Guest jehu

Flight1 Super 80

13 viestiä aiheessa

Onkos kukaan pääsyt jo testamaan tuota? Julkaistiin vissiin eilen.

http://www.flight1.com/products.asp?product=uas80

Jep!

Mutta muuta en oikein osaa sanoa vielä....  :P se Omega navigointi systeemi on "outo", en ole ehtinyt sitä vielä katsoa. Mutta kone lentää kyllä hyvin ja vaikka ei kaikkien systeemien mallinnuksessa ylläkään MDMAXin tasolle niin on tämä siltikin minusta paljon mukavampi lisäosa kuin se MDMAX.

Latausajat ovat vähän pitkiä, se on nyt alkuun ainoa negatiivinen seikka jonka huomasin. VC latausaika on aika pitkä myöskin.

Mutta jos jotain erityistä haluatte tietää niin kysykää niin koita tutkia ja hutkia sitten.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta jos jotain erityistä haluatte tietää niin kysykää niin koita tutkia ja hutkia sitten.  :)

No minkäslainen se on verrattuna Lagon mädäriin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse tykkäsin ensilennolla tästä koneesta kovasti. ICTS-systeemi on ihan mukava ja kone lentää hyvin. Tuonne kuvakaappauspuolelle laitoin pari kuvaakin koneesta. Suosittelen, jos haluaa sellaisen perinteisen ysin ja mädärin "välimuodon".

Jonne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensilento itsellänikin takana ja tuntuu siltä, että opeteltavaa riittää ja paljon. Onneksi mukana tuleva "opetusohjelma" kuitenkin auttaa eteenpäin.

Suunnistaminen ainakin on taatusti erilaista kuin mihin olen tottunut perinteistä GPS:ää apuna käyttäen, sillä Super 80:stä en itse ainakaan sellaista ole vielä löytänyt. Navigointijärjestelmä on todellakin erilainen kaikesta, mitä minä olen aikaisemmin nähnyt, mutta ohjeiden avulla senkin käyttö tuntuu onnistuvan ja perille pääsin Tukholmaan (minne yritinkin). Sen verran jäi kuitenkin vielä minulle epäselvää, että osaako tuo autopilotti ohjata konetta reitillä myös pystysuunnassa vai pitääkö korkeusakselista huolehtia itse.

Ulkomalli on ihan hieno ja yksityiskohtia löytyy kiitettävästi. Kuitenkin SGA:n freeware malli yltää ulkoisesti lähes samalle tasolle. Äänet koneessa ovat erinomaiset.

Kokonaisuutena todella hyvän tuntuinen paketti, ja vaikka olenkin pitkään vannonut freeware koneiden nimeen, niin pakko se on myöntää, ettei yksikään ilmaispaketti pysty (luonnolisestikaan) tarjoamaan tällaista kokonaisuutta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Autopilotti kyllä osaa huolehtia vertikaalinavigoinnista Power Management Systemin (PMS) avulla, johon voi ohjelmoida Climb, Cruise ja Descent vaiheet. Eli tuo on vähän niinkuin alkeellinen FMC:n VNAV. Itse en vielä ensimmäisellä lennolla ehtinyt tuohon systeemin tutustua, mutta samantyyppistä olen käyttänyt mm. TriStarissa INS:n avulla ja kyllä se ihan hyvin toimii.

Jonne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkään en tiedä tuosta LAGOn MD:stä mitään... se MDMAX on kai joiltain osin hiukan samanlainen ja kuten jo sanoin tämä uusi mad dog tuntuu jotenkin paremmalta kuin se MDMAX. MDMAXissa on kyllä toimivia systeemejä enemmän, mutta tällaisena simulentäjänä minä en pidä niitä kuitenkaan kaikkein tärkeimpinä asioina. Samoin mulla meni hermot MDMAXiin kun he ilmoittivat että VNAV ei toimi ennen kuin on lentänyt jonkun tietyn määrän lentoja = kerännyt pisteitä, sellainen web based ranking system. Ymmärtääkseni tämä systeemi tosin hylättiin, asiakkaiden vastaanotto ei ollut mitenkään älyttömän positiivista tämän asian suhteen. ;D Ja FMC luvattiin helmikuussa, tänä vuonna siis, mutta se julkaistiin nyt aika vasta ja minulla ei siis ole sitä.

No joo. Mutta siis asiaan, tässä uudessa MD80:ssa on minusta justiin se Omega ja PMS (Performance management system) mielenkiintoisia, kun tällaisia laitteita ei simukoneissa ole juurikaan näkynyt. Hiukan opiskelua vaatii kylläkin, mutta ei mikään mahdoton. Testasin Omegaa eilen ja se lensi reitin ilman mitään ongelmia. PMS en ole vielä kokeillut, mutta eiköhän sekin toimi ihan niin kuin pitää kun vain tutkii laitetta hieman enemmän.

Säätutka löytyy myöskin mutta se ei näytä oikeata säätä.

VC:ssä on kaipailtu heijastavia ikkunoita, minä en noista vessoista niin tykkää joten mulle on ihan sama mitä siellä on. Mutta se näyttää muuten kyllä ihan hienolta. Se vain että VC:n lataaminen kestää pitkään ja jos katsoo vaikka sivuille niin se alkaa jo vähän haitata. Mukana tulee myös malli ilman VC:tä.

Tämä on on sellainen jännä välimuoto DC-9 ja uudempien MD80 välillä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta tuo mitä Tatu sanoi tuosta VC:stä. Latautuminen kestää ainakin minun kokoonpanollani kohtuuttoman kauan, eikä koneeni kuitenkaan ole kuin pari kuukautta vanha ja ihan kohtuu tehokas. Eikä VC:n latautuminen ole hidasta vain ensimmäisellä kerralla, vaan joka kerta kun katsoo esimerkiksi sivulle. Olenkin itse päätynyt käyttämään tuota veeceetöntä modelia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostetaampas tätä threadia vähän ylös päin :) Niin, tuossa manuaalia lueskellen koitan saada plaania toimimaan tuossa, olen tehnyt juuri samoin mitä on mainittu tuossa manuaalissa flightplanin tallennuksessa. Esim "katl-kjax-99144.pln" tiedostona tallensin ifr lentoni, mutta tuo CDU ei hyväksy tuota...sanoo tällästä edelleen???

PS: Olen muuttanut Super80.ini filuun sen flightplan kansion osoittamaan c:\Documents and Settings\Toni Hiltunen\Omat tiedostot\Flight Simulator files kansioon

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja siihen ONS:n oikeanpuoleiseen laatikkoon  :-[ (joka on siis nimeltään ACARS Control Unit) on (ennen kuin pistit .pln:in latautumaan) syötetty lennon lähtöpaikka, määränpää ja numero?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm...heh :) Joo sähelsin tuossa ja koitin saada näkyviin sellaisen kohdan, minne voin syöttää lähtö/päämäärä kentän nimen ja lennon numeron. Eipä sattunut eteeni sitä, mutta jahka tässä taas inspis iskee ni hyökkään koneen kimppuun taas ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees, näin se homma toimii. Sain kun sainkin lentosuunnitelman syötettyä ja nyt toimii homma siltä osin. Seuraava on se kun menin sitä "help desk" homman läpitte, mutta en nyt sitten tajua mistä menee virrat sille paneeli osalle päälle missä laitetaan säädöt nopeudelle, lentokorkeudelle, vertical speedille jne...niissä on vaan mustat laatikot eikä niihin voi mitään lukua rullailla :S

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees, näin se homma toimii. Sain kun sainkin lentosuunnitelman syötettyä ja nyt toimii homma siltä osin. Seuraava on se kun menin sitä "help desk" homman läpitte, mutta en nyt sitten tajua mistä menee virrat sille paneeli osalle päälle missä laitetaan säädöt nopeudelle, lentokorkeudelle, vertical speedille jne...niissä on vaan mustat laatikot eikä niihin voi mitään lukua rullailla :S

Sen paneelin alla on kaksi valkoista nappulaa, paina niistä muistaakseni vasemman puoleista.

EDIT

Niin eli muistin väärin, oikeanpuoleisesta syttyy ne digitaalinäytöt, vasemmanpuoleisesta valot.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään