Esa Sairio

Varoitus Hamburg 2003:een liittyen

8 viestiä aiheessa

Huomasin kummallisen asian. Viime aikoina framerate on minulla ollut selvästi huonompi kuin aiemmin esim. viime vuonna.

Selitys löytyi. Huomasin että Helsinkiin ja Vantaalle oli yllättäen ilmestynyt niitä tyhmän näköisiä katedraaleja sekä huoltoasemia sinne tänne vaikka jo vuosia sitten nimesin FS:n Autogen- kansioissa olevan default.xml- tiedoston muuksi eli default.bak.xml.

Tämä toimenpidehän, kuten tunnettua, poistaa nuo katedraalit ja nostaa frameratea noin 30%.

Tutkiessani totesin, että tuo alkuperäinen default.bak- tiedosto oli ilemstynyt uudelleen Autogen- kansioon vaikka sitä ei olisi pitänyt siellä olla.

Syy oli jokin aika sitten asentamani lisäosa Hamburg 2003, jonka automaattiasennus palauttaa tuon pahuksen defaul.bakin kun Hampurin asentaa.

Eli poistin default.xml:n uudelleen ja katedraalit hävisivät ja framerate palautui hyviin lukemiin. Sinänsä Hampurin maisema on hieno ja suositeltava, mutta huomatkaa mitä tässä kerroin.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos! Myös itse olen huomannut framejen laskua, en vain ole yhdistänyt sitä milläänlailla Hampurin asennukseen!

T: Mika

Edit: Myöhäiset suurkiitokset myös Espoosta ja Raahesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin tässä vähän aikaa sitten default.xml takaisin ihan vaan testatakseni. Se nimittäin pitäisi olla korjattu FS9.1 versiossa. Alkuperäinen vika oli siinä että objektit kerääntyivät muistiin eivätkä poistuneet sieltä vaikka objekti oli jo kauan sitten hävinnyt näkyvistä. En toistaiseksi ole huomannut mitään ongelmia tämän default.xml kanssa.

Toki siitä olen samaa mieltä että ne gootti-kirkot ja nakkikioskit sun muut eivät ole oikein sopivia objekteja joka paikkaan joten varmastikin suurin osa porukasta haluaa poistaa tuon xml fileen.

Se mitä mietin tuossa oli se että tekisin oman objektikirjaston Eurooppaan.  :o Ideoita otetaan vastaan.... ajattelin että sen goottikirkon tilalle laittaisin vaikka rakennustyömaan ja nosturin. Maaseudulle latoja, huoltoasemat saavat olla, tekee vain paremman mallin. Niin että jos tulee jotain kivaa mieleen, jotain jokaa sopisi periaatteessa koko Eurooppaan niin kertokaa ihmeessä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Niin että jos tulee jotain kivaa mieleen, jotain jokaa sopisi periaatteessa koko Eurooppaan niin kertokaa ihmeessä.  :)

Tapolan mustamakkarakiskat?  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin tässä vähän aikaa sitten default.xml takaisin ihan vaan testatakseni. Se nimittäin pitäisi olla korjattu FS9.1 versiossa. Alkuperäinen vika oli siinä että objektit kerääntyivät muistiin eivätkä poistuneet sieltä vaikka objekti oli jo kauan sitten hävinnyt näkyvistä. En toistaiseksi ole huomannut mitään ongelmia tämän default.xml kanssa.

Minä kyllä havaitsin ongelmia. Eli nimen omaan framerate putoaa minulla viidenneksen, josa default.xml on käytössä. Tein tänään tarkan 7-kohtaisen testini kaksikin kertaa ennenkuin kirjoitin asiasta tänne. FS9.1 ehkä jotakin korjaa, ei ainakaan minulla frameja yhtä hyviksi kuin ilman goottikirkkoja.

Tuo ideasi objekteista Eurooppaan on hyvä, ellei se rasita ruudunpäivitystä.

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ajattelin että sen goottikirkon tilalle laittaisin vaikka rakennustyömaan ja nosturin.

Äläs nyt. Juuri euroopassahan noita goottikirkkoja on jos jossain.  ;)

No tietysti niitä tulee tuosta default-fielestä vähän turhan paljon verrattuna irl.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äläs nyt. Juuri euroopassahan noita goottikirkkoja on jos jossain.  ;)

No tietysti niitä tulee tuosta default-fielestä vähän turhan paljon verrattuna irl.

Tiedän. Vaan kun ne autogenit on lajiteltu maanosien mukaan niin ei niissä oikein ole paljon mahdollisuuksia ja yritän juuri etsiä sellaisia neutraaleja objekteja jotka eivät rajoitu jollekin tietylle alueelle Euroopassa.

Mitä tulee ruudunpäivitykseen niin eipä siihen voi paljon vaikuttaa. MS objektit ovat erittäin yksinkertaisia, jos teillä joillakin homma ei toimi tuon xml kanssa niin se ei kyllä tule muuttumaan miksikään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkistin juuri asian. Vaikka olen asentanut kyseisen Hampurin maiseman, niin default.xml ei ole ilmestynyt takaisin autogen kansioon (autogen kansio on tyhjä, kuuluuko siis näin ollakin)?

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään