Guest Miqc

EFRO täydellinen kenttä

13 viestiä aiheessa

Onko kellään mistä saisi EFRO:n kentän jossa olisi myös Military puoli? Yhdessä EFRO:n kentässä armeijan platta kyllä on ja 4 hallia, mutta muut talot ja rakennukset puuttuvat. Itse värkkäilen tuolla laivueessa ja olisi mukava saada oikean näköiset puitteet peliin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä noita maisemia mistään itsestään putkahtele... jokainen laadukas lisäosamaisema vaatii kymmeniä korvauksettomia työtunteja. Ei kenenkään intresseissä ole tehdä EFRO:sta useita päällekkäisiä versioita. Parempi olla vaan kiitollinen, että siellä on edes ne neljä hallia!

Voit toki harjoitella rakennusten tekoa itse tai toimittaa rakennuksista kuvia esim. FISD:lle tai muille maisemantekijöille, niin ehkäpä joku ehtisi ne sinne tekemään seuraaviin versioihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en osaa varmaan niitä tehdä, mutta kuvia voin toki ottaa. Pitää vain ensin selvittää mitä IV sanoo kuvaamisesta.

Eipä noita maisemia mistään itsestään putkahtele... jokainen laadukas lisäosamaisema vaatii kymmeniä korvauksettomia työtunteja. Ei kenenkään intresseissä ole tehdä EFRO:sta useita päällekkäisiä versioita. Parempi olla vaan kiitollinen, että siellä on edes ne neljä hallia!

Voit toki harjoitella rakennusten tekoa itse tai toimittaa rakennuksista kuvia esim. FISD:lle tai muille maisemantekijöille, niin ehkäpä joku ehtisi ne sinne tekemään seuraaviin versioihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
jokainen laadukas lisäosamaisema vaatii kymmeniä korvauksettomia työtunteja
Voisit hieman kasvattaa eksponenttia.. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä taas pilkku saa näköjään kyytiä. Kirjoitin että kymmeniä tunteja, siis monikossa! Jos eksponenttia kasvattaisi niin puhuttaisiin jo sadoista tunneista, siis useista sadoista. Ja sataakaan täysipainoista työtuntia ei mene keskikokoisen lentokentän kokoisen alueen mallintamiseen. Tai jos jollain menee, niin sitten kyllä näprätään aivan liian tarkasti lentosimulaattoriympäristöä varten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä mitä tähän sanoisin..... joten totean vain että tässä ovat toistaiseksi keskustelleet he joilla ei ole kokemusta maiseman teosta ja saatte itse päättää monenko tunnin työ teistä tuntuu kohtuulliselta yhden keskikokoisen kentän mallintamiseen.

Jos Mikael saa Lapin Lennostolta kuvaus- ja julkaisuluvat sekä kuvat niin voin tehdä MIL puolen, muussa tapauksessa asia ei minua kiinnosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä taas pilkku saa näköjään kyytiä. Kirjoitin että kymmeniä tunteja, siis monikossa! Jos eksponenttia kasvattaisi niin puhuttaisiin jo sadoista tunneista, siis useista sadoista. Ja sataakaan täysipainoista työtuntia ei mene keskikokoisen lentokentän kokoisen alueen mallintamiseen. Tai jos jollain menee, niin sitten kyllä näprätään aivan liian tarkasti lentosimulaattoriympäristöä varten.

Eli yrität sanoa, että suomalaiset maisemat ovat aivan liian tarkkoja? Jopas oli merkillinen mielipide. Varmasti tuntuu hyvältä niistä jotka maisemia ovat meille tehneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tatu. Voin alkaa ajamaan asiaa eteenpäin. Kuvausluvat alueesta ja koneista puolustusvoimissa minulla jo on mutta kysyn vielä lisäluvat jos kuvia käytetään kentän suunnittelussa. Voisit laittaa minkälaisia kuvia ja mistä paikoista niitä pitäisi ottaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tatu. Voin alkaa ajamaan asiaa eteenpäin. Kuvausluvat alueesta ja koneista puolustusvoimissa minulla jo on mutta kysyn vielä lisäluvat jos kuvia käytetään kentän suunnittelussa. Voisit laittaa minkälaisia kuvia ja mistä paikoista niitä pitäisi ottaa.

Martin laittaman linkin ohje on hyvä, tosin sillä erotuksella että joskus saa otettua kuvia joisssa näkyy koko seinä ja tähän tulisi minun mielestäni pyrkiä. Tekstuureita varten tällaiset kuvat ovat hyviä jos niissä ei ole paljon vääristymiä ja helpottaa hommaa huomattavasti kun ei tarvitse alkaa yhdistelemään montaa kuvaa.

Kuvia tarvitaan periaatteessa kaikista mallinnettavista rakennuksista, niiden julkisivuista siis, kaikista seinistä.

Lupa tarvitaan vielä siihen että mallin voi julkaista freeware maisemana. Saattaa myös olla että kaikkia rakennuksia tms. ei saa tehdä, en tiedä, mutta sitähän voit kysyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joten totean vain että tässä ovat toistaiseksi keskustelleet he joilla ei ole kokemusta maiseman teosta

Ja mihin, Tatu, perustat tämän väitteesi? Olet varmasti selvittänyt tarkasti keskustelijoiden taustat, mutta nyt meni kyllä vikaan.

nimim. 10 vuotta 3D-mallinnusta työksi ja neljä mallinnettua lentoaseman sceneryä FS:n eri versioille + pari kaupunkia ja satoja yksittäisiä objekteja (laivoja, rakennuksia jne.).

Jukka, en sanonut että maisemat ovat liian tarkkoja, vaan että satojen tuntien työmäärät ovat aika paljon. Tietysti ei ole minun asiani jos joku tahtoo niin paljon niihin käyttää omaa aikaansa. Ei kukaan tässä nyt yritä väheksyä maisemantekijöiden panostuksia.

Eiköhän tämä asia ole loppuun käsitelty? Joten keskitytään alkuperäiseen aiheeseen, LapLsto:n mallintamiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mihin, Tatu, perustat tämän väitteesi? Olet varmasti selvittänyt tarkasti keskustelijoiden taustat, mutta nyt meni kyllä vikaan.

Ei minulla ole aikaa alkaa selvittelemään ihmisten taustoja sen enempää, perustin väitteeni sille että en ole kuullut kenenkään teistä suunnittelevan mitään. Sinun osaltasi pyydän anteeksi, kiitos kun korjasit.

nimim. 10 vuotta 3D-mallinnusta työksi ja neljä mallinnettua lentoaseman sceneryä FS:n eri versioille + pari kaupunkia ja satoja yksittäisiä objekteja (laivoja, rakennuksia jne.).

Ja tässä on nyt sitten sinun väitteesi perusta jonka olisit voinut sanoa heti. Nimittäin kokemus. Kokeineilla ihmisillä ei mene kauaakaan mallien tekemiseen, kun taas aloittelijoilla, tai heillä jotka ovat opettelemassa uusia tapoja tai sanotaan vaikka uutta simua, menee huomattavasti kauemmin. Joka kerta kun uusi simu ilmestyy pitää sen rakenne selvittää ja tutkia toimiiko vanhat konstit vai pitääkö keksiä jotain uutta. Puhumattakaan siitä julkaiseeko MS SDK heti vai vuoden päästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään