Guest Tunari

Laskeutuminen ja kiitoradalla liikkuminen

53 viestiä aiheessa

Hei

Tämä on teille varmaankin selkeää kuin mikä, mutta kyselisin vinkkejä laskeutumiseen kentälle. Miten sen koneen saa osumaan siihen kiitoradalle, onko siihen joku automaattiohjaus tms?. En ole kunnollista laskeutumista onnistunut tekemään koskaan  :'(.

Samalla kyselisin muutaman muunkin kysymysen, eli mistäs johtuu koneen heittelehtiminen kiitoradalla noustessa, vaikka mitään ei painaisikaan. Toinen kysymykseni koskee AI liikennettä, mistä sen saisi ja kun en saamista ohjeista ymmärtänyt mitään  :-[  ja ajattelinkin kysyä teiltä asiantuntioilta selkeitä asennusohjeita  :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kone ILS polulle, silmät kiinni ja kädet ristiin ;D

Kyllä sen laskeutumisen oppii sitten kun harjoittelee, kannattaa varmaan aloittaa pienkoneilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en muuten ole koskaan oppinut tuota ILS:ää käyttämään vaikka olenkin aika kauan lennellyt ja mieluiten isoilla jeteillä. Aina olen tullut visuaalina alas ja hyvin on mennyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tuolta sivuilta saa oman installerin vai pitääkö sellainen hakea jostakin muualta? Anteeksi nyt tyhmistä kysymyksistä, mutta en ole vielä ihan expertti näissä hommissa  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tuolta sivuilta saa oman installerin vai pitääkö sellainen hakea jostakin muualta? Anteeksi nyt tyhmistä kysymyksistä, mutta en ole vielä ihan expertti näissä hommissa  ;)

Tästä installeri ja täältä lataat yhtiöitä, jotka sitten purettuasi avaat installerilla ja asennat myös.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyselisin vielä, että miten se automaattinen laskeutuminen toimiii ja miten se laitetaan päälle? Luin noita vanhoja mutta en minä nyt niistä niin selvää saanut  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyselisin vielä, että miten se automaattinen laskeutuminen toimiii ja miten se laitetaan päälle? Luin noita vanhoja mutta en minä nyt niistä niin selvää saanut  :(

Kannattaa käydä simun tutorialit ja flight school läpi, sekä selata tämä ketju läpi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitampa nyt tänne ettei tule likaa ketjuja, eli tarvitseeko FS 2004 asentaessa jotain keycodea? Kun ajattelin asentaa koko jutum uudestaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitampa nyt tänne ettei tule likaa ketjuja, eli tarvitseeko FS 2004 asentaessa jotain keycodea? Kun ajattelin asentaa koko jutum uudestaan.

Kysykö se sitä ekalla kerralla? Ja kerran sulla on alkuperäiset levyt/kotelo, niin kait siinä on koodi mukana? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On alkuperäinen mutta en muista kysyikö se sitä ja en kyllä löydä mistään koodia. Mites se nyt sitten on se tilanne?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaas vähän ohjeita tuon Helsinki Sceneryn, FinnTerrainin ja FinnClassin asentamiseen, tai on siihen jo jossain kenties puhuttu. Kun en ole oikeen onnistunut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja noissa ei ole mitään erikoista, muuta kuin että järjestys on tärkeä. FT ja FC pitää olla scenerylistassa alempana kuin kaikki suomen paikalliset lisämaisemat (kaupungit, lentokentät), koska muuten ne hävittävät näistä paikallismaisemista suuren osan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Vääristääkö gprs suunnan kun oli huono keli eikä näkynyt lentokenttää ja olin finaalilla sitten kun näin lentokentän kiitorata oli sivulla eikä eessä ? :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Vääristääkö gprs suunnan kun oli huono keli eikä näkynyt lentokenttää ja olin finaalilla sitten kun näin lentokentän kiitorata oli sivulla eikä eessä ? :o

En usko että gps kovin paljoa suuntaa vääristää. En tosin tiedä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Ei GPS mitään vääristä, mutta se ei myöskään takaa sitä että lähestyt kiitorataa suoraan. Tämä siis riippuu siitä mikä piste oli ennen kenttää, eli mistä siis olet tulossa. Jos tulet jostain "sivusta" suoraan kenttää kohti niin totta kai silloin et osu suoraan kiitotien päähän. Jos taas laitat GPS jonkun reittipisteen joka on kiitotien päässä, ehkä muutaman mailin päässä kynnykseltä ja sitten sen kentän niin pääset aika lailla kiitotien suuntaisesti perille. Vähän hankala selittää, kartalla voisi näyttää paremmin.

Mikä kenttä oli kyseessä ja mistä tulit?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään