Guest pilotti90

Autopilotin rakennusta.

6 viestiä aiheessa

Iltoja!

On hieman noussut tässä Kotiohjaamo sivua katsellessa pieni "kokkarikuume".Homma on tähän mennessä vasta ajatustasolla,siispä minulla liittyisi hieman kysymyksiä.Mitä osia tarvitsisi autopilotin tekemiseen,kehyksen olen ajatellut puusta vääntää,eli siihen ei rahaa mene.Pieni kustannusarvio olisi ihan hyvä,että tiedän millä vesillä liikutaan ;) Eli kuvan mukaiset vehkeet.

[ attachment removed ]

EDIT:Niin ja tietenkin osalle toiminnosta pitää näköjään ostaa omat säädettävät vivut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se riippuu siitä miten paljon esim. haluat rakentaa itse, tai saada ostettua valmiina jne.

IOCards (http://www.opencockpits.com/modules.php?name=Content2&pa=showpage&pid=29) - hinnat ja speksit ovat tuolla (aika sekavilla) sivuilla - eri korttien tiedot vasemmassa reunassa, hinnat oikealla puolella "get iocards" -puolella.

Toinen kiintoisa elektroniikkatuote on SimBoards joka näyttää olevan suhteellisen uusi. Noiden konfigurointisofta vaikuttaa ERITTÄIN hyvältä ja helpolta käyttää. http://www.flightdecktechnology.com/detail/SIM-boards - hintaakin on mutta vaikuttaa kiinnostavalta myös. Jos nyt alkaisin nollasta, miettisin tätä vaihtoehtoa kyllä todella vakavasti.

Tai sitten hanki GoFlightin uusi MCP: http://www.goflightinc.com/latestproduct.shtml $499 - itse tekemällä voi saada halvemmalla, mutta kun lasket mukaan kaikki työkalut, vanerin ym ja työn määrän ym, tämäkin saattaa lopulta olla ihan kohtuullinen hinta valmiista tuotteesta :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kiinnostavia ehdotuksia on tullut.Ville,tuo kuva oli vain esimerkki mitä toimintoja halusin autopilotin sisältävän.Tein tämmöisen pienen piirrustuksen missä käy ilmi,mitä tekisin itse ja mitä sitten ostaisin.

[ attachment removed ]

Eli tekisin itse kehikon,sekä nappulat joilla ruuvataan esim. Vertical Speed sekä mikäli onnistuu myös numeronäytöt.Olen myös Irkissä koti-avioniikka kanavalla,että sinne voi myös pistää vinkkejä,kuuntelen niitä mielelläni :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olen tutkaillut vähän elektroniikkaliikkeiden tarjontaa ja olen löytänyt nupit jo ja vieläpä suht hyvään hintaan.

Lisäilen ehdotuksia,kunhan olen tutkaillut kauppoja läpi.

Säätövivut:

Tämä on hyvä vaihtoehto

LCD Näytöt:

Nämä

Käykö esim tämä

HOLD Kytkimet+APPR ja BC

Tämä

Tai sitten ihan vaan tämmöset.

AP Kytkin:

Vaikka tämmöinen ja ylös sitten vaikka AP tarra

Tämä

A/T Kytkin

Tämmönen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltaa!

Nyt olisi osaset kasassa,jos ne vain sopivat.Minkälaista korttia tuohon pitää laittaa??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään