Ville Viiperi

Virtual Finncomm

41 viestiä aiheessa

Hei  :)

Parikuukautta taaksepäin kysyin Golden Airilta lupaa tehdä virtuaaliyhtiön heistä, vastauksessa kehotettiin tekemään mielummin Virtual Finncomm. No olen ruvennut suunnittelemaan, mutta tuli myös mieleen tuon VATSIMin kanssa, onko se pakollista näin alkuun, kun vielä ei oo ikää... Olen vasta 12, siksi tässä näitä ongelmia onkin!  :-\ Viimeaikoina ei ole tullut vastausta heiltä, mutta pitää lähetellä lähiaikoina uutta viestiä. Sitten on näitä koulutushommeleita ynm. Miten niiden kanssa? Ota toki yhteyttä jos kiinnostaa tulla mukaan tekemään tätä yhtiötä.

En ollut oikeen varma mille puolelle tämä olisi pitänyt laittaa, mutta kylläkai tämä siirretään.

Kiitos huomiosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiitoinen juttuhan tuo olisi, jos se tehtäisiin täysin oikean Finncommin pohjalle. Eli oikeat aikataulut yms. mikis Vatsim on ongelma? Voithan tehdä niin että ne joilla ikä riittää niin voivat lentää vatsimissa jos tahtovat ja ne joilla ikä ei riitä lentävät offlinessä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mikis Vatsim on ongelma? Voithan tehdä niin että ne joilla ikä riittää niin voivat lentää vatsimissa jos tahtovat ja ne joilla ikä ei riitä lentävät offlinessä!

Olen luullut että niihin tarvittiin joku erillinen alue/lupa!

EDIT: Entä ne koulutukset  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän ihan omatoimisesti kannata opiskella.. Ja jos kerran sinä olet tulevan virtuaaliyhtiön tuleva perustaja, niin määrää toki itse mahdolliset pääsykokeet tj.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Loistava idea. Kylläkin minäkin meinasin semmosen jo kerran tehdä. Ja eikö Finncommin lentäjät lennä myös Golden Airin koneita. Niin voisit pitää kahta yhtiöö samalla. Niin siis minä en ole käytettävissä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Loistava idea. Kylläkin minäkin meinasin semmosen jo kerran tehdä. Ja eikö Finncommin lentäjät lennä myös Golden Airin koneita.

Totta, jäisivät reitit kuiviksi ellei lennettäisi Saabeilla ;) Pitää kysyä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja eikö Finncommin lentäjät lennä myös Golden Airin koneita.

Eivät lennä... Tyypit saa olla yhdelle koneelle kerrallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ville, muistaen sun edelliset viritykset, antaisin tällaisen pienen neuvon. Jos haluat päästä hommassa alkuun, älä tee siitä heti kättelyssä liian monimutkaista. Rehellisesti sanottuna sun kannattaa suosiolla unohtaa tuollaiset koulutusjutut jne, jos et niistä itsekkään ole mitenkään perillä. Pidä homma yksinkertaisena. Tee maalaukset ja koneet ja muutama reitti ja alat lentämään. Ja otat kavereita mukaan, niin homma on hauskempaa. Sitten, kun kokemusta on karttunut, voitte yhdessä sitten kehittää pikkuhiljaa noita muita systeemeitä, jos vielä intoa riittää. Muuten käy niinkuin ennenkin, että homma kaatuu omaan mahdottomuuteensa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ville, muistaen sun edelliset viritykset, antaisin tällaisen pienen neuvon. Jos haluat päästä hommassa alkuun, älä tee siitä heti kättelyssä liian monimutkaista. Rehellisesti sanottuna sun kannattaa suosiolla unohtaa tuollaiset koulutusjutut jne, jos et niistä itsekkään ole mitenkään perillä. Pidä homma yksinkertaisena. Tee maalaukset ja koneet ja muutama reitti ja alat lentämään. Ja otat kavereita mukaan, niin homma on hauskempaa. Sitten, kun kokemusta on karttunut, voitte yhdessä sitten kehittää pikkuhiljaa noita muita systeemeitä, jos vielä intoa riittää. Muuten käy niinkuin ennenkin, että homma kaatuu omaan mahdottomuuteensa...

Juu, olet oikeassa. Pitää nyt hiljalleen alkaa kehitteleen! Ihme kun ei olla vastattu finncomilta, vaikka viimeksi viestiä pistin kuukausi sitten. Nyt juuri taas laitoin postia, vastaisivatpa :P

Nyt on vastattu  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen luullut että niihin tarvittiin joku erillinen alue/lupa!

Muistaakseni vatsim HQ:lta pitää anoa lupia omiin tunnuksiin, mutta tosiaan kuten MM tuossa jo mainitsi niin homma kannattaa aloittaa yksinkertaisesti ja jos intoa/aikaa riittää niin sitten kehittää toimintaa eteenpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sallitaankos ATR 72 käyttö? Kun on yksi sellainen aika hyvä... ;)

Jaa, pitää miettiä. Tarkoititko Flight1 ATR:ää? :P Olen päättänyt että tuolle FeelTheren 145 omistajat saa lentää sillä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sitäpä juuri. ;)

Selvä.

Itseasiassa jos tuolla F1 koneella tullaan lentämään, niin mistä maalaukset...? Itse kun en osaa yhtään!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin itse olisin halukas tulla mukaan tekemään tätä juttua. Jos vain sopii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No alkakaa lentämään, mitä siihen sen kummempia systeemeitä tarvitaan? Vatsimiin vaan westbirdinä jos kerta se kiinnostaa, virtuaalilentoyhtiön pyöritys on ihan turhaa jos se tärkein eli lentäminen unohtuu. Siitä kannattaa ihan aloittaa.. :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuo se on yksi suurista haaveista lentää Vatsimissä Westbirdinä. :) Kun vain osaisi. :-\

Opettele. Ei se ole muusta kuin viitsimisestä kiinni. Aluksi vain aloitat VFR:nä kunnes radioliikenne on hallussa. Sitten vain jollain hitaalla koneella IFR:ää kunnes sekin on halussa. Sitten kun luotat omiin taitoihin niin eikun vain liikenteeseen Westbirdinä. ;) Tämä tapahtuu nopeammin kuin osaat ajatellakkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jos sitten tuntuu siltä että on "pakko" lentää isolla koneella iiäfärrää, niin *pliis* opetelkaa ne fraasit kunnolla.. mikään ei kuulosta yhtä hölmöltä kuin "finöör faiv" jonka joka toinen sana on "ööööö"..  ;D

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään