Esa Sairio

Airport environment upgrade 7 - FS2004 Textures (v7.01.03) - kysymyksiä

9 viestiä aiheessa

Otsikossa mainittu lisäosa parantanee kenttien ulkonäköä ympäri maailman. Sitä on ladattu hyvin paljon Avsimistä, joten lisäosa kiinnostaa. Pari kysymystä taas "varovaisuuteen oppineelta" simuharrastajalta ettei kaikkea joudu oppimaan kantapään kautta:

1. Readmessa käsketään ottaa varmuuskopio FS9/Texture- kansiosta. Tuhoaako siis Airport Environment Upgrade alkuperäiset tekxtuurit jos lisäosan asentaa?

2. Vaikuttaako lisäosa esim. FISDIN mallintamiin lisäosina asennettuihin kenttiin, joissa lähes kaikki tai aivan kaikki on tehty uusiksi ja paremmaksi kuin default- kentillä?

3. Tarkemmin: Jos vaikuttaa niin mihin osiin kentästä? Kenttärakennukset? Kiitoradat? Rullaustiet? Valot? Tuossa paketissa on sisällä esim. Halo-tiedosto. Kirjoittaako se tylysti yli minulla asennettuna olevan Halo-tiedoston (Starlight), joka tekee pienemmät ja paremmat valot kiitoradoille? Kuten Canaria 2006 ruttasi Halon ja korvasi rumilla keltaisilla valoilla kunnes korjasin asian asentamalla Maliniemen Mikon Halon uudelleen.

4. Mikä on vaikutus framerateen etenkin isoilla kentillä kuten Lontoo tai Miami?

5. Miten vuodenajat ja yö toimivat tuossa lisäosassa?

6. Onko Airport Environment Upgrade yleensäkään asentamisen väärti? Millaisia kokemuksia teillä on?

yES :P

EDIT: ei tartte huutaa otsikoissa /Mikko ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1=paketissa tulevat korvaavat tekstuurit, jotka laitetaan alkuperäisten päälle, joten backup on tarpeen. (tehdään käsin ei asennusohjelmaa)

2=Ei vaikuta, ellei jossain kentässä ole käytetty jotain default rakennusta.

3=Ainakin rullausteistä ja kiitoradoista tulee huomattavasti aidomman näköiset. Kiitoradoille realistisemmat talvitekstuurit. Rakennuksiin tulee enemmän läpinäkyviä ikkunoita jotta rakennus näyttäisi enemmän terminaalilta.... Starlight on parempi, kuin paketissa mukana tulevat, joten halo filu kannattaa poistaa.

4=en ainakaan itse ole huomannut mitään erityistä frameraten kanssa, mutta isoilla kentillä saattaa hieman näkyä. Ei merkittävää.

5=ainakin terminaaleissa on näyttävät yö teksturet, vuodenajat jo selvitettiinkin

6=Itse olen ollut hyvin tyytyväinen, erityisesti platta ja kiitoradat ovat tulleet aidommiksi huomattavasti. Hyvä jos kentälle ei ole kunnon sceneä ja joutuu lentämään defaultilla. Kannatta itse kokeilla mistä tykkää ja asentaa esim osan. Itse olen asentanut kaikki paitsi valoja. Myös kaikenlaiset viivat näyttävät paremmilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4. Mikä on vaikutus framerateen etenkin isoilla kentillä kuten Lontoo tai Miami?

4=en ainakaan itse ole huomannut mitään erityistä frameraten kanssa, mutta isoilla kentillä saattaa hieman näkyä. Ei merkittävää.

Kalle, Kumpaan suuntaan tuo vaikuttaa. Eli tekeekö se pelistä raskaamman vai...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kalle, Kumpaan suuntaan tuo vaikuttaa. Eli tekeekö se pelistä raskaamman vai...?

No en ole huomannut mitään eroa, muuta kun paremmat näköset rakennukset.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo Airport Upgrade -paketin tekstuurit ovat selvästi isompikokoiset kuin alkuperäiset (24Mb vs 1.9Mb). Mikäli koneessa on vähän vanhempi näytönohjain pienellä muistimäärällä, niin nuo voinevat hidastumista aiheuttaa.

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin tuota niin että Haloa en asentanut vaan säilytin paremman Stralightin.

Kokemukset sekä plussaa että miinusta. Kävin ainakin 10 lentokentällä eri puolilla maailmaa, joissa minulla on default- kenttä.

Plussaa:

* kiitoradat joissain paikoissa aidomman näköisiä kuin default

* rullaustiet ja lentokoneiden parkkipaikkojen pohja osin parempaa kuin default

* terminaalien ikkunat luonnollisemman näköisiä

Miinusta:

* rullausteiden viivat jotenkin ylikorostuneita, erottuvat liian selvästi

* mentäessä jollekin kentälle (valikosta) kestää maiseman latautuminen aika kauan (default- texturella jopa EFHK 1.0 ja sen ympäristömaisema latautuu hetkessä, saatikka vakiokentät!)

* hidastutti maisemien latautumista siirtymisen jälkeen muuallakin maailmassa kuin lentokentillä, jopa keskellä Alppeja

* FS:n valikkojen käyttö hidastui useimmissa tapauksissa, joka tekee erilaisista siirtymisistä hankalaa sekä hidasta

Frameratea en testannut, mutta esim. Miamisssa sekä default-  että AEU- tekstuureilla framet pysyivät rajoittimen 30:ssä.

Lopputulos on se, että en asenna tuota AEU-lisäosaa, koska simulaattorin sujuvuus on ykköstärkeä asia.

Vai voiko jotakin säätöä muuttamalla saada tuon maiseman latausajan ja valikkojen tahmaisuuden nopeammaksi käytettäessä AEU:n tekstuureita? Onko kysymys jostakin muistin säädöstä? Tietokoneeni kokonaismuisti on 2G, joten se varmasti riittää.  Esim. sivukuva lentokoneesta latautuu nopeammin kun FS9.cfg:n arvo Texture bandwith multi on esim 300 eikä vakio 40.

yES :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen todennut hyväksi lisä-osaksi mutta itselleni aiheuttaa pientä (tai ehkä ei niin pientä) takkuilua valikoissa mutta se ei minua henkilökohtaisesti haittaa. Jos kestät valikkojen takkuamisen niin  suosittelen hankkimaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Törmäsin vasta nyt tähän lisäosaan... Mitenkä on suositteletteko? Toimiiko normaalisti FS9.1 kanssa?  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään