Guest PEN-15

Logitech MOMO polkimet

5 viestiä aiheessa

Onko kukaan onnistunut säätämään Logitechin MOMO FFB ratin polkimia toimimaan tyydyttävästi FS2004:ssä?

Itse tuossa koitin säädellä hiukan, mutta ongelmana oli lähinnä se, etten saanut polkimia toimimaan analogisesti, vaan ne vaikuttivat vasta suurinpiirtein keskialueella ja silloinkin digitaalisen näppäimen tavoin. Onko poljinta mahdollista säätää siten, että sivuperäsin keskittää automaattisesti kun nostat jalan polkimelta, auttaisi myös kummasti.

Toinen ongelma on ohjauspyörän "seuraaminen", eli ratti kääntyilee vimmatusti feedbackillään, saako tämän toiminnon kytkettyä jostain pois? Tällä hetkellä käytän perinteistä töpselin irroitusta ennen lentoa. Luonnollisestikkaan en käytä itse rattia ohjaamiseen, vaan joystickiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ratin akseleiden toimintaa saa säätää Options -> Controls -> Sensitivities, valitset joystick type: MOMO. MOMOn ratin saa toimimattomaksi Otions -> Controls -> Assignments -> Joystick Axes ja tyypiksi MOMO, etsit toiminnon, joka on MOMOn x-akselilla ja poistat sen. Ehkä toimii, ehkä ei, siitä on  vuosi kun itse säädin moisia. Mun MOMOn pedaalit kusee, kaasu ei mene täysille tai on jarru päällä, joten rudder on aina vinksallaan ellei jalalla suorista, joten en käytä sitä enää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan onnistunut säätämään Logitechin MOMO FFB ratin polkimia toimimaan tyydyttävästi FS2004:ssä?

Itse tuossa koitin säädellä hiukan, mutta ongelmana oli lähinnä se, etten saanut polkimia toimimaan analogisesti, vaan ne vaikuttivat vasta suurinpiirtein keskialueella ja silloinkin digitaalisen näppäimen tavoin. Onko poljinta mahdollista säätää siten, että sivuperäsin keskittää automaattisesti kun nostat jalan polkimelta, auttaisi myös kummasti.

Toinen ongelma on ohjauspyörän "seuraaminen", eli ratti kääntyilee vimmatusti feedbackillään, saako tämän toiminnon kytkettyä jostain pois? Tällä hetkellä käytän perinteistä töpselin irroitusta ennen lentoa. Luonnollisestikkaan en käytä itse rattia ohjaamiseen, vaan joystickiä.

Itselläni on tuo Logitechin Momo Racing -ratti, jota olen käyttänyt fs:n kanssa (ei ole kyllä tullut reiluun vuoteen lenneltyä  :o...). Itse valitsin vaan sieltä valikosta joystickiksi Momon ja laiton sen pedaalit rudder-akselille. Hyvin toimivat ja palauttavatkin keskelle, käytän tietenkin itsekin joystickiä ohjaamiseen... Koeta säätä rudder-akselin sensitiveä ja dead zonea fs:n valikoista, jos auttaisi. Olethan ottanut fs:n Auto rudder -toiminnon päältä?

Tuon ohjauspyörän kääntyilemisen saat pois kun otat Force feedback-efektit pois toiminnasta, tällöin tietenkään itse ohjaussauvan mahdolliset forcet ei toimi.

-Ilkka-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis normaaliasetuksilla polkimet toimivat samalla tavalla kuin autossa, eli voit painaa kaasua ja jarrua samaan aikaan.

Lentosimukäytössä tuo ominaisuus pitää ottaa pois päältä, eli control panel -> gaming options ja sieltä sitten MOMO wheel ja tuon alta "settings". Laita ruksi että combined axis on käytössä, tällöin polkimet toimivat kuten pitääkin, sivuperäsin keskittyy automaattisesti jne.

Lisäksi ota pois "force feedback" ja "autospring", tuolloin ratti ei vastaa simun FFB-komentoihin eikä muutenkaan kääntyile itsestään.

Tuon jälkeen pitää käydä simun asetuksissa poistamassa siellä mahdollisesti olevat "brake" ja "acceleration"-assignmentit jotka ainakin mulla jäivät sinne kummittelemaan, ja valita combined axis rudder-controlliin jos ei ole jo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kaikille neuvoista, sain kuin sainkin polkimet toimimaan, eikä rattikaan tanssi enää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään