Guest Autopilot

Lago MD-82 itseasiassa MD-88

20 viestiä aiheessa

Paneelikuvia a.netistä katsellessani huomasin että ainoastaan hyvin harvoissa MD-82:osissa on samanlainen ohjaamo kuin tuossa Lagon tuotoksessa..kuitenkin kaikissa MD-88:ssa se kuitenkin on juuri tämä ohjaamo...

 

Varmistuksen sain asiaan kun painoin nappia josta kuului Flight Attendent Callia jossa emo sanoi että: "Welcome aboard this MD-88 aircraft"..

 

Pyydän anteeksi jos tästä on jo ollyt puhetta..minua vain mietityttää että miksi nimetä MD-82:oseksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eri lentoyhtiöt käyttävät varmaan erilaisia instrumentteja ohjaamossa ja koneen ikäkin varmaan vaikuttaa varusteluun.

 

Kuten huomasit, tuollaisia MD82 kuitenkin löytyi... so what's the problem?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Varmistuksen sain asiaan kun painoin nappia josta kuului Flight Attendent Callia jossa emo sanoi että: "Welcome aboard this MD-88 aircraft"..

 

Lainaan itseäni..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lainaan itseäni..

 

Niin mutta en ymmärrä mitä ajat takaa?  :-\

 

Materiaalia simulisäosaan kerätään sieltä mistä sitä saa. Jos vaikka äänet on äänitetty md88 koneesta niin mitä väliä sillä on? Tai paneelin bitmapit on otettu md87 koneesta... 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...miksi nimetä MD-82:oseksi?

Lagon sivuilla tuotetta mainostetaan "MD80 Maddog 2004" nimellä, mutta visuaalimallit on MD82.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin mutta en ymmärrä mitä ajat takaa?  :-\

 

Materiaalia simulisäosaan kerätään sieltä mistä sitä saa. Jos vaikka äänet on äänitetty md88 koneesta niin mitä väliä sillä on? Tai paneelin bitmapit on otettu md87 koneesta... 

 

Sitä että miksi sitten ei laitettu myös MD-88:n visuaalimallia siihen?  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitä että miksi sitten ei laitettu myös MD-88:n visuaalimallia siihen?  :)

 

Koska MD-82:lla ja MD-88:lla ei ole juurikaan ulkoisesti paljoa eroa? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska MD-82:lla ja MD-88:lla ei ole juurikaan ulkoisesti paljoa eroa? ::)

 

 

No jos teitä ei häiritse niin fine? mutta minua tälläinen potpurri häiritsee...

 

Koskaan ei saa haukkua täällä ketään..vaan aina puolustellaan näitä valmistajia henkeen ja vereen..

 

Sitäpaitsi kukaan ei tuntunut ymmärtävän mitä tällä hain...

 

Aloitanpas tässä nyt 737-700 kehittämisen 727-200 ohjaamolla ja -300:n kuulutuksilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eihän sitä helv**** konetta pihalta lennetä.  :santa:

 

Ei siitä ole kyse...ja kyllähän täällä valitetaan sitten esim. kun jollain koneella on ruma ulkomalli..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei siitä ole kyse...ja kyllähän täällä valitetaan sitten esim. kun jollain koneella on ruma ulkomalli..

 

Tein tuonne kuvakaappaus-puolelle tommosen threadin, jossa voi keskustella nimenomaan MD80 maksullisista lisäosista. Käykää ihmeessä katsomassa, ja laittakaa sinne kommentteja ja arvosteluja. Siksi tuolla alueella, koska kuvia saa käyttää apuna ;).

 

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,47750.0.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anna olla Torsten.

 

Hyvin pian tulet huomaamaan, että vanha sanonta "you'll be damned if you do, and damned if you don't" pitää melko hyvin paikkansa simupiireissä.

 

Aina löytyy ihmisiä, jotka eivät ymmärrä sitä mitä itse ajaa takaa.

 

Itse ymmärrän närästyksesi täysin, vaikken ko. lisäosaa käytäkään (ostin sen kyllä itsekin aikanaan).

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

MD80- ja 90-sarjalaisten ohjaamot ovat siitä mielenkiintoisia, että ne ovat kaikki keskenään samanlaisia - ja sitten taas täysin erilaisia. Jos ruvetaan tutkimaan kasikymppisten ohjaamoja pääpiirteittäin, on niissä vähemmän eroja toisiinsa nähden kuin esim. 737-200 vs. 737-800. (Jos mukaan ei lasketa jostain brasiliasta löytyviä jungle-varustuksessa olevia ysin ja kasikymppisen välimuotoja.)

 

Sitten taas kun vertaillaan vaikka finskin ja sassin kasikymppisiä keskenään, jotka on valmistettu samoihin aikoihin ja joilla operoidaan samanlaisessa ympäristössä (scandinavia, eurooppa), löytyy niistä ohjaamon puolelta joitakin eroja. Eniten silmään pistää keskipaneelin eroavaisuudet.

 

Jos taas ulkopuolelta mennään tutkimaan koneita, on aika vaikea sanoa plattalla rullaavasta kasikymppisestä, onko kyseessä -82 vai -83. Vertaa taas 737-200 vs. 737-800 - ne ovat täysin eri koneita.

 

Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta pätkän vertaa, mikä visuaalimalli lagon koneessa on, ja millaisia mittareita ohjaamosta löytyy (samanlaisia haulikolla ammuttuja sillisalaatteja kaikki pannuhuoneet). Ainoa, missä finskin lentoja operoidessa huomaa eron, on se, että lagon lentomalli hieman nihkeästi jaksaa polttoaineen puolesta lentää kaukaisimpiin kohteisiin. Tässä siis ero 82 vs. 83 on merkittävä.

 

Mutta, lagon kone alle vaan ja hyvät maalit pintaan. Ei kannata päätään ressata sillä, onko ohjaamo ja visuaalimalli aivan 1:1. Kyllä se realistisuus on jostain muualta haettava - vaikkapa sen ohjaamon järjestelmien oikeanlaisesta käytöstä! :)

 

Hyvää Joulua!  :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

MD80- ja 90-sarjalaisten ohjaamot ovat siitä mielenkiintoisia, että ne ovat kaikki keskenään samanlaisia - ja sitten taas täysin erilaisia. Jos ruvetaan tutkimaan kasikymppisten ohjaamoja pääpiirteittäin, on niissä vähemmän eroja toisiinsa nähden kuin esim. 737-200 vs. 737-800. (Jos mukaan ei lasketa jostain brasiliasta löytyviä jungle-varustuksessa olevia ysin ja kasikymppisen välimuotoja.)

 

Sitten taas kun vertaillaan vaikka finskin ja sassin kasikymppisiä keskenään, jotka on valmistettu samoihin aikoihin ja joilla operoidaan samanlaisessa ympäristössä (scandinavia, eurooppa), löytyy niistä ohjaamon puolelta joitakin eroja. Eniten silmään pistää keskipaneelin eroavaisuudet.

 

Jos taas ulkopuolelta mennään tutkimaan koneita, on aika vaikea sanoa plattalla rullaavasta kasikymppisestä, onko kyseessä -82 vai -83. Vertaa taas 737-200 vs. 737-800 - ne ovat täysin eri koneita.

 

Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta pätkän vertaa, mikä visuaalimalli lagon koneessa on, ja millaisia mittareita ohjaamosta löytyy (samanlaisia haulikolla ammuttuja sillisalaatteja kaikki pannuhuoneet). Ainoa, missä finskin lentoja operoidessa huomaa eron, on se, että lagon lentomalli hieman nihkeästi jaksaa polttoaineen puolesta lentää kaukaisimpiin kohteisiin. Tässä siis ero 82 vs. 83 on merkittävä.

 

Mutta, lagon kone alle vaan ja hyvät maalit pintaan. Ei kannata päätään ressata sillä, onko ohjaamo ja visuaalimalli aivan 1:1. Kyllä se realistisuus on jostain muualta haettava - vaikkapa sen ohjaamon järjestelmien oikeanlaisesta käytöstä! :)

 

Hyvää Joulua!  :santa:

 

737-700 vs. 737-200 olisarkastinen veto..ei aito vertaus...

 

enkä myöskään puhunut MD-82 vs. MD-83...vaan MD-82 vs. MD-88...näitten ero ei taaskaan ole suuri..paitsi että MD-82 ohjaamo poikkeaa MD-88:n ohjaamosta suurimmassa osassa koneista...

 

Tuo Lagon kone kulkee simussa nimellä MD-82..kuitenkin painassea tuota lentoemo kuulutusnappia puhutaan MD-88:sta..ja ohjaamo on sitä "MD-88 tyyppiä"

 

Joten aloin vain miettiä että mikä näistä se oikeasti on vai onko se vain sekamelska kaikista.

 

Tuon koneen toimivuudesta ei minulla sitten 1.51 patchin jälkeen ole mitään suuremmin valitettavaa  ;)

 

 

Ja hyvää joulua teille kaikille..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yks juttu tuli vielä mulla mieleen tästä...

 

... LAGOn MD on italialainen tuote. Nyt kun haet vaikka airliners.netistä kuvat MD80 flight deckeistä ja luonnollisesti Alitalian koneista niin huomannet mitä tarkoitan.  ;)

 

Se mitä lentoemäntä sanoo nappia painettaessa näissä simupaneeleissa on minusta ihan mielikuvituksen tuotetta. En ihmettelisi yhtään jos kävisi ilmi että naisääni ei ole kenenkään muun kuin simumallin tekijän tai betatestaajan vaimo tai tyttöystävä.  :) Tosin en omista LAGOn tuotetta enkä siksi voi sanoa siitä sen kummempaa. Puhun nyt vain siitä millaisia ne kuulutukset ovat kautta vuosien olleet näissä simukoneissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjens!

 

Tatulle: Juu, ne kuulutuksen on varmaan nauhotettu vikana iltana ennen julkasua lentomallitestaajan tyttöystävän kaverin toimesta. Eivät siis kuulosta millään muotoa oikeilta kuulutuksilta. :)

 

Torsten: Sen enempää kinaamatta kysyisin, että mitä eroa on SAS:n tai Alitalian 82-koneen ohjaamolla verrattuna -88? Kyllä sen huomaan, että suurin osa 88-koneista eroavat Finskin kasikymppisistä moottorinvalvontamittarien kohdalla, mutta taas joillan 82:lla ei oo mitään eroa -88 koneisiin.. :) (Siis ohjaamon puolesta)

 

Onpas meillä kyllä fiksu aihe kinata näin Joulun aikaan.. :) Eikö ole vain fiksua todeta, että se Lagon kasikymppinen sopii niin 81/82/83/87/88- kuin 90-sarjan koneillekin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjens!

 

Tatulle: Juu, ne kuulutuksen on varmaan nauhotettu vikana iltana ennen julkasua lentomallitestaajan tyttöystävän kaverin toimesta. Eivät siis kuulosta millään muotoa oikeilta kuulutuksilta. :)

 

Torsten: Sen enempää kinaamatta kysyisin, että mitä eroa on SAS:n tai Alitalian 82-koneen ohjaamolla verrattuna -88? Kyllä sen huomaan, että suurin osa 88-koneista eroavat Finskin kasikymppisistä moottorinvalvontamittarien kohdalla, mutta taas joillan 82:lla ei oo mitään eroa -88 koneisiin.. :) (Siis ohjaamon puolesta)

 

Onpas meillä kyllä fiksu aihe kinata näin Joulun aikaan.. :) Eikö ole vain fiksua todeta, että se Lagon kasikymppinen sopii niin 81/82/83/87/88- kuin 90-sarjan koneillekin?

 

 

Juu jätetään tämä tähän...100%ista varmuutta emme koskaan saa joten hyvä tähän lopettaa.  :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mua tää ainakin huvittaa siinä mielessä että samalla tavalla vois kinastella esim. MIKin simusta - se kun on C-150 "ulkomalli" mutta "paneeli" on sekasikiö missä on C150:n paneelin tilaan tungettu enemmän avioniikkaa kuin varmaan missään mopocessnassa - ja lentomallikin on C172:sta! Ihan tavatonta ;D

 

Koneen paneelin mittarien tehtävähän on kertoa lentäjälle että asiat ovat oikealla tolalla - moottorien lämmöt ja paineet ja niistä otettava teho on sallituissa lukemissa ja kyseiseen lennon vaiheeseen sopiva, kerosiinia tai bensaa on tankeissa oikea määrä jne.. Se, miten se paneeli nuo asiat kertoo on nyt sinänsä aika sivuasia kunhan asiat ovat jotenkin järkevästi esillä. Jos esim. DC-ysiin laittaisi vaikka lasiohjaamon, lakkaisiko se olemasta ysi? Samalla tavalla sitä operoitaisiin monien asioiden osalta, tosin navigointi toki muuttuisi helpommaksi koska informaation määrä pilotille on huomattavasti suurempi ja se on hyvin loogisesti esillä. Menetelmät ovat kuitenkin samoja, vaikka sitä avioniikkaa käpistelläänkin eri tavalla. Simun perus-737:aakion voi lentää ihan "realistisesti" (toki sen lentomalli saattaa olla aika kiintoisa, mutta jos ei siihen keskitytä) - siinä on ihan hyvät järjestelmät ifr-cruisailuun. Jossain PMDG:n NG-sarjan vehkeessä on toki avioniikka ihan toisella tasolla, mutta se vaikuttaa navigointiin - perusasiat ovat kuitenkin ihan samat - ja niiden opettelu simussakin on ihan antoisaa.

 

Hyvää Joulua muillekin vain, eiköhän mennä sulattelemaan kinkkua ja kinastella taas parin päivän päästä uusin voimin? :)

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmistuksen sain asiaan kun painoin nappia josta kuului Flight Attendent Callia jossa emo sanoi että: "Welcome aboard this MD-88 aircraft"..

 

On sitä oikeassa elämässä emot kertoneet matkustajille että he ovat Airbus 320 koneessa, kun kyseessä on Boeing 737.

Joten enpä kummastelisi, jos mädäreiden erot tuottavat vaikeuksia  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään