Guest Bunny

Miten asennan Fisd libary 1.5 neuvoja ?

18 viestiä aiheessa

Asensin juuri pelin uudestaa eikä minulla ole vielä maisemia eikä koneita,voinko asentaa sen ennen maisemia ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin juuri pelin uudestaa eikä minulla ole vielä maisemia eikä koneita,voinko asentaa sen ennen maisemia ?

Mun mielestä voit sen asentaa ihan milloin vain. Ja melkeinpä mieluummin ennen FiSD:n kenttämaisemia, sillä jos ja kun joku niistä käyttää FiSD Libraryn objekteja, niin jokatapauksessa se pitää olla asennettuna, tai sceneryt itsessään eivät ole täydellisiä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on aivan sama missä järjestyksessä sen asentaa, kunhan se on oikealla paikalla scenery libraryssä ja kaikki tiedostot omilla paikoillaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Fisd kansio siis pannaan sinne addon sceneryy ? kun yritän poistaa niitä tuulipussi ja trees juttuja nii kohde tiedosto levyltä ei voi lukea tai varmista ettei levy ole suojattu.

Huoh taidan lopettaa koko pelaamisen ku ei mun aivoilla tuommosta saa ratkastua

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huoh taidan lopettaa koko pelaamisen ku ei mun aivoilla tuommosta saa ratkastua

Jopas sitä pienestä lannistutaan. FISD-libraryn tiedostot asennetaan addon scenery kansioon, jonka jälkeen siellä pitäisi olla sellainen kansio kuin "FISD library" ja sen alla scenery ja texture kansiot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ei ole maisemia ja mä laitoin fisd libaryn scenery managerilla simuun. Nyt siellä on fisd libary ja kansiossa on texture,scenery eikait niitä maisemia sinne fisd kansioo panna ? vai onko se nyt hyvä ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ei ole maisemia ja mä laitoin fisd libaryn scenery managerilla simuun. Nyt siellä on fisd libary ja kansiossa on texture,scenery eikait niitä maisemia sinne fisd kansioo panna ? vai onko se nyt hyvä ?

Maisemat kannattaa (pitää) asentaa omiin kansioihinsa addon scenery-kansion alle. Esim. EFRO omaan kansioon ja EFIV omaan jne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis nyt on se fisd siellä addon sceneryssä niin se on asennettu oikein ? muutako ei tarvitse?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis nyt on se fisd siellä addon sceneryssä niin se on asennettu oikein ? muutako ei tarvitse?

Oletko aktivoinut FISD libraryn simulaattorin scenery libraryssa (vai managerikohan se on)? Pelkällä FISD l:llä et tee mitään, joten kaveriksi joudut asentelemaan FISD:n tekemiä maisemia..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota noin....

* Maisemat asennetaan eri kansiohin ja minä suosittelen ihan eri polkuakin, eli esim. C:\FS addon

Näin esim. FISD library asennettaisiin näin:

C:\FS addon\FISD library

ja FISD library ja kaikki muutkit kansiot pitävät sisällään Scenery ja Texture kansion jolloin rakenteesta tulee tällainen:

FISD library

- Scenery

- Texture

* Tämän lisäksi tosiaan simussa Scenery libraryssa asennetaan lisäosamaisemat kaikki samalla tavalla.

* Joissakin FISD maisemissa pyydetään asentamaan muutama tiedosto simuun omiin kansioihin jolloin toki niin kannattaa tehdä.

* FISD libraryssä on se idea että monet FISD maisemat käyttävät samoja osia, esim. tuulipussi. Näin tuulipussi asennetaan vain yhteen paikkaan (FISD library) josta kaikki muut maisemat osaavat sitten hakea oikean tiedoston automaattisesti.

Eli ohjeissa kerrottu tiedostojen etsiminen ja poistaminen on siellä siksi että (FISD) kirjasto-bgl tiedostoja ei löytyisi muualta kuin FISD libraryn Scenery kansiosta. Vanhempien FISD maisemien mukana nimittäin tulee osa noista FISD libraryn tiedostoista joten ne pitää poistaa.

Tässä tapauksessa saattaa olla helpompi asentaa yksi FISD kenttä kerrallaan ja poistaa niiden Scenery kansioista ne bgl:t jotka ovat jo FISD libraryssa. (Ovat siis täsmälleen samannimisiä)

* Maisemien asentamiseen ylipäänsä on täällä FSN foorumilla ohjeita enemmänkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi kaiken pitää olla niin vaikeaa??? Itse hommasin FS9:n syyskuussa vailla hajuakaan koneiden, maisemien, ym. asentamisesta. Sitten eksyin tänne Nordicin sivuille ja minulle ensikertalaisena kultaakin arvokkaammat olivat nuo " TUTORIALS" -sivut. Siellä opetettiin tällaista maallikkoa kädestä pitäen asentamaan maisemia, koneita, paneleita.....Ja lisäksi muistin lukea jokaisen ReadMe- tiedoston. Kummasti on vaan pelittänyt!!! ::)

-Matti-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tajusin että miten se asennetaan mutta se ei anna poistaa niitä tiedostoja trees tuulipussi tulee tämmönen  ei voi poistaa tiedosto lähdetiedostosta tai levyltä ei voi lukea mikä neuvoksi ? auttakaa avutonta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tajusin että miten se asennetaan mutta se ei anna poistaa niitä tiedostoja trees tuulipussi tulee tämmönen  ei voi poistaa tiedosto lähdetiedostosta tai levyltä ei voi lukea mikä neuvoksi ? auttakaa avutonta

* Simu ei saa olla päällä.

* Jos käytit WindowsXP:n hakutoimintoa niin se etsii ne tiedostot myös pakattujen *.zip tiedostojen sisältä joista niitä yksittäisiä tiedostoja ei voi poistaa siinä haun yhteydessä. Mutta eihän niitä ole tarkoituskaan poistaa sieltä.  :)

Eli esimerkiksi tässä on muutama bgl zip-tiedoston sisällä ja muutama sitten gmaxgamepacksFS2002 kansiossa. In folder kohdasta näet missä nuo tiedostot ovat.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ruennu poistaa niitä sieltäkää simun kansiosta mikä neuvoks ? voisko joku ratkasta tän pulman

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ruennu poistaa niitä sieltäkää simun kansiosta mikä neuvoks ? voisko joku ratkasta tän pulman

Katsoppas ettei tiedostot ole read only muodossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka ei liity aiheeseen eilen asensin netistä lisäkoneen minulla on siis fs 9 koneen asennuksen jälkeen kun käynnistin pelin nii ruudussa on fs 2002 ja concorden kuva mistä voisi johtua ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka ei liity aiheeseen eilen asensin netistä lisäkoneen minulla on siis fs 9 koneen asennuksen jälkeen kun käynnistin pelin nii ruudussa on fs 2002 ja concorden kuva mistä voisi johtua ?

Hmmm.... oliko kyseessä joku autoinstaller kenties? Jos oli niin tämä varmaan korvasi Uires kansiossa olevan dlgsplash.bmp nimisen tiedoston sillä Concorden kuvalla.

Jos ei ollut autoinstaller niin sitten teit tämän prosessin itse. Tämä nyt ei ole vaarallista, sieltä Uires kansiosta voi löytyä varmuuskopio alkuperäisestä jolloin vain korvaat sen concorden kuvan sillä. Voit myös mennä Avsim.comiin ja hakea splash screen kuvia ja laittaa sinne jonkun ihan uuden kuvan mistä tykkäät.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään