Esa Sairio

Simu kaatuu lähestyttäessä Tamperetta

12 viestiä aiheessa

Tästä on puhuttu monta kertaa, mutten löytänyt aiempia aiheita.

Onko kukaan keksinyt syytä, miksi simu kaatuu lähes aina kun lähestyy Tampereen kenttää idästä kohti länttä?

Ei ole kiinni millä koneella lentää, onko reaalisää vai ei jne.

Minulla on asennettuna Tampereen kenttäscenery sekä photorealistinen Tampere (joka ei ole syypää kaatumiseen).

Voisiko Tampereen kentältä poistaa "osan" kerrallaan ja katsoa, kaatuuko simu edelleen vastaavassa tilanteessa? Kun itse en millään jaksaisi alkaa poistelemaan aitoja, ajoneuvoja, rakennuksia, jne.

Tietääkö joku ratkaisun? Ei niin että palauttaisi default-Tampereen.

yES :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko Tampereen kentältä poistaa "osan" kerrallaan ja katsoa, kaatuuko simu edelleen vastaavassa tilanteessa? Kun itse en millään jaksaisi alkaa poistelemaan aitoja, ajoneuvoja, rakennuksia, jne.

Etkös sinä ole FISD jäsen?  ;D Kuuluu työn kuvaan testata...  8)

Siinä kentässä se vika on, en vain osaa sanoa missä. Enkä minä sinne kyllä tehnytkään kuin ne valot ja jotain objekteja laitoin paikalle, mutta ne ovat muissakin FISD maisemissa. Jätä kuitenkin *_lib.bgl sinne scenery kansioon niin ei simu herjaa turhaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei ole enää Tampereelle asiaa sceneryn asennuksen jälkeen, vaikka sittemmin sen olen jo poistanutkin. Heti kun katson vaikka oikealle, niin simu sammuu kuin salama.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei ole enää Tampereelle asiaa sceneryn asennuksen jälkeen, vaikka sittemmin sen olen jo poistanutkin. Heti kun katson vaikka oikealle, niin simu sammuu kuin salama.

Tämä ongelma on nyt vain sinulla eikä muilla, joten ei vaikuta tähän yleiseen Tampereen kaatumiseen mitenkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etkös sinä ole FISD jäsen?  ;D Kuuluu työn kuvaan testata...  8)

Siinä kentässä se vika on, en vain osaa sanoa missä. Enkä minä sinne kyllä tehnytkään kuin ne valot ja jotain objekteja laitoin paikalle, mutta ne ovat muissakin FISD maisemissa. Jätä kuitenkin *_lib.bgl sinne scenery kansioon niin ei simu herjaa turhaa.

Voi olla että testaankin siten, että poistan ensin ne readmessa mainitut, myös framerateen vaikuttavat asiat kerralla. Jos tämä auttaa niin ettei kaatuile, lisään ominaisuuksia yksi kerrallaan ja testaan kunkin lisäyksen jälkeen, jolloin syntipukki selviää.

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistin jonkin smoke-efektin, niin se auttoi. Valitettavasti en muista minä efektin, joten ei tästä nyt kovin paljon apua ollut.

Jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistin jonkin smoke-efektin, niin se auttoi. Valitettavasti en muista minä efektin, joten ei tästä nyt kovin paljon apua ollut.

Jari

Finnmast smoke?  ;)  :P Tästä alkaa tulla jo vähän turhan klassikko vastaus.... Jussi, eikö olisi aika tehdä asialle jotain?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testasin hieman lähestymistä Tampereelle idästä länteen.

Nimesin seuraavat neljä readmessa mainittua tiedostoa niin, että kussakin tiedostonimessa loppuosan bgl:n tilalle laitoin "bak".

EFTP_FNC.bgl, ...LGT.bgl, ...FISD_STUFF.bgl sekä ...SGN.bgl.

Lensin kolme lentoa Tampereelle, joista kahdessa ensimmäisessä (Fokker) simu ei jämäyttänyt tietokonetta mutta kolmannella lennolla (MD 11) simu jämähti noin 10 mailia ennen Tamperetta - kuten useasti ennenkin. Eli noiden tiedostojen poistaminen käytöstä ei poistanut jämähtämisiä.

Onko hyviä neuvoja mitä kokeilisin seuraavaksi?

yES :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä on puhuttu monta kertaa, mutten löytänyt aiempia aiheita.

Onko kukaan keksinyt syytä, miksi simu kaatuu lähes aina kun lähestyy Tampereen kenttää idästä kohti länttä?

Asensin nuo samat ja kas simu jäätyy aina, vaikka ollaan jo pitkällä keväässä ("tämä sovellus ei vastaa..."), kun tullaan Tampereen läheisyyteen Helsingistä päin. Testasin useamman kerran ja totesin, että ei jäädy aina samassa paikassa., mutta hyvissä ajoin ennen kenttää kuitenkin. Tampereelta lähteminen itään taas ei tuottanut ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pidämpä peukkuja pystyssä, että saisitte te asiantuntijat tämän probleman pois päiväjärjestyksestä.

Olen iloinen jo siitä, että tähän asiaan ollaan todellakin paneutumassa. "Lagt manken till".

Itse kun en ole kykenevä tekemään asioille mitään muuta kuin vain narisemaan vioista. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan tämän aiheen esille uudelleen. En ole itse testaillut sen enempää. Tänään taas kaatui suunnilleen samassa paikassa kuin aiemminkin, nyt koneena oli A 380-800.

Täällä on paljon uusia simuharrastajia. Olisiko kellään neuvoa, mitä tiedostoja Tampereen kenttämallinnuksesta pitää poistaa jotta simu ei enää kaadu lähestyttäessä Tamperetta idästä länteen?

yES :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ninpä niin.

En tiedä mikä sen Pirkkalan kaataa, mutta kun olen lentänyt jonkin kerran esim. Vesivehmaalta, tai Teiskosta Pirkkalaan, niin tällä FSX:llä olen päässyt perille. Pirkkalan kenttänä se Juha Piittalan tekemä 2004:lle. En sille ole muuta tehnyt, kun ottanut sen taivaalla killuvan aidan pois. Päivällä se on ihan OK, mutta heti kun kiitoradalla syttyvät valot, niin metsä näkyy talojen läpi.

Jos taas 2004:llä esim. koneena Vinka. tulen vaikka Porin suunnasta, niin lasku menee ihan normaalisti.

Kun sitten olen parkkeerannut koneen ja otan vaikka ulkopuolisia näkymiä käännellen konetta = kuvaa siinä parkkipaikalla, niin näkymä mustenee ja kysymys tulee, että haluako lähettää valituksen Microsoftille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään