Pekka Holopainen

Rovaniemi 3.0

7 viestiä aiheessa

Kuuluuko Rovaniemen kentälle suunnassa 030 tultaessa kuvassa oleva louhikko asiaan?

Maisema on ohjeen mukaan asennettu.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ei siellä mitään kallioita ole. Mäki joka viettää kentältä alaspäin kaupungin suuntaan....

Sinulla on lipsahtanut yksi luku FS9.cfg fileessä johonkin muuhun kuin oletusasarvoon.

* Etsi FS9.cfg, minun tiedostopolku on tällainen: C:\Documents and Settings\Tatu\Application Data\Microsoft\FS9

(toisin sanoen tämä tiedosto ei ole se mikä saattaa olla FS9 kansiossa vaan löytyy nimenomaan tuolta "omista asetuksista"/"omista kansioista".

* Tee FS9.cfg tiedostosta varmuuskopio.

* Avaa FS9.cfg tiedosto Notepadilla ja etsi seuraava rivi: TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=XX

* Oletusarvo on 19 mihin minä suosittelen sinua tuon rivin laittamaann: TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19

Tarkemmat terrain meshit hyötyvät isommasta numerosta, mutta niitä on kuitenkin lopun perin aika vähän. Todettakoon tässä että meshin lähdedata pitää olla tarpeeksi tarkkaa jotta tuon numeron vaihtamisessa on mitään mieltä, pelkkä numeron muuttaminen default tasoisella meshillä ei muuta maisemaa realistisemmaksi vaan tekee siitä kuoppaista ja terävää kuten näkyy. Suomeen ei löydy juurikaan tämän kummempaa korkeusdataa joten tuon voi ihan hyvin pitää oletusarvossa 19. Suurempi arvo syö FPS:iä myös aika lailla.

Ja näin Rovaniemi näyttää taas Rovaniemeltä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinulla on lipsahtanut yksi luku FS9.cfg fileessä johonkin muuhun kuin oletusasarvoon.

...

* Oletusarvo on 19 mihin minä suosittelen sinua tuon rivin laittamaann: TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL=19

...

Kiitos! Tuo auttoi. En kyllä tietoisesti ole sitä itse muutellut mihinkään. Asensin joku viikko sitten Project Canarias 2006-maiseman. Olisikohan sen asennusohjelma muutellut tuota arvoa?

Mikähän tätä paikkaa on viime aikoina vaivannut? Olen pari kertaa yrittänyt tänne (eri päivinä) ja palvelin on ollut molemmilla kerroilla nurin? (vai jotain huoltotöitä?).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos! Tuo auttoi. En kyllä tietoisesti ole sitä itse muutellut mihinkään. Asensin joku viikko sitten Project Canarias 2006-maiseman. Olisikohan sen asennusohjelma muutellut tuota arvoa?

Mikähän tätä paikkaa on viime aikoina vaivannut? Olen pari kertaa yrittänyt tänne (eri päivinä) ja palvelin on ollut molemmilla kerroilla nurin? (vai jotain huoltotöitä?).

Pekka

Canaria 2006 muuttaa tuota arvoa 20:een tai 21:teen. Arvo pitää palauttaa 19:ta, jotta ongelmia ei esiinny muualla, kuten Suomessa. Tosin silloin Canarian mesh ei ole yhtä tarkka ja hieno kuin arvoilla 20 tai 21.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

Voisi olla aika haasteellista ajaa autolla tuo mäki ylös kun tuossa menee tuo autotie heh :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne on jo näemmä ruvennu tekemään sinne kiitoradan pidennystä. Sitähän tuo meinaa.  (tai olisi ainakin eilen meinannut)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään