Rolf Niemi

Real Weather ongelma

15 viestiä aiheessa

Taas menikin melko kauan ennen kuin ongelmiin  päästiin. Kun yritän ottaa Real Weather-toiminnon käyttöön, niin kone "jäätyy" Jeppesenin pomppuikkunan ilmestyessä ja noin 1 %:n latauksen jälkeen. Ei auta kuin Ctrl+Alt+Delete. Tämän jälkeen näkyy prosesseissa että Flight Simulator: ei vastaa. No lopettettuani tehtävän tulee sitten virheraportti, joka on seuraavanlainen:

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

(Vähän epäselvä kuva)

 

Kyseessä on virhe, joka viittaa hungapp-nimiseen toimintoon. Yritin Googlettaa, mutta koska olen täällä, niin eihän se asia oikein selvinnyt minulle. Olen ajanut virustorjuntaohjelman vikasietotilassa ja ajoin myös MRU-Blasterin, joka korjasi joitakin tiedostoja (puhdisti), mutta muuta ei ole löytynyt. Ongelmat alkoivat eilen illalla enkä ole asennellut mitään uusia ohjelmia.

 

Sen verran asiasta sain selvää, että hungapp-ongelma viittaa joihinkin tietoliikenneportteihin ja niiden lukumäärään - varma en ole. Olisiko kellään tietoa ongelman ratkaisuksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miks toi kuva on noin pieni? :'(

 

No ei hätää: isonnetaan --> voi olla että joku saa siitä

jotain selvääkin nyt?

[ attachment removed / expired ]

 

Katsopas mitä tuossa kuvassa alimaisena näkyvässä tekstitiedostossa on sisällä,

jos jotain järkevää, liimaa sen sisältö vaikka tänne ja sama temppu ekalle tiedostolle.

 

Sitä ennen ne perinteiset, eli päivitys/ajo seuraaville: adaware, virustorjunta +

kovalevyn vikojen etsintä ja korjaus (Käynnistä -> suorita -> scandisk (täppä kohtaan korjaa virheet autom.)) Tarkista myös että kone ei käy liian kuumana.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä kaikki päivitykset ja ajoin Scandiskin, piruuttani myös memTest86, AdAware ja virustorjunta on ajettu ja ajantasalla.

 

Tässä yksi tiedosto tuosta Wer-kansiosta:

 

Server=watson.microsoft.com

UI LCID=1035

Flags=1671504

Brand=WINDOWS

TitleName=Microsoft Flight Simulator

DigPidRegPath=HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId

ErrorText=Ohjelma ei vastaa.

HeaderText=Päätit lopettaa ohjelman Microsoft Flight Simulator, joka ei vastaa.

EventLogSource=Application Hang

Stage1URL=

Stage1URL=/StageOne/fs9_exe/9_1_0_40901/hungapp/0_0_0_0/00000000.htm

Stage2URL=

Stage2URL=/dw/stagetwo.asp?szAppName=fs9.exe&szAppVer=9.1.0.40901&szModName=hungapp&szModVer=0.0.0.0&offset=00000000

DataFiles=C:\DOCUME~1\RMN\LOCALS~1\Temp\WER7ca1.dir00\fs9.exe.mdmp|C:\DOCUME~1\RMN\LOCALS~1\Temp\WER7ca1.dir00\appcompat.txt

Heap=C:\DOCUME~1\RMN\LOCALS~1\Temp\WER7ca1.dir00\fs9.exe.hdmp

ErrorSubPath=fs9.exe\9.1.0.40901\hungapp\0.0.0.0\00000000

DirectoryDelete=C:\DOCUME~1\RMN\LOCALS~1\Temp\WER7ca1.dir00

 

Tuota appcompat.txt ei voi liittä tänne.

 

 

Saatko mitään selvää?

 

Edit

 

Tuossa viimeisessä rivissä lienee vastaus, mutta en kyllä ole tietääkseni poistanut mitään tiedostoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuh - kyllähän minä tuon olen tehnyt - taisi olla toissapäivänä. Kokeilin muuten tossa vaihteeksi simua ja RW:ia. pääsin latauksessa 9 %:iin mutta siinä meni yhtä monta minuuttiakin, joten keskeytin näppäinyhdistelmällä.

 

Näitä samaisia ongelmia tuntuu olleen yhdellä jos toisellakin milloin minkin ohjelman tai pelin kanssa (google) mutta selkeitä ratkaisuita ei ollut tai en ainakaan löytänyt. Kokeilin jopa tota Windowsin Blastcln-toimintoa ilman vaikutusta.

 

Taitaa ideat loppua?

 

Mutta jokatapauksessa kiitos vastauksistasi!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisiko FSUpicilla olla mitään tekemistä asian kanssa? En tosin ole tehnyt siihen mitään muutoksia lähiaikoina. Kyseessä siis maksettu versio.

 

Luulen kyllä, että jos näitä samaisia vikoja alkaa ilmestymään enempikin tässä lähiaikoina, niin vika saattaa piillä myös wintoosan viimeisissä päivityksissä - päivitin käyttöjärjestelmän toissapäivänä ja vika ilmeni eilen illalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tähän löytynyt ongelmanratkaisua, nimittäin mulla on myös tämä sama ongelma. Voisiko olla jokin serveriongelma jossain päin eli ihan yleinen ongelma koko järjestelmässä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän ole mukavaa, että näitä vikoja ilmenee, mutta se on sanottava, että hieman lohduttaa tieto etten olekkaan asiani kanssa yksin.

 

Vika ilmeni alunperin eilen niin, että säätietojen lataus tökki hieman, mutta ei niin paljon, että olisin kiinnittänyt asiaan sen kummemmin huomiota. No sitten kesken lennon loppuvaihetta tuli popup, jossa oli viesti, että säätietoja ei saada päivitettyä. No klikkasin popparin pois ja lento jatkui normaalisti. Aikanaan sitten sammutin simun ja parin tunnin kuluttua avasin taas, jolloin tuo tökkiminen alkoi.

 

Sain kyllä kerran pitkähkön odottelun jälkeen homman käyntiin, mutta en enää sen jälkeen.

 

Nyt kun näitä vikoja on muillakin, niin enpä usko syyn olevan meidän koneissa vaan jossain ihan muualla...

 

Toivottavasti selviää nopeasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kävin äsken Level D-foorumilla ja samaa vikaa näyttää olevan heilläkin, joten ei kai tässä muu auta kuin odotella >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tähänkin ongelmaan löytyi ratkaisu nimeltään FSMetar, joka on freeware-ohjelma, jos jotakuta kiinnostaa...

 

Pikaisesti kokeiltuna ihan toimiva ratkaisu ja mukana hyvät ohjeet. Vaatii tosin FSUpicin rinnalleen, mutta ei tarvitse välttämättä olla payware-versio. Siitä on ohjeissa tarkemmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään