Johann Muszynski

Mitä Flight1 ATR 72-500 autopilottia vaivaa?

13 viestiä aiheessa

Lensin VATSIM harjoituslentoa Multiplayerissä, mutta autopilotti ei käyttäytynyt kunnolla.  >:( Kun painoin LNAVin päälle, kone rupesi kääntyilemään jyrkästi vasemmalle ja oikealle ja lopulta rupesi vetelemään 90 asteen käännöksiä. Reittiä se ei yhdessäkään vaiheessa seurannut. Samalla kone sääteli korkeutta aivan päin mäntyä. Välillä kone nousi 6000 jalka minuttissa yläs ja sitten kone putosi 6000 jalkaa minuutissa alas. ALT HOLD oli päällä, ja FPM oli 1500. RNAV oli päällä, eli ei siinä ongelmaa.

Ennen lentoa en mennyt KSEAan (default lentoni), vaan menin Cessnalla Helsinkiin (lähtökenttäni) ja valitsin vasta siellä ATR:än. Onko tuo default lennon kentän pakko ottaa?

Liitän tähän vielä kuvan lennosta. Hetki tämän kuvan oton jälkeen lopetin lennon, sillä en halunnut lentää koko juttua käsin. Tämä olisi ollut astetta pahempi juttu jos olisi tapahtunut VATSIMissa.  :-\

width=800 height=640http://www.johnspics.1g.fi/kuvat/Banner/Voi+perhana%21.jpg/full[/img]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se joka kerta pitäisi KSEA:lta ja defu Cessnalla aloittaa. Kaikki järjestelmät eivät muuten lataudu kunnolla yms. Ja olethan päivittänyt uusimman version ATR:stä? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se joka kerta pitäisi KSEA:lta ja defu Cessnalla aloittaa. Kaikki järjestelmät eivät muuten lataudu kunnolla yms. Ja olethan päivittänyt uusimman version ATR:stä? ;)

Jep, uusin versio on asennettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sitä tarvitse Seattlesta aloittaa, kunhan defaultti Cessna on pohjalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sitä tarvitse Seattlesta aloittaa, kunhan defaultti Cessna on pohjalla.

Kyllä se defu-scenery ja defaultti Cessna olla pitäis. ;) Kysytään vaikka tupla M:ltä. ;) Muistaakseni juuri hän näin on sanonut ja tästä myös manuaaleissa mainitaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se defu-scenery ja defaultti Cessna olla pitäis. ;) Kysytään vaikka tupla M:ltä. ;) Muistaakseni juuri hän näin on sanonut ja tästä myös manuaaleissa mainitaan.

blah  :P  tiedän kyllä että siellä niin sanotaan mutta järkevästi ajatellen, mitä ihmeen vaikutusta maisemalla on koneen sisäisiin asetuksiin? Itselläni ATR ainakin toimii mainiosti EFHK:lta tai mistä muualta tahansa Cessnan päälle ladattuna. Ladatkaa sitten vaikka Timbuktu internationilta minun puolestani..  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä pitäisikö nyt koputtaa puuta, mutta täytyy omasta puolestani tunnustaa, etten ole kertaakaan

noudattanut sitä kehotusta, että ensin pitäisi käynnistää defu-lento ja sitten vasta Atrain. Tuo ihan siitä syystä.

ettei minulla ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa ATR:n kanssa tuosta huolimatta.   ;)

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

En muuten minäkään ole ikinä aloittanut ATR:llä lentoa cessnan pohjalta olen aina vaan lähtenyt suoraan lentään ja ihan hyvin on toiminut ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä pitäisikö nyt koputtaa puuta, mutta täytyy omasta puolestani tunnustaa, etten ole kertaakaan

noudattanut sitä kehotusta, että ensin pitäisi käynnistää defu-lento ja sitten vasta Atrain. Tuo ihan siitä syystä.

ettei minulla ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa ATR:n kanssa tuosta huolimatta.  ;)

Sama täällä, luin tuon kohdan manuaaleista mutta en sitä jaksanut noudattaa. Mukavasti pelittää kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin juuri lentää Helsingistä Jyväskylään ja nyt autopilotti teki temput minullekin.  :-[ :'(

Olen käyttänyt autopilottia niin, että nav-moodin lisäksi olen laittanut päälle alt- ja vs-holdit.

Kai tuo on sallittu/oikea menetelmä? Vertical speedinä oli nousussa joku 1900 jalkaa minuutissa.

Kesken kaiken jossain 10000 jalassa autopilotti napsahti pois päältä ja kone varoitti sakkauksesta.

Onko noissa minun autopilottiasetuksissa jotain väärin vai pitäisikö nyt kuitenkin ottaa se default-cessna ensin päälle?

Olenko muuten ymmärtänyt manuaalia oikein, että ATR:ssä ei voi yhtä aikaa autopilotilla

pitää yllä korkeutta, nopeutta (IAS) ja FMC:n kurssia? En ole ainakaan tuossa onnistunut.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin juuri lentää Helsingistä Jyväskylään ja nyt autopilotti teki temput minullekin.  :-[ :'(

Olen käyttänyt autopilottia niin, että nav-moodin lisäksi olen laittanut päälle alt- ja vs-holdit.

Kai tuo on sallittu/oikea menetelmä? Vertical speedinä oli nousussa joku 1900 jalkaa minuutissa.

Kesken kaiken jossain 10000 jalassa autopilotti napsahti pois päältä ja kone varoitti sakkauksesta.

Onko noissa minun autopilottiasetuksissa jotain väärin vai pitäisikö nyt kuitenkin ottaa se default-cessna ensin päälle?

Olenko muuten ymmärtänyt manuaalia oikein, että ATR:ssä ei voi yhtä aikaa autopilotilla

pitää yllä korkeutta, nopeutta (IAS) ja FMC:n kurssia? En ole ainakaan tuossa onnistunut.

- Ville -

Itse olen ymmärtänyt että IRL proseduurien mukaan atikalla Climb mennään VS moodissa +1000ft/min kunnes saavutetaan 170kt joka jälkeen nousua jatketaan IAS:llä. Tietysti on jotain poikkeuksia esim. kevyt kone

Eli summa summarum tuo +1900ft painavalla koneella on liikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen ymmärtänyt että IRL proseduurien mukaan atikalla Climb mennään VS moodissa +1000ft/min kunnes saavutetaan 170kt joka jälkeen nousua jatketaan IAS:llä. Tietysti on jotain poikkeuksia esim. kevyt kone

Eli summa summarum tuo +1900ft painavalla koneella on liikaa.

Kiitos vinkistä, olet varmaan ihan oikeassa. Katsoin manuaalista sitä ensimmäistä tutoriaalilentoa ja siinähän noustaankin

pelkästään IAS:llä. Testasin tuota eilen ja hyvin toimi juuri tuolla 170 solmulla.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin on ollut aivan samanlaisia ongelmia kuin Johannilla ATR:n autopilotin kanssa, mutta vain koneen release-version kanssa. Ongelmat häipyivät täysin ensimmäisen service packin asennuksen jälkeen. Onko mahdollista, ettei asentamasi service pack ole asentunut oikein?

Jonne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään