Guest juhake

Tämähän on mahtavaa! OSA II (1000)

18 viestiä aiheessa

Onpas mukava nähdä että viitsit katsoa itseäsi noin nöyrästi peiliin, tekisi hyvää meille kaikille.

Kaikkihan aloittavat jostain, aluksi tulee kyseltyä kaikenlaista ja vasta myöhemmin huomaa kuinka ne ekat kysymykset ovat ehkä hiukan öö... turhia. Mutta se kuuluu asiaan, jostain pitää aloittaa. Nyt niitä kysymyksiä ja vastauksia on kertynyt tänne talteen niin paljon että pelkkää foorumia selailemalla löytää vastaukset omiin kysymyksiin. Lisäosa pakettien foorumeille en ole itse paljon kirjoitellut kun aina joku muu ehtii kysymään samoista asioista, sen kun vain lukee vastaukset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suuren avun täältä olen itsekin saanut!

90 luvun alussa aloittelin Sublogicin flight simulatorilla, ja täysin yksin olin asiani kanssa. Sitten tuli Amiga ja uusi simulaattori. Alkoi hahmottumaan ADF:n käyttö suunnistamisessa, ja myöhemmin VOR. Ei ollut nettiä eikä ohjekirjaa, mutta kiinnostus oli niin valtava että kantapään kautta alkoi hommat hahmottumaan. Nyt on toisin! Bussia lennetään Virtual Finnairilla, eikä apu ole koskaan hukassa. FSnordicin porukka pitää huolen siitä ettei mikään jää epäselväksi. Hieno harrastus ja mukavassa seurassa!

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoihin aikoihin olen rekisteröitynyt, viestejä vain paljon vähemmän.

Itselläni on kait liika kova ns:tunne (onko sitten pelko) itsellä, kun en aiheita viitsi tehdä kysymyksilleni. = Ei ole paljon tullut opittua tässä ajassa, paitsi ne harvat kysymykset mitkä olen kysynyt.

Foorumiltakaan ei löydy kaikkiin kysymyksiini vastausta, johtunee siitä, että jokaisella aloittelijalla on omat ongelmat, en ymmärrä englantia aivan täysin joten simunkoulukin on vaikea.

Onnea 1000 viestin johdosta. Kiitoksia sinullekkin.   ;)

E: Niin ja tuo "spämmisuodatin" sana ei missään nimessä tarkoita, että aiheesi/muiden aloittelijoiden aiheita ei saisi tulla saatika sitä, että ne olisivat "spämmiä." Korjaan sen paremmaksi väärinkäsitysten välttämiseksi.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kieliongelmista sen verran että ihan hyvin voi kysymystään kysyessä sanoa että ei osaa englantia niin hyvin, ei se mikään häpeän paikka ole. Vastauksista tulee varmastikin ihan toisenlaisia eikä pelkkää kuittailua ohjeen lukemisen suhteen.

Minä itse en jaksa aina noita profiileitakaan katsoa että olisi vähän hajua siitä minkä ikäisiä sitä ollaan. Tosin olen kyllä huomannut senkin että nuorempi porukka ei laita ikäänsä näkyviin eikä myöskään sitten vähän vanhemmat. Nämä kaksi ryhmää erottaa sitten kirjoitustyylistä.  :P

Ja lopuksi vielä että vaikka ongelmia ja kysymyksiä onkin niin itse niitä pitää kuitenkin hiukan selvitellä. Simussa ei voi tehdä mitään pysyvästi väärin, vaikka kone tuhoutuisikin niin voi aloittaa alusta, harjoittelu tekee mestarin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, pitää alkaa kyselemään ahkerammin.

Itse laitoin ikäni näkyviin, ei siinä mielestäni mitään vikaa ole vaikka täällä kävisi neljävuotias, mutta kirjoittaisi hyvin ja sujuvasti.

Itse yritän nykyään aina kokeilla itse, sitten tarkistan haulla foorumin ja loput meneekin kysyttäväksi tai sitten jätän jostain syystä kysymättä.  :-\

E: Tuo kai jäänyt muilta foorumeilta, missä valitetaan samantien jos tekee aloittelijankysymyksille aiheen tai vastaavan. Täällä on  hyvä, kun joka kysymykseen vastataan ja valittaminen on yleensä toissijaista.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus kirjoittelin samasta asiasta Vacc.fi foorumille ja taidan copypastettaa sen tänne ja lisäillä siihen jotain ;) :

Itse kiinostuin Virtuaalilentämisestä joskus syksyllä vuonna 2003 kun näin FS2004:sen kaupassa ja kuulin Virtual Finnairista (kaiken hyvän ja pahan alkun). Siitä innostuneena ostin FS2004:sen ja liityin VFinniin. Ikäväkseni mokasin VFinnin lentokokeen ja liityin Sky Airlinesiin. Siellä sain hirveän kuumeen päästä Verkkolentämisen pariin mutta ongelmaksi muodostuin, että en omistanut laajakaista liittymää.

Viime marraskuussa toiveeni toteutui sain laajakaista liittymän. Liityin VATSIM:iin ja siitä ongelmat alkoivat. Ensinnäkin en tiennyt, mitä ladata joten piti kysyä Sky Airlinesin foorumilta. Sitten en tiennyt miten ne piti asentaa esim. FSUIPC:n rekisteröimisestä tuli suuri ongelma kun luulin yhtä I:tä 1:seks. Sitten tuli ohjelmien käyttö ja niin edespäin. Sitten kun pääsin VATSIM:iin olin hirveän helpottunut paitsi termit ei ollut oikein hallussa ja kone tilttas ennen kuin pääsin ees ilmaan. Seuraavalla kerralla en tiennyt, mitä tehdä kun johtoa ei ole paikalla joten kysyin lupia joltain FINXXXX pilotilta :) . Sen jälkeen olen oppinut enemmän ja enemmän ja enemmän. Ongelmia on toki vieläkin, mutta VATSIM:iin olen tyytyväinen Lennonjohdon kanssa on mukavempi puhua(tai kirjotella) kuin painaa numero näppäintä niin kuin FS:n defaulteissa on.

Asiat ovat siten muuttuneet tuosta ajasta sen verran, että olen liittynyt takaisin Virtual Finnairiin ja olen AFIS VATSIM:issa. Tärkein asia on, että enää en ole "arcadepilotti" niin kuin tuolloin.

Ottakaa huomioon, että toi keskittyy vähän VATSIM:in, mutta väliäkö tuolla :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Itsekkin olen oppinut vuoden aikana aivan huimasti. Äitini sanoo, että luin jo kuusivuotiaana lento-onnettomuuksista englanniksi, ja olen aina ollut kiinnostunut lentokoneista! Aloitin simuilemisen FS98:in aikaan (juu, olin silloin 8-vuotias :laugh:), mutta siihen aikaan en tietenkään tiennyt lentämisestä paljon. Osasin Lentää konetta käsin ja osasin käyttää silloisen simun default-autopilottia, mutta en muuta. Hyllyltä löytyy myös FS2000 ja 2002. Mutta vasta viime vuonna, siihen aikaan kun postasin ensimmäisen kuvasarjani, aloin opiskelemaan kuinka lentokoneita oikeaoppisesti lennetään. Ostin Flight1:sen ATR:n ja muistan kuinka itku kurkussa hakkasin sitä FMC:tä ymmärtämättä mitä oikeastaan teen (EETN-EFHK-välinen reitti ei toiminut, kun en painanut EXEC:iä). Mutta olen ylpeä, etten ole koskaan pyytänyt apua lentämisestä foorumilta! Nyt vuosi myöhemmin minulla on PMDG:n 747 ja 737, LDS 767, F1 ATR ja SSTSimin Concorde! :)

Minäkään en voi kuin nauraa ensimmäisille viesteilleni. Rekisteröidyin tänne maaliskkuussa vuonna 2004 ja olin silloin aika lailla "n00b" ja kysymykseni olivat suoraansanoen sitä "perus" ääliömäisyyttä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moni tuntunut aloittavan flight1 Atr:llä. Onko se helppo oppia muihin verrattuna vai onko se, kun saa suomesta ja suht halpakin sen yleisyyden tekijä?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moni tuntunut aloittavan flight1 Atr:llä. Onko se helppo oppia muihin verrattuna vai onko se, kun saa suomesta ja suht halpakin sen yleisyyden tekijä?  ???

Ei ole helppo kone, sen sain oppia kantapään kautta. :-\ Parempi "aloituskone" olisi PMDG:n 737NG tai Level-D Sim 767. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole helppo kone, sen sain oppia kantapään kautta. :-\ Parempi "aloituskone" olisi PMDG:n 737NG. :)

Tai LDS... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole helppo kone, sen sain oppia kantapään kautta. :-\ Parempi "aloituskone" olisi PMDG:n 737NG. :)

Miksi? atikka on suht. hidas eli aloittelija pysyy hommassa mukana, mukava lentää käsin, tulee paljon laskuja etc... Eihän se kyllä baronia voita

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Atrain koneena kiinnostaisi, muttakun pitäisi olla myös sellainen, että ilman englanninkielen kunnollista osaamista pääsisi alkuun.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole helppo kone, sen sain oppia kantapään kautta. :-\ Parempi "aloituskone" olisi PMDG:n 737NG tai Level-D Sim 767. :)

Mahtaneekohan olla iihan noin? F1:n atrain on ainoa tuollainen "täysin mallinnettu" kone, joka minulla on

ja mielestäni sillä on helppo ja mukava lennellä. Olettaisin, että isoissa suihkareissa on vielä enemmän hallittavia

systeemejä kuin tuossa atraimessa ja pidän myös atraimen kohtuullisista vauhdeista, se ei helposti karkaa käsistä.

Nämä ovat tietysti mielipidekysymyksiä, mutta atraimessa on minusta myös se kiva puoli, että reitit ovat kohtuullisen

pituisia ja reittivalikoima on tosi iso kotimaisista reiteistä Jenkkilään ja vaikka Uuteen Seelantiin saakka.

Siis ööh, atraimella ei tietenkään lennetä Uuteen Seelantiin Suomesta, mutta sielläkin niitä on käytössä.  ;)

- Ville -

PS. Juha, sulla on ihan kunnoitettava määrä viestejä. Itse alan vasta päästä "tonnin kerhoon", vaikka olen rekisteröitynyt

jo vuonna 2001. No pakko myöntää, että tuossa oli pitkiäkin aikoja, kun en käynyt täällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhdyn kyllä täysin Juhan ajatuksiin. Mukavaa porukkaa täällä todellakin on ja apuakin saa ihan kiitettävästi. Eikä tarvitse tietääkään kaikkea, riittää kun on lentäessä mukavaa ja joka lenolla voi oppia jotain uutta.  :)

Jonne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnea "The Ultimate" viesti määrästä! ;D Itsellänikin se "n00b -> Pro" raja on lähellä.. ;D

Ei näille voi kuin nauraa:

Lennetäänkö täällä netissä vai ihan vaan omalla tietsikalla? ???

Tuo on ensimmäinen viestini, ja maailman huonoimmalla otsikolla: ?

EDIT: Ehkä ?? ?? ? olisi ollut huonompi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnea "The Ultimate" viesti määrästä! ;D Itsellänikin se "n00b -> Pro" raja on lähellä..

Jaa, meikäläinen taitaa sitten olla "nOOb" vielä pitkään...  :P

Mutta vakavasti... Tämä sivusto on tosiaan varsin mahtava paikka, eikä tuollaista "n00b" vs. pro asennetta onneksi käytännössä ole  :).

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei näille voi kuin nauraa:

Tuo on ensimmäinen viestini, ja maailman huonoimmalla otsikolla: ?

Muistan itsekkin elävästi ensimmäiset viestit tänne foorumille noin parin vuoden takaa.  :-[ ;D

Jälkeenpäin nolottaa lukea niitä.. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään