Ville Viiperi

FISD EFVA Default-rakennuksien poisto.

23 viestiä aiheessa

Hei.

Oon yrittäny ettiä foorumin hakukoneella miten voi poistaa ne Default rakennukset Vaasan kentältä, mutta ei löytyny.

Mites se tehtiin?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo Vaasan kenttä ole alkujaan tehty fs2000:lle? Katsoppa read me:sta flatten ja exclude rivit ja lisää ne sitten scenery.cfg:hen tuon vaasan sceneryn tietoihin. Read meessä on varmasti ohjeet, kuinka tuo tehtiin fs2000:een ja mielestäni tuo ohje pätee myös fs9:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Exclude builderilla saa helposti poistettuu noita default rakennuksia :) www.avsim.com ja sieltä tuollanen filu excbuilderv2.zip

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Exclude builderilla saa helposti poistettuu noita default rakennuksia :) www.avsim.com ja sieltä tuollanen filu excbuilderv2.zip

Kiitos Toni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huom !  poisto-ohjelma tekee .xml koodin ja paikkatiedot tulee sinne pilkuilla erotettuna.

Muuta itse ne pilkut pisteiksi niin alkaa toimimaan .xml tiedotojen muutos .bgl tiedostoiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huom !  poisto-ohjelma tekee .xml koodin ja paikkatiedot tulee sinne pilkuilla erotettuna.

Muuta itse ne pilkut pisteiksi niin alkaa toimimaan .xml tiedotojen muutos .bgl tiedostoiksi.

Näin ei tapahdu jos Windowsin regional settings menusta on laitettu desimaalierottimeksi 'piste'. En tiedä vaikuttaako tuo johonkin Excel juttuihin, mutta minä en näe mitään syytä pitää sitä 'pilkkua' siellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En viitsi tehdä uutta aihetta kun vanhakin löytyy. Eli kokeilin tuota Tonin antamaa ohjelmaa noiden rakennuksien poistoon mutta en saanut oikein tolkkua tuon toiminnasta. Olisiko jollakulla heittää noita vaadittavia koordinaatteja autogen- rakennuksien poistoon tai ohjetta tuon poistoohjelman käyttöön? Kiitos :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En viitsi tehdä uutta aihetta kun vanhakin löytyy. Eli kokeilin tuota Tonin antamaa ohjelmaa noiden rakennuksien poistoon mutta en saanut oikein tolkkua tuon toiminnasta. Olisiko jollakulla heittää noita vaadittavia koordinaatteja autogen- rakennuksien poistoon tai ohjetta tuon poistoohjelman käyttöön? Kiitos :)

Moro!

Eikö ne poisto ohjeet löydy sieltä EFVA:n readme:stä?

Here is the exclude line

for Vaasa:

Exclude=n63 4.08,e21 43.84,n63 2.23,e21 46.67,all

Flatten switch is NOT needed with this scenery!

So it should look something like this:

[Area.x]

Title=Vaasa

Local=C:\FS2000\scenery\EFVA\Scenery

Active=TRUE

Layer=100

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tuo auttanut vaikka mielestäni laitoin oikein, siellä ovat ja pysyvät.. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tuo auttanut vaikka mielestäni laitoin oikein, siellä ovat ja pysyvät.. :(

Moro!

Saako kysyä mihin laitoit?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kyllä.

Edit: Minulla näyttää tältä EFVA-Vaasa on kansion nimi addon scenery kansiossa:

[Area.064]

Title=EFVA-Vaasa

Local=Addon Scenery\EFVA-Vaasa

Remote=

Active=TRUE

Required=FALSE

Layer=64

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä auta. scenery.CFG näyttää tämänlaiselta:

--

[Area.092]

Title=TampereL

Layer=91

Active=TRUE

Required=FALSE

Local=Scenery\Tampere\TampereL

Remote=

[Area.093]

Title=EFVA-Vaasa

Local=Addon Scenery\EFVA-Vaasa

Remote=

Active=TRUE

Required=FALSE

Layer=93

[Area.094]

Title=EFVR

Layer=93

Active=TRUE

Required=FALSE

Local=Scenery\EFVR

Remote=

--

Kiitos kuitenkin avusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekeekö tämä mitään?

exclude=N63 03.559,E021 44.352,N63 02.23,E021 46.67,all

Ja sen TampereL maiseman saa poistaa, sitä ei tarvitse enää asentaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tekeekö tämä mitään?

exclude=N63 03.559,E021 44.352,N63 02.23,E021 46.67,all

...

Tuosta tulikin mieleeni, että nuo koordinaatit saisi helposti vaikka Google Earthista (siis putsattavan alueen vasen ylänurkka ja oikea alanurkka). Sen jälkeen ei tarvitsisi kuin kirjoitella ne scenery.cfg-tiedostoon kyseisen maiseman kohdalle. Mutta...

miten hyvin simun ja Google Earthin koordinaattijärjestelmät noudattelevat toisiaan?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta tulikin mieleeni, että nuo koordinaatit saisi helposti vaikka Google Earthista (siis putsattavan alueen vasen ylänurkka ja oikea alanurkka). Sen jälkeen ei tarvitsisi kuin kirjoitella ne scenery.cfg-tiedostoon kyseisen maiseman kohdalle. Mutta...

miten hyvin simun ja Google Earthin koordinaattijärjestelmät noudattelevat toisiaan?

Google mapsistä katoinkin toisen kulman tuolle exclude neliölle, alkuperäinen Vaasan exclude näyttää vähän turhankin isolta. Google maps antaa WGS84 koordinaatit jotka käyvät suoraan simuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tepsiikö tuo exclude koodinpätkä noihin autogen siltoihin jotka tulevat vääriin paikkoihin. Yritin nimittäin poistaa Raippaluodon (Replot) siltaa tälläisellä exclude koodilla mutta ei tunnu poistuvan.

Minulla on siis asennettuna tuo Replot Bridge joka on tehty Fs2002:selle, itse käytän Fs2004:sta ja siihen tulee kaksi siltaa päällekkäin.

Huomasin, että on sellainenkin kansio kuin terrain cfg, siellä näyttäisi olevan siltoja . . voisiko sieltä poistaa jotain. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä tuo Tatun ohjekkaan toimi, autogenrakennukset jököttävät edelleen siististi paikallaan. Kiitos kuitenkin. Osaisiko joku antaa nopeita ohjeita tuon ExcBuilderin käyttöön tässä tilanteessa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tuli mieleen kun tuolla krjastossa on kaksi EFVA kenttää ettet ole vahingossa ladannut sitä joka on tehty FS2000:lle.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tuli mieleen kun tuolla krjastossa on kaksi EFVA kenttää ettet ole vahingossa ladannut sitä joka on tehty FS2000:lle.

jukka

Tuo se muuten oli se juttu! Mietin tässä pääni puhki mikä ongelma minulla aikoinaan oli tuon Efva:n kanssa. Sitä Fs2000 versiota ei saanut päivitettyä Fs 2004:seen. Tappelin noiden ylimääräisten rakennusten kanssa silloin tosi pitkään . . . nyt tappelen tuon ylimääräisen Replot bridgen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se on FS2002 versio jonka olen ladannut. Pitää koettaa asentaa uudelleen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Täältä löytyy exclude jonka olen joskus askarrellut, poistaa siististi kaikki rakennukset kentältä ilman exclude-rivejä scenery.cfg:ssä. Kopioi esim. FS2004\Addon Scenery\Scenery-hakemistoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään