Niko Pursiainen

Taas ogelma... Tälläkertaa sceneryissä.

16 viestiä aiheessa

Asensin EFHK :n . Sitten asensin Kööpenhaminan kentän ja Helsingin kenttä oli kadonnut. Sitten asensin taas helsingin ja kööpenhamina oli kadonnut... jne ....  Missä vika??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitkä lisäosakentät kyseessä? Olis helpompi ratkaista kun ei tarttis arvailla!  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei muuta kun lisää tekstiä vaan, miten asensit, kenen tekemät sceneryt, miten oot koittanut ratkaista ongelmaa jne jne. Luulen ettei porukalla ole kauheasti motivaatiota näillä tiedoilla lähteä miettimään ratkaisua  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helsinkin kenttä on tämä ----> http://vacc.fi/downloads/sceneries/

Ja Kasturpin kenttä

Copenhagen Kastrup      26-Aug-2003 

Design: L.Arvidsson, P.Nilsson, P.Augustesen

Version: 1.0

Description: Flight_Simulator/Scenery for Kastrup (EKCH).

For FS2002, FS2004

[ Download ] (5,9 MB)  14039 downloads

[ Part 2 (The Amager island) ] (10,3 MB)

[ Part 3 (Saltholm) ] (2,7 MB)

[ Part 4 (Dynamic scenery) ] (771 kB)

[ AFCAD File (FS2002) ] (5 kB) 

Osoite: www.fsnordic.net    ja sieltä sceneryt ja Denmark ja ylin. ( En laittanut osoitetta, koska se olisi mennyt KLIKATTUNA etusivulle )

Ensiksi poistin kummatkin zippi paketista. Sen jälkeen avasin simun, ja menin settigsiin, sieltä scenery libraryyn, ja painoin Add Scenery ( Vai lukiko siinä Area, nyt en muista ) ja klikkasin EFHK :n tiedostoa, ja käynnistin uudelleen

Sitten kävin katsomassa kenttää ja se toimi. Seuraavaksi asensin Kasturpin samalla tavoin kuin EFHK :nkin, ja käynnistin simun uudelleen.

Sitten menin kattomaan Kasturppia ja se toimi, mutta kun menin Helsinkiin, kenttä oli poistunut, ja tilalla oli simun oma kenttä.

Sitten taa sasensin Helsingin uudelleen ja Kasturppi oli kadonnut.

Ja kun asensin Kasturpin , EFHK katosi...

Tämmöstä...  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko Readme -tiedostot kahlattu läpi ja etsitty sieltä mitään tyyliin "Known bugs" -kohtaa, eli kohtaa jossa olisi lueteltuna tiedetyt ohjelmavirheeet ja yhteensopimattomuudet? Asensitko Sceneryt Readme:n mukaan? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kööpenhaminan kentässä oli kaikki tehty ohjeiden mukaan eikä mainittu bugeista. Hesingissäkin olen kaiken mielestäni oikein tehnyt.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos mahdollista, laita kuvankaappaus Scenery Librarystä ja kansioista, joihin nuo kentät asensit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy ensin asentaa toinen näppis, koska tässä paremmassa on se nappula rikki. Ja ensin pitää käydä saunassa, mutta sitten laitan jos osaan  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kööpenhaminan kentässä oli kaikki tehty ohjeiden mukaan eikä mainittu bugeista.

Ei, mutta ainakaan minulla FollowMe-autojen texturet eivät lataudu. Asensin jokaisen paketin osan eri kansioihin, johtuneekohan siitä? Ainakin osa muista autoista toimii, en ole ehtinyt kaikkia tarkastaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuva on kooltaan lian suuri... miten sitä voi tilalattaan pienentää ?.... Eli siis se on yli 200 kilotavua....

Kuvankaappausalueen FAQ:sta nappasin:

Kuvakaappausten ottaminen simulaattorista

Tarvitset vähintään jonkun peruskuvankäsittelyyn kykenevän ohjelman. Esimerkki ilmaisesta ohjelmasta on IrfanView.

Ota kuvakaappaus simulaattorista painamalla PrintScreen-näppäintä, jolloin kuva siirtyy Windowsin leikepöydälle. Tämän jälkeen siirry kuvankäsittelyohjelmaan, jossa voit liittää leikepöydän sisällön uudeksi kuvaksi. Tämän jälkeen voit rajata ja pienentää kuvaa ja tallentaa sen JPG-muodossa kovalevyllesi. Kun kuvan leveys on alle 800 pikseliä ja koko alle 150 kilotavua, on kuva valmis liitettäväksi keskustelualueelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällaiseen ongelmaan en kyllä ole ikinä törmännyt, mutta tulee kuitenkin yksi juttu mieleen.

Kun maisemat asennetaan siellä simun Scenery Libraryssa niin tämän operaation jälkeen simu pitää sammuttaa ja vasta sitten uudelleen käynnistyksen jälkeen maisema on käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, olen aina uudelleen kännistänyt simun kun olen asentanut kentän, mutta silloin se toinen kenttä, jonka olen aikaisemmin asentanut katoaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään