Esa Sairio

Canarias 2006:n täydentäminen itse

13 viestiä aiheessa

Tuohon hienoon Canarias 2006- maisemaan kaipaisi lisää autogen- metsiä ja rakennuksia sinne tänne eri Kanariansaarilla. Tämä asia on oikeastaan ainoa miinus tuolle maisemalle ellei oteta huomioon sitä että joutuu muutoksia maiseman asennusken jälkeen mm. Tatu Kantomaan täällä olevan ohjeen mukaan, jota kaikki toimisi ok.

Vaikka maisema on toisten tekemä, omalle koneelle asennetulle maisemalisäosalle saa tehdä mitä haluaa.

Koska minulla on aika suuri kokemus autogenien teosta (Espoo, Raahe ja Pori) ajattelin kokeilla esim. laittaa La Palman saarelle lisää metsää ja taloja ja kokeilla vaikutusta maiseman ilmeeseen.

Ongelma vain on se, etten tiedä minne kansioon FS:ssä maiseman installeri on laittanut nuo bgl:t joita sitten voisin käsitellä työkaluohjelmalla. Ja miten bgl:t tunnistaa?

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei bgl:t vaan agn tiedostot.

Flight Simulator 9\Scenery\World\texture

Jos sinut oikein tunnen niin teet autogenistä sellaisen kuin sen "pitäisi olla", joten tässä tapauksessa minä kyllä ottaisin sitten yhteyttä maiseman tekijöihin ja pyytäisin heitä vilkaisemaan työn tuloksia ja josko olisi aiheellista laittaa patch kaikkien nautittavaksi.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei bgl:t vaan agn tiedostot.

Flight Simulator 9\Scenery\World\texture

Jos sinut oikein tunnen niin teet autogenistä sellaisen kuin sen "pitäisi olla", joten tässä tapauksessa minä kyllä ottaisin sitten yhteyttä maiseman tekijöihin ja pyytäisin heitä vilkaisemaan työn tuloksia ja josko olisi aiheellista laittaa patch kaikkien nautittavaksi.  :)

Siis tietenkin agn:t, olinpa pölhö. Taitaa olla liian pitkä aika siitä kun olen tehnyt viimeksi maisemaa - viime aikoina olen vain hiihdellyt Espoon todellisissa talvimaisemissa.

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä kerran: Eikö asia ole tarkasti niin, että (tuolta Tatun mainitsemasta paikasta) löytyy kutakin tekstuuriruutua kohden yksi agn- tiedosto ja sitten kuusi eri bmp- tiedostoa, jotka aikaansaavat vuodenajat ja yön.

Niistä sitten esim. su- päätteinen eli kesä avataan Annotaattorilla ja siihen lisätään taloja/metsää - jos halutaan ja tallennnetaan tämä. Niin sitten tuo tekstuuriruutu on ok. Jne.

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niistä sitten esim. su- päätteinen eli kesä avataan Annotaattorilla ja siihen lisätään taloja/metsää - jos halutaan ja tallennnetaan tämä. Niin sitten tuo tekstuuriruutu on ok. Jne.

Kyllä näin juuri. Agn tiedostoa ei kuitenkaan välttämättä löydy jokaiselle tekstuurille. Jos autogenia ei ole tehty jollekin tekstuurin palaselle niin silloin ei agn filuakaan löydy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos Esa pääsee jättämään jälkensä tuohon sceneen, niin minä ainakin kinuan jo tältä istumalta vaikka privana tuota jakoon!  ;D ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko koittanut ottaa scenery managerilla 3D lights:in pois? Readmessa neuvotaan että tämä toimenpide lisää autogen objekteja, ja suositellaan käytettäväksi  VFR -lennoilla? Yöllä ei kyllä sitten ole niitä hienoja yövaloja. Itse en ole asentanut ko. maisemaa (purkanut vain vale FS 9 hakemistoon), joten en ole vaikutusta voinut kokeilla!

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko koittanut ottaa scenery managerilla 3D lights:in pois? Readmessa neuvotaan että tämä toimenpide lisää autogen objekteja, ja suositellaan käytettäväksi  VFR -lennoilla? Yöllä ei kyllä sitten ole niitä hienoja yövaloja. Itse en ole asentanut ko. maisemaa (purkanut vain vale FS 9 hakemistoon), joten en ole vaikutusta voinut kokeilla!

Voisitko kokeilla asennettuasi Canarian!

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole näillä näkymin asentamassa (vaatii konfiguroimista paljon), eikä sinnepäin ole lentoja juuri nyt! Ne jotka jo ovat asentaneet voisivat testata? (eikö kukaan ole jo testannut, tai lukenut tuosta optiosta readmessa?).

Vapaa Lainaus: 3D lights. NOTE: enabling this option will cause a singnificant loss of autogen. Ja jos haluat lentää vain VFR -lentoja suosittelemme että suljet (disabled) tämän optionin. Toivottavasti vapaa lainaaminen on sallittua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole näillä näkymin asentamassa (vaatii konfiguroimista paljon), eikä sinnepäin ole lentoja juuri nyt! Ne jotka jo ovat asentaneet voisivat testata? (eikö kukaan ole jo testannut, tai lukenut tuosta optiosta readmessa?).

Vapaa Lainaus: 3D lights. NOTE: enabling this option will cause a singnificant loss of autogen. Ja jos haluat lentää vain VFR -lentoja suosittelemme että suljet (disabled) tämän optionin. Toivottavasti vapaa lainaaminen on sallittua?

Mitä tarkoitat sillä että vaatii paljon "konfiguroimista"? Tatun ohje on erittäin hyvä, mitä pitää säätää jos anarian asentaa.

Suosittelen asentamista niin näet millainen on hyvä maisema!

Taidan kokeilla itse tuota optiomista ja mitä e se vaikuttaa autogenien tiheyteen.

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin niin että kytkin pois 3D-valot Canarian Scenery Managerilla. Totta on että autogen- rakennuksia ilmestyy näkyviin enemmän kun tuo säätö on kytkettynä pois. Vertasin mm. Las Palmasia samasta kohtaa säätö kytkettynä ja ilman.

Mutta miksi ihmeessä tuo valojen säätö vaikuttaa PÄIVÄLLÄ autogeneihin? Valothan näkyvät ainoastaan pimeän aikana.

Toinen juttu on se, että aina kun käyttää Scenery Manageria, niin Terrain Max Vertex säätö asettuu joko 20:een tai 21:teen ja se pitää sitten itse palauttaa muilla keinoin vakioarvoon 19 ellei halua syviä jokia ja jyrkkiä rantoja sekä muita epäluonnollisuuksia muualle maailmaan.

yES :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa hienolta, Esa! :)

Mutta miksi ihmeessä tuo valojen säätö vaikuttaa PÄIVÄLLÄ autogeneihin? Valothan näkyvät ainoastaan pimeän aikana.

Ehkä ne valot ovat näkymättömiä objekteja, joissa on vain yötekstuurit. ??? Minua muuten kiinostaisi tietää lisää näistä yövaloista, eli miten niitä tehdään jne.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään