausliikkeet ovat tärkeitä. Vaikka se lähtee käsistä niin ei sitä riuhtomisella kontrolliin saa vaan kääntämällä "peräsintä" vastakkaisiin suuntaan ja rauhallisilla liikkeillä pitää kopterin horisontin tasolla.

On myös tärkeätä, että ohjaimet on asetettu mahdollisimman herkiksi (sensitive). Jos on liikaa dead-zonea, niin vaikka koettaisit liikuttaa vain millin eteenpäin, niin tuo saattaa hypätä helposti liikaa.

Harrierit nyt taas on aivan toinen asia. Tuo johtuu lähinnä siitä että simulaattori ei mahdollista STVOL koneiden realista toimintaan. Ainoastaan Rob Barendregt on saanut suhteellisen toimivan ratkaisun tuohon FSUIPC avulla. Lentomalli vaihtuu kun laippoja on se 90 astetta. Tiedosto löytyy avsim.com:sta nimellä rcbhcb11.zip

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään