Guest Ilves

ATRaimem navigointi

4 viestiä aiheessa

Jälleen hölmöilyä.

 

Esimerkki. 1

Planerattu lento. Norrköping - Visby. Ajettu sisään FMS:än. Kone tottelee sitä reittiä joka näkyy EHSI:ssä (ARS Mode, Map). Viimeisen waypointin jälkeen tuikkaan päälle APP:n Siinä tilassahan sen pitäisi lähteä seuraamaan LOC GS:ää. Vaihdan näytön FULL Mode:en. Näyttöön tulevat sekä LOG, että GS näytöt. Kone ei kuitenkaan lukitse ja lähde seuraamaan näitä.

 

Esimerkki 2

Jos teen niin, että lähden joltakin kentältä tekemään vain lenkin käyttäen HDG bugia, kunnes tulen esim. 2500 ft korkeudella suunnassa 21 lähemmäs kentän 24 suunnan ILS:ää. Tökkään APP:n pääle. Autopilotti merkkaa sen varatuksi, kunnes se on jo niin lähellä, että se merkkaa LOC Vihreäksi (capture) ja alkaa sitä seurata. Ja kun GS on keskellä, niin se lukitsee sen ja alkaa seurata sitä  ja loppu menee yleensä nappiin.

 

Kysymys:

Mitenkä tällä koneella aloitetaan, (ja myös jatketaan loppuus asti) lähestyminen käyttäen tätä kertomaani esim. 1:en tapaa. (Työjärjestys).

 

Neuvoista kiitollinen töppö:

 

Esa

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkista että sulla on kipparin puolen autopilotti käytössä ja että V/L moodi on päällä RNAV:in sijaan. Syy on melko varmasti siinä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

STARit täytyy syöttää DEPP/ARR sivulta!

 

Miten se tapahtuu?

Tarkoittaako se sitä, että activoidaan joku L tai R rivi ja painetaan Exe nappia?

 

Edelleen hölmö:

Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään