Guest Miqc

Rahtilentäminen

20 viestiä aiheessa

Kertokaapas aloittelijalle miten rahtilentäminen onnistuu. Siis kaikki alusta loppuun, laitetaan flight planit sun muut ja kuinka käytännössä lento onnistuu ja kuinka saa ovet auki koneesta ja lastit purettua. Pitääkö olla jokin erillinen ohjelma että flight planit saa simulaattoriin. Kiitos! :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaapas aloittelijalle miten rahtilentäminen onnistuu. Siis kaikki alusta loppuun, laitetaan flight planit sun muut ja kuinka käytännössä lento onnistuu ja kuinka saa ovet auki koneesta ja lastit purettua. Pitääkö olla jokin erillinen ohjelma että flight planit saa simulaattoriin. Kiitos! :o

Ihan samanlailla se onnistuu kuin matkustajalennot. :) Flightplaanit voit aluksi tehdä vaikka simun omalla Flight Plannerilla. Ja ovet aukeavat "Shift+E" komennolla. Ilman lisäosia ei siellä koneessa näy mitään lastia, mutta aina voi käyttää mielikuvitusta. :D

Niin, ja tervetuloa foorumille! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kiitoksia. Aloittelijahan minä vasta. Tosiaan mistäs minun pitäisi se lisäosat sun muut löytää ja kuinka saan flight planit käyttöön. ttools ohjelma minulla jo onkin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäisikö mimulla olla jokin FS Cargo ohjelma että saisin toimimaan nuo rahtilennot? Entä miten nuita DHL:n lentoja pääsee lentämään. Asialla on kiire.. Rahdin pitäisi kulkea :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Pitäisikö mimulla olla jokin FS Cargo ohjelma että saisin toimimaan nuo rahtilennot? Entä miten nuita DHL:n lentoja pääsee lentämään. Asialla on kiire.. Rahdin pitäisi kulkea :)
Kerropas, mitä eroa rahti tuo lentämiseen? Miten sen pitäisi näkyä simulaattorissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kiitoksia. Aloittelijahan minä vasta. Tosiaan mistäs minun pitäisi se lisäosat sun muut löytää ja kuinka saan flight planit käyttöön. ttools ohjelma minulla jo onkin

TrafficTools-ohjelma on ainoastaan tietokoneen ohjaaman AI-liikenteen asennusta varten. Olet ilmeisesti ladannut DHL:n flightplanit... ne ovat juuri tuota AI-liikennettä varten. Kun haluat itse lentää rahtia, niin teet lentosuunnitelmat ihan normaalisti kuten matkustajiakin kuljetettaessa.

Kannattaa yleisestikin perehtyä hyvin ohjeisiin. Netti on pullollaan FS-aiheisia ohjeita melkeinpä aiheesta kuin aiheesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerropas, mitä eroa rahti tuo lentämiseen? Miten sen pitäisi näkyä simulaattorissa?

Meinaakohan Mikael noita juttuja, mitä tuossa FsCargo -jutussa on. Että on noita rahtinyssäköitä ym. "teemoja" lennoille. Epäilen että kyllä tuon jo arvasitkin?

Kuten Mikael mainitsi pariin otteeseen, niin hän on aloittelija. Miksi siis vastata kysymyksiin kysymyksillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niitähän mie tarkoitin :) tosiaan en ole kauaa simua pelannut. Sen verran että koneet pysyy käsissä ja laskeutuminen onnistuu. Mukava on välillä tehdäkkin simussa kun vain lentää paikasta A paikkaan B. Kaikki apu on tarpeen. Kiitoksia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Meinaakohan Mikael noita juttuja, mitä tuossa FsCargo -jutussa on. Että on noita rahtinyssäköitä ym. "teemoja" lennoille. Epäilen että kyllä tuon jo arvasitkin?

Kuten Mikael mainitsi pariin otteeseen, niin hän on aloittelija. Miksi siis vastata kysymyksiin kysymyksillä?

On paljon helpompaa auttaa, kun tietää, mitä henkilö kysymyksillään hakee. Olisi mukava kuulla, mitä Mikael odottaa simukokemukseltaan noin yleisesti ajatellen. Vaikkei hän olisi koskaan Flight Simulatoria kokeillutkaan, voisi hänellä olla tuollaisesta silti jonkinlaista aavistusta, kun katsoi kuitenkin aiheeksensa keskittyä kysymyksessään nimenomaan rahtilentämiseen, eikä niinkään muuhun..

Mikael, miksi lainaat itseäsi yhä uudelleen edes täsmentämättä sanojasi? Kyllä se aiempi viestisi vieläkin tässä ketjussa on. Voisit vaikka yrittää viedä keskustelua eteenpäin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi lainaaminen. Lentäminen on aina kiinnostanut, olen paljon pyörinyt Oulussa SEPEn piirissä ja tällä hetkellä olen Rovaniemell äpolttoaineenkuljettajana laivueessa. Joskus ehkä lentolupakirjaa suorittamaan...  Hyviä lento-oppaita vain kaipaisi että simusta saisi kaiken irti. Tällä hetkellä olen vain kiinnostunut tuosta cargo lentämisestä ja lastauksesta. Toisilla kuulemma lisäosia niin paljon että voi tehdä kuulutuksen sun muut kuin oikeassa lentämisessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve! Itselläni on ollut Fedex:in kone ja siinä tuli lastaus auto kun sammutti motit ja ootti hetken. Cargot aukes ja kaikki. Eti avsimistä tällä nimellä: 1462qt6.zip

ps. Tervetuloa foorumille!

tv. Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kovasti! Tuolla pääsee varmasti alkuun! Saa nähdä mitä parannuklsia Flight Simulator X:ssä on tehty nuihin matkustajiin ja animaatioihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löysin tuohon nyt DHL:än koneen ja sen FeDex:in koneen. Nyt vaan ongelma ettei kaikki ovet aukea. liekkö vikaa pelissä kun muilla toimii (shift + e + 1 jne) ei avaa myöskään Shift + f perä. Mutta kaippa se tästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alkoihan ne ovetkin toimimaan kun oikeita nappeja selaili. Prkl kun en saa nuota flight planeja toimimaan. TToolssilla olen kokeillu ja suoraan mut fs herjaa että ei oikeanlainen tiedosto. johonkin ne pitäisi eka syöttää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kyllähän se sillä onnistuu mutta edelleen viitaten tuohon cargo hommiin haluaisin myös päätekentällä rullata cargoalueelle enkä parkkeerata tai mennä portille. helpompaa olisi jos osaisin selittää tarkemmin. Kiinnostaa vain kun muut pystyvät imemään plaanit koneelle ja lento alkaa juuri silloin ja silloin kone tankataan ja lastataan, lennetään määränpäähän ja puretaan matkustajat ja lasti.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Avaat simun ja Flight Planer kohtaan.

[ attachment removed ]

Ja sitten painat sitä 1. kohdan select nappulaa ja kun se aukeaa niin airport ID kohtaan esim. EFHK ja sitten runway starting position kohdasta vaikka ramp cargo(mull on FIDS:n tekemä efhk en tiä onko defaultissa?)

[ attachment removed ]

Sitten painat 2. kohdan selectiä ja laitat airport ID:n kohdalle efro ja painat OK.

[ attachment removed ]

Sitten valitset  3. kohdassa IFR

[ attachment removed ]

Sitten painat vaan Find Route ja aukeaa uus ikkuna ja sieltä vaan painat OK ja tallennat sen reitin(jos haluat). Ja vielä valitset koneen ja sään. Vielä lopuksi painat Fly Now niin sitten se reitti näkyy koneen GPS:ssä tai jossain muussa koneen kartta jutussa ;)

Joel

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kyllähän se sillä onnistuu mutta edelleen viitaten tuohon cargo hommiin haluaisin myös päätekentällä rullata cargoalueelle enkä parkkeerata tai mennä portille. helpompaa olisi jos osaisin selittää tarkemmin.

Moro

Saatan arvata mitä haet takaa.. laita käytössä olevan koneen aircraft.cfg-tiedostoon (löytyy koneen omasta kansiosta aircraft-kansion alta) [flightsim.X] osion alle rivi atc_parking_types=CARGO, niin FS:n oma lennonjohtoo käskee sut parkkiin rahtialueelle laskeutumisen jälkeen. Katso vähän tuota yllä mainittua tiedostoa, se varmaan aukeaa aika nopeasti pääpiirteissään.

blue skies,

-- Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään