Kalle Autio

Simun siivekeohjaus puoltaa vasemmalle

19 viestiä aiheessa

Moi,

Mikäköhän on vikana, kun FS2004:ssä siivekeohjaus puoltaa kokoaika vasemmalle. Ongelma esiintyy erityisen voimakkaasti ainakin Flight1 Cessna 172R:ssa, jonka ostin tuossa pari päivää sitten. Olen kokeillut ilman kytkeä joikkarin pois ja lisäksi olen koittanut realism setting easylla, että ei tuo ainakaan siitä moottorin väännöstä johdu.

Onkos lisäksi muilla siten, että jos lähtee kiihdyttämään kiitotiellä, niin kone ohjautuu kokoaika itsekseen hieman vasemmalle keskilinjasta. Tätäkin olen koittanut joikkarilla ja ilman, sekä easy settingillä.

Tikkuna vanha Microsoft Precision 2, jossa on hieman klappia (saisikohan tuonkin jotenkin korjattua itse). Polkimina Microsoft Force Feedback Wheelin polkimet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeastikin lentokoneet vetää hiukan toiseen suuntaan.. Jos sinulla on autorudder pois päältä (löytyy realismiasetuksista), tämä on juuri oikea käyttäytyminen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeastikin lentokoneet vetää hiukan toiseen suuntaan.. Jos sinulla on autorudder pois päältä (löytyy realismiasetuksista), tämä on juuri oikea käyttäytyminen.

On koitettu autorudderia päällä ja pois. Ei vaikutusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun sulla on yksi potkuri kone, niin se potkurin voima kampeaa konetta vasemmalle koko ajan pikkasen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun sulla on yksi potkuri kone, niin se potkurin voima kampeaa konetta vasemmalle koko ajan pikkasen.

Tässä on koko ajan selitetty, että noinkin realistiset asetukset ovat olleet poissa päällä... ;) Joten tuo ei tule kysymykseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

NO.Kokeilepa calibroida joystickisi.. ;)

-Jukka

Vai oliko sekin jo tehty?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kalibroitu. Itseasiassa tuo siivekeohjauksen puoltaminenkin selvisi. Ongelma oli siinä, että tuossa Flight1 Cessnassa olin laittanut pilotin painoksi 74 kg, mutta Co-pilotin paino 0 kg. Tästä syystä kone kallistui vasemmalle kokoajan, ongelma ratkesi, kun tasasin painot pilotin ja co-pilotin kesken  ;D.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kalibroitu. Itseasiassa tuo siivekeohjauksen puoltaminenkin selvisi. Ongelma oli siinä, että tuossa Flight1 Cessnassa olin laittanut pilotin painoksi 74 kg, mutta Co-pilotin paino 0 kg. Tästä syystä kone kallistui vasemmalle kokoajan, ongelma ratkesi, kun tasasin painot pilotin ja co-pilotin kesken  ;D.

Mutta silloinkin, kun sulla on painot täydellisesti tasapainossa, sen koneen pitäisi pyrkiä kaartamaan/kiertämään. Jos se ei kierrä, ei lento-ominaisuudet ole oikein ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta silloinkin, kun sulla on painot täydellisesti tasapainossa, sen koneen pitäisi pyrkiä kaartamaan/kiertämään. Jos se ei kierrä, ei lento-ominaisuudet ole oikein ;)

Joo, paitsi jos autorudder on päällä, se antaa just oikean määrän sitä oikeaa jalkaa jotta se menee ihan viivasuoraan.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, paitsi jos autorudder on päällä, se antaa just oikean määrän sitä oikeaa jalkaa jotta se menee ihan viivasuoraan.

Niin, auto rudderhan on realistinen. Mitkä tahansa lento-ominaisuudet menee hukkaan auto rudderilla ;). Sitä paitsi auto rudderin ollessa päällä ei peräsinohjaukseen pysty vaikuttamaan muutenkaan mitenkään... Ja itseasiassa jos auto rudder on päällä, ei se taida kiemurrella, vaikka olisi miten epätasapainoinen lasti. Tosin tästä en ole ihan varma :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, auto rudderhan on realistinen. Mitkä tahansa lento-ominaisuudet menee hukkaan auto rudderilla ;). Sitä paitsi auto rudderin ollessa päällä ei peräsinohjaukseen pysty vaikuttamaan muutenkaan mitenkään... Ja itseasiassa jos auto rudder on päällä, ei se taida kiemurrella, vaikka olisi miten epätasapainoinen lasti. Tosin tästä en ole ihan varma :P

Autorudderilla on kiva sorvata kunnon sivutuulilaskuja. NOT!  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka!

Kyllä kaikki asetukset on mukavampi pitää vaikeimmalla tasolla kaikilla konetyypeillä lennettäessä... ::)

..Ja haasteita piisaa...

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai oikealle, riippuen huiskan pyörimissuunnasta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tikkuna vanha Microsoft Precision 2, jossa on hieman klappia (saisikohan tuonkin jotenkin korjattua itse).

Itselläni on samanlainen tikku, jonka päästä mitaten klappia oli n. 2 cm. Avasin tikun (pohjan kumityynyjen alla lisää ruuveja) ja laitoin pahimpiin klappiakseleihin täytteeksi hieman ohutta kuparilevyä, kun sellaista sattui kotoa löytymään. Ja sitten vaseliinia (silikonipohjaista, ei öljypohjaista) kaikkiin liukupintoihin. Näillä tempuilla klappi pieneni alle yhden cm:n ja vaste tuli jotenkin pehmeämmäksi. Tämä tuntuu miellyttävämmältä kuin vanha koliseva klappi.

Rauno

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ilmeni sama ongelma Maulen kanssa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ilmeni sama ongelma Maulen kanssa

Ei se ole ongelma, vaan on ominaisuus. Niin oikeakin kone tekee. Sitä varten Maulessakin on rudder trimmi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se ole ongelma, vaan on ominaisuus. Niin oikeakin kone tekee. Sitä varten Maulessakin on rudder trimmi...

siis kun kone alkoi kääntymään toiselle puolelle kun co-pilotille ei oltu määritelty painoa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

siis kun kone alkoi kääntymään toiselle puolelle kun co-pilotille ei oltu määritelty painoa

Jep. Niin sen pitää ollakin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep. Niin sen pitää ollakin :)

no hyvä. siis sillä rudderin trimmauksellako tämä korjaantuu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään