Guest FIN1979

FS2Crew Level-D 767 Edition

21 viestiä aiheessa

moi

Nyt on julkaistu uusi FS2Crew Level-D 767 edition. http://www.fs2crew.com/    >    http://www.fs2crew.com/767Sub.htm

Tiedostokokoa on huimat 105 Mögää. Tässä sitä juuri olen lataamassa. Täytyy sitten myöhemmin illalla testata miten pelittää.

Hintakaan ei ole paha: $24.95 USD eli noin 21€

Nyt taas jaksaa lennellä tuolal LDS767:lla, tosin tämän FS2Crewn manuaali on tunnetusti pakko lukea. Toivottavasti samalta porukalta tulee joskus FS2Crew PMDG 747-400  ;)

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro.

Juuri parkkeerasin koneen ekan tutoriaalilennon jälkeen. Aika häsläämistähän tuo oli, kun en ole ennen FS2Crew-palikkaan tutustunut. Vaikka LDS 767 nappuloita ja checklistejä olen käynnyt läpi kerran jos toisenkin, niin silti oli sormi suussa että mitäs minun pitäisi tässä sitte kapteenina tehdä :)

Ihan mukavaltahan paketti vaikuttaa, kunhan ensin oppii sinuiksi sen kanssa. Ainakin kuuluisa "siellä olon tunne" nousee toiseen potenssiin FS2Crewn: kanssa.

Btw. jostain syystä toinen radio oli ja pysyi hiljaa, vaikka sen kautta pitäisi ottaa yhteyttä esim. "Load Controliin". Vika on luultavasti penkin ja näppäimistön välissä, mutta en saannut tuota toimimaan vaikka mielestäni tein asiat oikein (eikös se alempi VHF-radio tarkoita tuota Comm 2:sta?).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Lueskelein tuossa juuri manuaalia (pitäisi printata se ulos ja opiskella kunnolla) ja näköjään FO voi tässä tehdä nousun ja laskun itse  8) (Itse voi sitten hoidella sen PNF työn)

Kerrankin ei tarvitse hoitaa koko lentoa yksin vaan on joku kaverina ohjaamossa muutakin kuin wav tiedostojen muodossa  ;)

Täytynee sitten tehdä tuo tutoriaalilento jahka saa printterin taas asennettua koneeseen.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa muuten todella hyvältä..  :) Pitänee toden teolla ruveta harkitsemaan kyseisen 767:n ostoa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testailin tuossa nopeasti sitä tutoriaalilentoa. Kaikki sujui siihen asti hyvin kunnes nousukiidossa FO unohti lukea V1, VR ja V2  :P sen jälkeen tuo FS2Crew ei sitten toiminutkaan kunnolla. Kaiken muuten tein by the tutorial. Ihmettelen mikä meni pieleen kun ennen nousua vielä oli throttle idlellä, sitten käskin asettaa N1 60%, ja FO sanoi "stabilized"... mutta sitten nukahti ja unohti sanoa V1, VR ja V2  :-\

Täytynee tutkia mikä meni pieleen. Mitään nappeja en etukäteen painanut vaan hoidin nousun ok. Noh tekemällä oppii...

Ai niin... Tulee muuten ajan myötä tylsäksi kun on aina sama FO  :P Tuohon voisi saada ladattua enemmän niitä eri FO ääniä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai niin... Tulee muuten ajan myötä tylsäksi kun on aina sama FO  :P Tuohon voisi saada ladattua enemmän niitä eri FO ääniä.

Jani

Joku hempeä naisääni siihen niin menee pidempikin lento rattoisasti sitä kuunnellessa..  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku hempeä naisääni siihen niin menee pidempikin lento rattoisasti sitä kuunnellessa..  ;D

Bitching Betty kehiin  ;D

(álà MD-11 GPWS)

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testailin tuossa nopeasti sitä tutoriaalilentoa. Kaikki sujui siihen asti hyvin kunnes nousukiidossa FO unohti lukea V1, VR ja V2  :P sen jälkeen tuo FS2Crew ei sitten toiminutkaan kunnolla. Kaiken muuten tein by the tutorial. Ihmettelen mikä meni pieleen kun ennen nousua vielä oli throttle idlellä, sitten käskin asettaa N1 60%, ja FO sanoi "stabilized"... mutta sitten nukahti ja unohti sanoa V1, VR ja V2  :-\

Täytynee tutkia mikä meni pieleen. Mitään nappeja en etukäteen painanut vaan hoidin nousun ok. Noh tekemällä oppii...

Mulla kävi samoin kun liikautin kaasua lähtökiidossa ja jatkoin kiihdytystä vaikka rejected takeoff aktivoitui (laitoin vain autobraket pois). Siitähän FO ei tykännyt ja oli mykkänä lopun aikaa. Mutta jos et mihinkään koskenut, niin enpä sitten tiedä.

Heh joo :) Myös alussa engineerin (vai onko FO) hehkutus "Uskomatonta, koneessa ei ole minkäänlaista vikaa!" rupeaa huvittamaan pidemmän päälle ;)

Toimiiko muilla muuten ne keskustelut Load controllerin yms kanssa? Siis ne, kun pitää laittaa toiseen radioon tietty tajuus ja painaa secondary nappia? Manuaalia lukemalla ymmärsin, että joku keskustelu siitä pitäisi käynnistyä, mutta eipä kuulu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mietin että olisinkohan minäkin laittanut joikkarin kaasua liian kovalle siinä vaiheessa kun tuon 60% takeoff thrustia FO oli asettanut  :P Täytyykin ensi kerralla olla säätämättä sitä joikkarin kaasua. (Tutoriaalissa kun luki että kannattaa joikkarin kaasu säätää nousun jälkeen)

Harmi kun jos tekee jonkun mokan jossain lennon vaiheessa menee FO täysin sekaisin ja täytyy resetoida aloittamalla kaikki alusta... jonkunlainen autosave tuohon olisi hyvä josta sitten voisi jatkaa niin että myös FS2Crew FO on mukana menossa.

Täytyy huomenna ottaa tuo tutoriaali uusiksi. Tätä kun harjoittelee niin osaa kaikki lennon vaiheet kohta ulkoa  ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi tietämättömyyteni, onko kyseessä sama lisäosa jota esiteltiin jossain aikaisemmassa threadissa, eli se joka toimii siis puhe komennoilla? " go to sleep" oli muistaakseni perämiehen hiljentämistä varten..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi tietämättömyyteni, onko kyseessä sama lisäosa jota esiteltiin jossain aikaisemmassa threadissa, eli se joka toimii siis puhe komennoilla? " go to sleep" oli muistaakseni perämiehen hiljentämistä varten..

Eipä taida olla. Tarkoitat kai tätä http://www.leftseatsimulations.com/767copilot.htm ?

Täällä siitä oli puhetta http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,50019.msg526616.html#msg526616

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän se. Onko sitten kellään kokemusta tuosta FS Crew:n PMDG 737 lisäosamallinnuksesta? Minkälainen paketti?

Ainiin, täysin offtopicina: Onko jostain saatavissa toimivaa pushback-kärryä? Siis mitä voisi itse ajella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näköjään muillakin on ollut ongelmia siinä ettei kaikki ole pelittänyt niinkuin pitää ja FO on nukahtanut. Kuulemma tutkivat asiaa. Toivottavasti pätsi tulee ulos.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näköjään muillakin on ollut ongelmia siinä ettei kaikki ole pelittänyt niinkuin pitää ja FO on nukahtanut. Kuulemma tutkivat asiaa. Toivottavasti pätsi tulee ulos

Kokeilepa sillä välin Jani painaa secondary-nappia siinä kohtaa kun startissa FO sanoo "power set". Kapu toteaa "checked" ja sen jälkeen homma lähti ainakin pelaamaan. Sitä ei mainita tutoriaalissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilepa sillä välin Jani painaa secondary-nappia siinä kohtaa kun startissa FO sanoo "power set". Kapu toteaa "checked" ja sen jälkeen homma lähti ainakin pelaamaan. Sitä ei mainita tutoriaalissa.

Roger, toivottavasti tuosta on apua. Täytyy illalla testailla uudestaan tuota tutoriaalia.

Mitenkäs muuten säädöitkö joystickin kaasua sen jälkeen kun tuo power set oli asetettu, niinkuin tutoriaali ehdotti ? Itselläni varmaan FO sekosi juuri sen takia kun laitoin joikkarin kaasun kovemmalle tuossa lähtökiihdytyksen aikana vaikka N1 60% oli asetettu.

Harmi kun tuossa FS2Crewn FO:lla ei ole mitään tallennus mahdollisuutta lennon aikana. On muuten ärsyttävää jos jokin menee pieleen kesken lennon ja FO alkaa huutamaan omiaan siellä ohjaamossa ja joutuu resetoimaan lennon  :P Voisi olla joka autosave vaikka 15 tai 30 minuutin välein joka tallentaisi paneelin, FMC yms. sekä FS2Crewn FO:n tiedot jotka voisi sitten loadata ettei tarvitse koko lentoa ja proseduureja aloittaa alusta.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs muuten säädöitkö joystickin kaasua sen jälkeen kun tuo power set oli asetettu, niinkuin tutoriaali ehdotti ? Itselläni varmaan FO sekosi juuri sen takia kun laitoin joikkarin kaasun kovemmalle tuossa lähtökiihdytyksen aikana vaikka N1 60% oli asetettu.

Harmi kun tuossa FS2Crewn FO:lla ei ole mitään tallennus mahdollisuutta lennon aikana. On muuten ärsyttävää jos jokin menee pieleen kesken lennon ja FO alkaa huutamaan omiaan siellä ohjaamossa ja joutuu resetoimaan lennon  :P Voisi olla joka autosave vaikka 15 tai 30 minuutin välein joka tallentaisi paneelin, FMC yms. sekä FS2Crewn FO:n tiedot jotka voisi sitten loadata ettei tarvitse koko lentoa ja proseduureja aloittaa alusta.

Kuten aina 767:n kanssa, työnnän kaasun täysille heti kun olen painanut N1-nappia. Pääasia että sen tekee ennen 80kts jolloin THR HOLD aktivoituu ja kaasun asennon muutoksilla olisi taas merkitystä. Jos kaasu on todellakin täysillä, ei sen liikuttelun pitäisi RTO:ta aiheuttaa?

Autosaveahan tuolla ei voi tehdä, mutta tilanteen voi tallentaa radalle siirtymisen yhteydessä tai ennen TOD:ia. Parempi näin, viime versiossa ei voinut tehdä sitäkään koska ATR ei tue tallentamista . Oikeaan suuntaa ollaan menossa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Itse olen FS2C:n beta-testaaja. Kerkesin tosin testata vain 2 kertaa tutoriaalin, liityin tiimiin niin viimesillä loppumetreillä. Pari fibaa löysin, jotka korjattiin ja niiden lisäksi mulla ei ole ollut mitään ongelmia. Olen tänäänkin pari lentoa lentänyt, eikä mitään probleemia ole ollut.

Ei sitä Power Setiä tarvi kuitata jos ei halua. Muistakaa nakata kaasut täysille kun olette painaneet N1:stä.

Edit: FS2Crew on hieno softa, mutta myös melkoisen rajoittunut tietyiltä osin. Itse en varmaan ala ns. aktiivikäyttäjäksi juuri niiden tiettyjen rajoitteiden vuoksi.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitihän se itekkin tuo ostaa ja nähtävästi vielä joskus hallinnassakin tuo. Itelläni on aikasempaa kokemusta kys. firman lisä-osista. Olen tuossa tuon Flight1 C172 kaverina pitänyt tuota FS2Crew C172 pakettia ja hallinnassa on jotenkin :) Tässä on taas sitten lisää haastetta, kun on tuota manuaaliakin muutama sivullinen luettavana. Cessna versiossa niitä ei ole kun 24 :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Plussaa tuossa FS2Crewssa on kuitenkin se että FO voi hoitaa nousun ja laskun melkein kokonaan automaagisesti. Itse voi sitten vaikka vaihtelun vuoksi olla PNF sen sijaan että aina tekisi kaikki itse ohjaamossa kuten tähän asti ilman tuota lisäosaa on tullut tehtyä.

Kohtapuolin pitäisi myös tuohon tulla printattava flow-chart joka helpottaa tuon FS2Crewn omaksumista.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa ihan pikasen lennon jälkeen (Miami - Tampa), meni ihan suht hyvin. Huomenna onkin sitten Orlando - Newark lento tiedossa. Kyllä taas on tullu sijotettuu lisä-osiin...et ois pien paussin paikka :D Eilen KEWR ja tänään tuo :F

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hemskata kun on hyvää supporttia tuolla FS2Crewlla  :D Tuli oikein modattu gauge sähköpostilla ja ohjeet  :o

Nyt täytyy sitten testata jahka saan ensin avastin kuntoon. Olispa samanlaista supportia myös PSS:llä  :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään