Guest mk04

Ongelmaa viritellyssä EFHK:n afcadissa

2 viestiä aiheessa

Luulin olevani pro, mutta näköjään en ole.  :(

Tilanne on tämä: olen viritellyt FISD:n EFHK:n defaultafcadia niin, että kiitoratojen käyttäminen vastaa tosielämää (ottanut ratoja käyttöön ja pois käytöstä). Olen myös muuokannut parkkeeraustiedostoja niin että koneet menevät oikeille paikoille. Ensimmäiset muokkaukset tein jo kesällä. Nyt  seuraavat ongelmat ovat alkaneet ottaa niin paljon päähän, että nöyrryn ja kysyn neuvoa:

1) Rullausohje paikoituksesta radalle 04R ei toimi enää.

2) 04R:lle laskeutuneet koneet pyörähtävät poistumistie liman kohdalla ylimääräisen ympyrän ennen poistumista radalta. Usein kone on vielä mennyt ko. poistumistien ohi ja poistuminen olisi järkevintä golfista.

3) 04L:tille laskeutuvat koneet tulevat maahan reilusti ennen kynnystä, usein toisella puolella Vantaanjokea.

Mikä ratkaisuksi? Vai haluasiko jo aito Pro kokeilla tätä afcadia ja kertoa missä ongelmat, josei tuosta kuvauksesta selviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh... jo on.

Kolmoseen vastausta: Simu on se joka sekoilee, ei AfCadisi. Itselläni kävi alkuaikoina usein näin (ennenkuin olin tuunannut kyseistä AfCadia tippaakaan): SAS:n PAI:n paketin joskus 12:30 Helsinkiin saapuva kone meni usein noin 3000 jalkaa kentän yli ja ilmoitti "is declaring missed". Noh, ei se mitään, sattuuhan sitä. Mutta viime aikoina olen testaillut tuota omaa filuani muutosten jälkeen, ja kerran oli kiitotie 33 käytössä. Oli tulossa Finnmatkojen 757 ja ihme ja kumma, koneelle huudettiin "turn next taxiway" vaikka sitä ei ollut kiitotiellä vaan se lähestyi. Noh, odottelin ja pian näin valoilmiön kiitotien eteläpuolella. Sieltä se 757 "rullaili" noin kahtasataaviittäkymppiä (n. 150 kts, lähestymisnopeus (?)) maata pitkin. Enkä ollut tehnyt kiitotielle 15/33 MITÄÄN muutoksia defaultista. Että sillä tavalla :P.

EDIT: Toisaalta, jos KAIKKI koneet tulevat maahan ennen kynnystä, luultavasti AfCadissasikin voisi piillä jotakin :-\.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään